تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818820157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شين‌هوا: ايران بر لغو فوري تحريم‌ها تاکيد دارد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شين‌هوا: ايران بر لغو فوري تحريم‌ها تاکيد دارد
بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی رسمی رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران روز پنجشنبه تاکید کرد قدرت های جهانی باید همه تحریم ها علیه ایران را در همان روزی که توافق هسته ای احتمالی امضا می شود، لغو کنند.
کد خبر: ۴۸۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ - 09 April 2015


خبرگزاری شین‌هوا در گزارشی از تهران نوشت :

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی رسمی رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران روز پنجشنبه تاکید کرد قدرت های جهانی باید همه تحریم ها علیه ایران را در همان روزی که توافق هسته ای احتمالی امضا می شود، لغو کنند.

آیت الله خامنه ای گفت به تعویق انداختن لغو تحریم ها به شش ماه یا یک سال هیچ ‌گاه قابل قبول نیست.

ایشان افزود هدف اصلی مذاکرات با قدرت ها در خصوص مسئله هسته ای ایران، لغو فوری همه تحریم ها به محض امضای موافقتنامه است.

به نقل از آیت الله خامنه ای آمده است فکت‌شیت منتشر شده توسط آمریکا در خصوص نتایج مذاکرات اخیر در شهر لوزان سوییس، متنی غیر واقعی است و معیار اقدام در تلاش برای دستیابی به موافقتنامه هسته ای احتمالی بین ایران و قدرت های جهانی نخواهد بود.
رهبر معظم ایران همچنین گفت نه موافق و نه مخالف نتایج مذاکرات هسته ای اخیر در لوزان سوییس است، زیرا «‌مقامات ایرانی می گویند هنوز هیچ کاری انجام نشده است و هیچ چیزی الزام آور نیست ».

ایشان افزود فقط در صورتی که جزئیات مشخص شود، این توافق حاصل خواهد شد.
آیت الله خامنه ای گفت :« این ممکن است که طرف دیگر بخواهد محدودیت هایی را بر ما در جزئیات قرار دهد ».
به نقل از آیت الله خامنه ای آمده است :« آنچه تاکنون انجام شده است، نه موافقتنامه نهایی را تضمین می‌کند نه مفاد آن را ».

رهبر معظم ایران خاطر نشان کرد :«‌ من هیچ گاه در خصوص مذاکرات با آمریکا خوشبین نبوده ام. با وجود این، با این مذاکرات موافقت کردم ».
ایشان افزود با توافقی موافقت خواهد کرد که منافع و عزت ملت ایران را تامین کند.
به نقل از آیت الله خامنه ای آمده است :«‌ من اعلام کرده ام دست نیافتن به توافق، بهتر از یک توافق بد است زیرا دست نیافتن به توافق، بهتر از توافقی خواهد بود که منافع و عزت ملت را از بین ببرد ».

رهبر معظم ایران به مقامات ایرانی در خصوص هر گونه تصمیم «‌عجولانه » در خصوص مسئله هسته ای پیش از ضرب الاجل سی ام ژوئن هشدار داد و گفت مذاکره کنندگان هسته ای ایران باید از نظرات مختلف استقبال کنند، حتی از سوی منتقدانشان، و با آنها نیز در خصوص جزئیات مذاکرات گفتگو کنند.

ایشان افزود ضرب الاجل پایان ژوئن چیزی « غیر قابل تغییر » نیست.
آیت الله خامنه ای گفت این ضرب الاجل را می توان تمدید کرد همان گونه که طرف دیگر ضرب الاجل ماه نوامبر (سال گذشته) را برای هفت ماه دیگر تمدید کرد.
رهبر معظم ایران بر موضع این کشور علیه ساخت سلاح هسته ای تاکید و اعلام کرد این موضع « بر اساس حکمت و آموزه های اسلامی است و جمهوری اسلامی هیچ گاه در پی دستیابی به سلاح هسته ای نبوده و هیچ گاه چنین کاری را انجام نخواهد داد ».

علاوه بر این، آیت الله خامنه ای اعلام کرد ایران هیچ گاه نخواهد پذیرفت « نظارت غیر معمول » بر فعالیت ها و تاسیسات هسته ای این کشور در یک توافق هسته ای احتمالی گنجانده شود.
آیت الله خامنه ای گفت :« هیچ ساز و کار غیر معمول نظارت، که ایران را در این خصوص منحصر به فرد کند، قابل قبول نیست. نظارت (بر فعالیت های هسته ای ایران) باید در چارچوب مقررات عادی باشد که در جهان وجود دارد و نه فراتر از آن ».

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز روز پنجشنبه اعلام کرد ایران فقط در صورتی که تحریم ها علیه این کشور فورا لغو شود، با قدرت های جهانی توافق هسته ای امضا خواهد کرد.
روحانی گفت جهان فهمیده است که ایران هیچ گاه تسلیم فشار تحریم ها بر سر دستاوردهای علمی و حقوق هسته ای خود نخواهد شد.

وی افزود راه حل ها برای مسئله هسته ای ایران که در نشست های اخیر در لوزان سوییس به دست آمد، گواهی بر این نکته است که تاسیسات هسته ای ایران هیچ گاه تعطیل نخواهد شد.
روحانی در یک سخنرانی که روز پنجشنبه از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، گفت :« ما هیچ توافق (جامعی) را امضا نخواهیم کرد مگر آن که همه تحریم های اقتصادی در همان روز و در همان تاریخ لغو شود ».

روحانی خاطر نشان کرد مذاکرات لوزان یک گام رو به جلو بود و گام های دیگر برای نهایی کردن توافق پیش از ضرب الاجل سی ام ژوئن برداشته خواهد شد.

نمایندگانی از ایران و گروه پنج به علاوه یک (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به علاوه آلمان) روز پنجشنبه به نه روز مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس پایان دادند و به راه حل های مشترکی در خصوص مسائل باقی مانده در تلاش برای دستیابی به یک موافقتنامه جامع تا سی ام ژوئن دست یافتند












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن