تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799631686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهانه تراشي با رنگ اجراي فاز دوم فيلترينگ هوشمند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ فروردين ۱۳۹۴ (۱۷:۱۱ب.ظ)
سرعت اينترنت و اينستاگرام با هم مختل شده است؛ بهانه تراشي با رنگ اجراي فاز دوم فيلترينگ هوشمند موج - بعد از اجراي فاز اول فيلترينگ هوشمند که که شبکه هاي اجتماعي و سرعت اينترنت را دچار اختلال کرده بود اين بار با اجراي فاز دوم، اين اتفاقات در سطح کشور محسوس تر شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ مدتي است که کاربران اينترنتي و شبکه هاي اجتماعي، به دليل مشکلات مختلف ارتباطي پشيمان از استفاده از اين ابزار ها هستند و به نوعي دست از فعاليت در آن ها مي کشند، که اگر نگاهي به اطراف بياندازيم اين اتفاقات ميان دوستان و آشنايان کم نخواهد بود.
البته اتفاقات و عملياتي که در اين خصوص در حوزه ارتباطي کشور در حال اجراست در ايجاد چنين مشکلاتي کم دخيل نيست. به هر حال شرکت ارتباطات زيرساخت که وظيفه پياده‌سازي فيلترينگ هوشمند را بر درگاه‌هاي اينترنتي و پهناي باند دارد از تاثير احتمالي اين فيلترينگ در کاهش سرعت اينترنت و شبکه هاي اجتماعي قبل از اجراي طرح فيلترينگ هوشمند خبر داده بود که ما مجبور به قبول اين توجيه نسبت به سرعت کم اينترنت و اختلال شبکه ها هستيم.
بر اساس توضيحات شرکت زيرساخت طرح فيلترينگ هوشمند در ايران زماني که در مرحله مطالعاتي و فاز مقدماتي قرار داشت، نمي‌توانست در کاهش سرعت اينترنت در کشور چندان تاثيري داشته باشد.
همچنين اين شرکت که تنها پياده‌ساز و اجرا کننده سياست‌هاي فيلترينگ هوشمند است تنها اين پروتکل را در مورد برنامه شبکه اجتماعي اينستاگرام به کار گرفته است؛ اما، کاهش سرعت اينترنت در ساير سايت‌هاي اينترنتي نيز وجود دارد.
به هر حال با اجراي فازهاي مختلف فيلترينگ هوشمند که طبق تعاريف موجود و نمونه هاي تطبيقي ساير کشور ها، اين نوع فيلترينگ يعني برخورد با يک صفحه، به جاي فيلتر کردن تمام آدرس که ما شاهد اجراي اين طرح در کشورهاي ديگر بر روي صفحه اجتماعي فيس بوک هستيم به اين صورت که تنها برخي صفحات مسدود شده و دسترسي به ساير صفحات، آزاد خواهد بود.
اگر بخواهيم به دنبال مسبب کاهش سرعت اينترنت در روزهاي اخير باشيم بايد مسائلي که اين طرح در حال اجرا دارد را بگوييم و الزامات فيلترينگ هوشمند را بشماريم، امکان درک و پردازش تصوير است که در نتيجه آن مي توان اميدوار بود که تنها برخي از تصاوير مغاير با اخلاق سايت ها فيلتر شوند، بي آن که قرار باشد تمام آدرس آن سايت مسدود شود.
نرم افزار فيلترينگ هم چنين بايد قادر باشد که بر اساس محتوا مسدود سازي را انجام دهد. براي مثال بايد بتواند ميان يک مطلب پزشکي که در آن از برخي کلمات خاص استفاده شده است و مطالب ديگري که از همان کلمات استفاده مي کنند، تمايز قائل شود.

وزير ارتباطات: اختلال اينستاگرام به دليل اجراي فيلترينگ هوشمند است
به گزارش موج، دکتر واعظي اختلال شبکه اينستاگرام را به علت اجراي فيلترينگ هوشمند بر روي اين شبکه اعلام کرد و گفت: همه شبکه ها در يک مقاطعي با اختلال مواجه مي شوند اما وقفه هاي اينستاگرام به علت اجراي فيلترينگ هوشمند بر روي اين شبکه است و از همکاران خواسته ام تا اين موضوع را پي گيري و رفع کنند.

کاربران صبوري کنند
اين طور که به نظر مي رسد با توجه به کندي شبکه هاي اينترنت قبل از اجراي طرح مقدماتي فيلترينگ هوشمند که کاملا محسوس بود شکايات زيادي از طرف کاربران به اپراتوها و شرکت هاي ارائه دهنده سرويس هاي اينترنتي مي شد؛ اما حالا با وجود بهانه اي به نام فيلترينگ هوشمند و اجراي فاز دوم کاربران ناچارند تا زماني را صبر کنند تا فاز دوم اين طرح به پايان برسد و تا زمان بعدي و اجراي فاز سوم منتظر بهانه اي جديد براي کندي شبکه و اختلال در شبکه هاي تلفن همراه از طرف مسئولين باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن