تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803767265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسارت باران وتگرک به کشاورزی زنجان/خیابانهایی که دریاچه می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: زنجان و حکایت روزهای بارانی؛
خسارت باران وتگرک به کشاورزی زنجان/خیابانهایی که دریاچه می شوند

کراپ‌شده - بارش باران


شناسهٔ خبر: 2532888 دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
استانها > زنجان

زنجان-بارش باران و تگرگ طی ورزهای اخیر در عین اینکه باعث خوشحالی کشاورزان و باغداران زنجانی شده در برخی نقاط استان زنجان خسارتهایی را به حوزه کشاورزی و همچنین بخش راه استان ایجاد کرد. بارش باران طی روزهای اخیر در نقاط مختلف استان زنجان شروع شده و بنا به اعلام هواشناسی استان این بارشها تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه دارد تا هوای زنجان بعد از سالها در آغازین روزهای بهار طراوت خاصی را به هوای استان زنجان بدهد و موجب خوشحالی کشاورزان شود و امیدواری به بهبود نسبی وضعیت آب استان. کمبود ذخایر آب در استان و همچنین کاهش سطح سفرهای آب زیرزمینی این روزها استان زنجان را در زمره استانهای در معرض چالش آبی قرار داه است و این بارش ها شاید بتواند روزنه امیدی بر کشاورزان برای کمتر شدن  اثرات سوء خشکسالی باشد. بارش باران در استان طی روزهای اخیر  چهره دیگری از خون نشان داده است و در کنار تامین کردن بخشی از نیازهای آبی استان، باعث آسیب دیدن برخی از زیرساخت های استان در بخش های مختلف شده است.  
بارش باران
برخی درختان تازه شکوفه داده و باغات و زمین های کشاورزی، آبگرفتگی و حتی تخریب خانه های روستایی و  جادهها و پل ها نتیجه بارش های بهاری در استان است.میزان بارش در زنجان ۳۲ میلی متر بوده استمدیر کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان بارش در استان زنجان طی دو روز گذشته ۳۲ میلی متر بوده است.  احد یاغموری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بارش باران و برف و تگرگ از دو روز گذشته در استان زنجان شروع شده و تا روز سه شنبه تدوام دارد.وی به وضعیت جوی استان زنجان در چند روزآینده اشاره کرد و گفت: بارش ها تا روز سه شنبه در استان حاکم خواهد بود ولی بارش ها بیشتر به صورت تگرگ و برف خواهد بود.مدیر کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد در استان هم حاکم خواهد بود.یاغموری به وضعیت دمایی استان زنجان در چند روز آینده اشاره کردو گفت: دما چند درجه ای در استان کاهش می یابد.وی با بیان اینکه میزان بارش ها در دو روز گذشته در استان زنجان خوب بوده ولی باید مدیریت مصرف آب مد نظر همه مردم باشد.خسارت سیل به باغات و جادهای استان زنجانمدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بارش باران و تگرگ و وقوع سیل علاوه بر اینکه به باغات خسارت زده به جاده های ارتباطی به ویژه راههای روستایی را متحمل خسارت کرده است.صفی الله کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بر اثر بارش برف و باران و تگرگ در دو روز گذشته در استان زنجان ۱۵ واحد مسکونی در شهرستان زنجان و طارم دچار خسارت شدند که به ۴ خانواده در شهرزنجان به دلیل آبگرفتگی منازلشان اسکان داده شد. وی اظهار داشت: متاسفانه جاری شدن سیل باعث خراب شدن پل در روستای قره بلاغ شده است. مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بارش باران و تگرگ و وقوع سیل علاوه بر باغات و مزارع به جاده های ارتباطی به ویژه در راههای روستایی استان زنجان خسارت های زیادی را وارد کرده است.
سیل
کرامتی تاکید کرد: سازه های پل زیرگذر مسیر ارتباطی روستای بولاماجی در نزدیک شهر زنجان تخریب و باعث بسته شدن این جاده شده است.وی افزود: خوشبختانه به رغم جاری شدن سیل و قطع شدن راه ارتباطی هیچ گونه خسارت جانی به مردم استان زنجان وارد نشده است.مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان یاد آور شد: کلیه دستگاههای اجرایی استان در آماده باش هستند.کرامتی به کشاورزان و باغداران توصیه کرد با توجه به فصل بارش های بهاری بهتر است تدابیر لازم را در خصوص جلوگیری از جاری شدن سیل به مزارع و باغات خود اتخاذ کنند تا خسارت ها به کمترین حد خود برسد. وی افزود: بارش باران و برف به راههای ارتباطی شهرستان ماهنشان هم خسارت وارد کرده است. تازه چند روز از بازگشایی محور زنجان-تهم-چورزق نگذشته است که بارش باران به برخی جاده های استان زنجان خسارت وارد کرد و باعث شد تا این محورها با محدودیت تردد مواجه شوند. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سیل عصر شنبه خسارت هایی را در شهرستان های طارم، زنجان و ماهنشان  در  زمینه زیرساختن های جاده ای برجا گذاشت؛ آبگرفتگی مسیر ارتباطی ماهنشان - نیک پی نیز با تلاش راهداران پاکسازی شد.

جواد یوسفی در گفتگوی افزود: علاوه بر این راه ارتباطی سه راهی ایلی بولاغ و ابراهیم آباد به سمت بیجار با توجه به سیل خیز و سیل گیر بودن دچار آب گرفتگی شد که با تلاش عوامل راهداری این مسیر هم اکنون پاکسازی شده و تردد در آن جریان دارد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه تدوام  بارش باران رانندگان در محورهای ارتباطی استان زنجان به رعایت قوانین و مقررات بیش از پیش مقید باشند و با توجه به لغزنده بودن مسیرها احتیاط کنند.آبگرفتگی معابر عمومی شهر زنجاندر این میان قصه آبگرفتگی معابر شهر زنجان هنگام بارندگی هنوز هم ادامه دارد و بارش چند دقیقه ای باران سطح خیابانها و معابر زنجان را به دریاچه های بزرگ در وسط شهر تبدیل می کند.
کراپ‌شده - کراپ‌شده - بارش باران
وضعیت نامناسب آسفالت خیابانها و حتی پیاده روهای سطح شهر زنجان از یک سو و جوهای آبی که به علت انسداد به وسیله زباله ها و عدم رسیدگی شهرداری زنجان با چنددقیقه بارش باران باعث سرازیر شدن آب و زباله به سطح خیابانها می شود. شهردار زنجان با اذعان به آبگرفتگی معابر شهر زنجان طی چندروز اخیر یادآور شد: در طی دو روز گذشته ۱۵ نقطه شهر زنجان دچار آب گرفتگی شد.اصغر عزیزی یاد آورشد: ۲۵ اکیپ راهداری آب گرفتگی در معابری شهر را باز کردند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن