تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803014160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جايگاه زنان در نظام هاي اجتماعي و سياسي از مهم ترين شاخص هاي ارزيابي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۴ (۱۵:۳۲ب.ظ)
جايگاه زنان در نظام هاي اجتماعي و سياسي از مهم ترين شاخص هاي ارزيابي است موج -معاون رئيس جمهور گفت: امام (ره) با نگاه فعالانه و پيشرو خود در مقابل نگاه متحجرانه با ارائه شاخص ها و مولفه هاي کاربردي براي حضور زنان در عرصه هاي مختلف، مسير رشد و تعالي زن مسلمان را در ايران هموار کردند.
به گزارش خبرگزاري موج،معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست پيش از ظهر امروز در همايش بزرگداشت بانوي انقلاب اسلامي خديجه ثقفي که به مناسب بزرگداشت روز زن در محل ساختمان اجلاس سران کشورهاي اسلامي برگزار شد، يکي از مهم ترين خصايص بانو ثقفي صبر، بردباري و استقامت در مواجه با مشکلات به رغم بي خبري از آينده و سرنوشت مبارزات سخت امام (ره) بود.
معاون رئيس جمهور افزود: وي با وجود مواجه با دوراني سخت در رژيم گذشته، با کمال بزرگواري نه تنها امام (ره) و خانواده‌شان را همراهي مي‌کردند؛ بلکه در مقاطعي براي خانواده، نقش راهبري داشتند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست الگوي معيشتي و انس و علاقه بانو ثقفي به طبيعت و ايجاد حساسيت در افراد خانواده و نزديکان براي توجه به اين موضوعات را از ديگر مصاديق بارز شخصيتي وي برشمرد که مي تواند الگوي مناسبي براي نسل امروز باشد و اظهار کرد: قدرشناسي در برابر طبيعت و نعمات خداوند منجر به آرامش و تعادل روحي انسان ها اعم از زن و مرد مي شود و اين خصوصيت در شيوه زندگي اين بانو بزرگوار بسيار پررنگ است.
رفتار بانو ثقفي الگويي مناسب براي اصلاح الگوي معيشتي و مصرفي ايرانيان
وي ادامه داد: شناسايي ابعاد ارزشمند و پنهان زندگي بزرگاني همچون بانو ثقفي در حوزه هاي مختلف من جمله رفتار معيشتي وي در زندگي با توجه به عملکرد نامناسب ايرانيان در زمينه الگوي معيشتي و مصرفي و فاصله بسيار زياد آن تا الگوهاي جهاني، به ويژه در حوزه هايي همچون آب، انرژي و توليد پسماند، مي تواند نمونه مناسبي براي همگان باشد.
ابتکار با يادآوري نقش مهم و کليدي زنان در حفظ محيط زيست، تاکيد کرد: چنين نقش هايي بايد مورد دقت و توجه بيشتر قرار گيرد تا شيوه صحيح زندگي که مورد سفارش رهبري نيز هست، در جامعه اجرايي شود.
معاون رئيس جمهور گفت: حضرت امام (ره) در تاريخ کشور ما نقش بزرگي داشتند و بانو ثقفي نيز در پشتيباني از ايشان جايگاه ويژه‌اي داشتند و هيچ‌کس نمي‌تواند نقش همسر حضرت امام (ره) را انکار کند.
نقش غيرقابل انکار امام (ره) در معرفي زن مسلمان به جهانيان
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ضمن تاکيد بر نقش غيرقابل انکار امام (ره) در معرفي زن مسلمان به جهانيان در جايگاهي زن والامقام با شخصيتي فراگير و کاربردي و ماوراي زمان و مکان، تصريح کرد: امام (ره) براي زنان چنان جايگاه و اهميتي قائل بودند که گويي در کنار همه ماموريت‌هاي خود، مامويت ويژه اي در اين حوزه داشتند.
وي افزود: اگرچه حضور اجتماعي همراه با حفظ شانيت زنان از جمله مطالبات مردمي در زمان انقلاب بود ولي بي شک بدون پشتيباني و درايت امام (ره) که متکي به آموزه هاي اصيل و عميق معرفتي و ديني بود، دستيابي به اين خواسته ميسر نبود.
ابتکار با بيان اينکه جايگاه زنان در نظام هاي اجتماعي و سياسي يکي از مهم ترين شاخص هاي ارزيابي کارآمدي آن هاست، گفت: امام (ره) با نگاه فعالانه و پيشرو خود در مقابل نگاه متحجرانه با ارائه شاخص ها و مولفه هاي کاربردي براي حضور زنان در عرصه هاي مختلف، مسير رشد و تعالي زن مسلمان را در ايران هموار کردند.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: نياز امروز ما در حوزه زنان، نخست معرفي و بررسي هنگاه اعتدالي و بلند امام (ره) به زنان در سطح ملي و بين المللي و سپس معرفي قرائت صحيح دين از مقام و جايگاه زن در مقابل تعريف منحرفي که عامدانه از اسلام و زن مسلمان توسط داعش و گروه هاي افراطي ارائه مي شود.
ديدگاه‌ امام (ره) در خصوص زنان برآمده از تعاليم دين اسلام بود
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: ديدگاه‌ امام (ره) در خصوص زنان يک حرکت تاکتيکي نبود بلکه حرکتي بسيار عميق و برآمده از تعاليم دين اسلام بود و در همه سخنراني‌هاي خود چه پيش از پيروزي انقلاب اسلامي و چه پس از آن به موضوع زنان مي‌پرداختند و اين کار به طور کامل با برنامه‌ريزي و جهت‌گيري فکري و نظري بود.
ابتکار تاکيد کرد: ديدگاه امام (ره) جهت نامگذاري ولادت حضرت زهرا (س) به نام روز زن نوعي جريان‌سازي اجتماعي بود تا از حضرت فاطمه (س) به طور عملي الگو گرفته شود و توجه به شخصيت ايشان تنها به منابع مکتوب و سخنراني‌ها محدود نشود.
معاون رئيس جمهور گفت: پيشرفت زنان ايران امروز هم مديون انقلاب و نگاه امام (ره) و هم مديون غيرت و تلاش جامعه ايراني اعم از زن و مرد ايراني است و اگرچه هنوز موانعي براي پيشرفت زنان وجود دارد ولي با دولت در تلاش است با نگاه اعتدالي خود راهگشاي موانع موجود در حوزه زنان باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن