تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزباني دولت و ملت رويکرد کليدي مسئولان نظام باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ فروردين ۱۳۹۴ (۱۸:۵۹ب.ظ)
رئيس پژوهشکده تقريب مذاهب: همزباني دولت و ملت رويکرد کليدي مسئولان نظام باشد موج - رئيس پژوهشکده تقريب مذاهب گفت: همدلي و همزباني ميان ملت و دولت، بايد به عنوان رويکرد کليدي مسئولان نظام اسلامي در مواجهه با چالش‌ها و بحران‌هاي داخلي و بين‌المللي مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم: همزباني دولت و ملت رويکرد کليدي مسئولان نظام باشد حجت‌الاسلام محمدحسين مختاري در گفت و گو خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاري سال جاري با عنوان همدلي و همزباني از سوي رهبر معظم انقلاب، بيان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزي، مهمترين نيازهاي جامعه براي رسيدن به پيشرفت در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي بود که از سوي ايشان مورد تأکيد قرار گرفت.
وي افزود: اگر بخواهيم که نام‌گذاري امسال را مورد کاوش قرار دهيم در مرحله نخست بيانگر ضرورت اعتماد و همکاري دو جانبه ميان مردم و مسئولان نظام اسلامي است و در صورتي که اين مهم محقق شود به دورنمايي کامل از مقوله مردم سالاري ديني و ارتباط مستحکم ميان دولت و ملت خواهيم رسيد.
رئيس پژوهشکده تقريب مذاهب بيان کرد:‌ اهتمام رهبر معظم انقلاب به راهبرد همدلي و همزباني ميان ملت و دولت، بايد به عنوان رويکرد کليدي مسئولان نظام اسلامي در مواجهه با چالش‌ها و بحران‌هاي داخلي و بين‌المللي مورد توجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: اهتمام به همدلي و هم زباني مردم با دولت، مقوله‌اي است که علاوه بر آثار و برکات بي‌نظير براي رشد و پيشرفت داخلي نظام اسلامي، در عرصه‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي برکات فراواني را به دنبال خواهد داشت.
مختاري با تاکيد بر اينکه گفتمان انقلاب اسلامي برآمده از دکترين مردم محوري و ملت‌گرايي است، بيان کرد:‌ اوج اين شاخصه را مي‌توان در نقش آفريني تمام عيار ملت در پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) جست‌وجو کرد.
وي اضافه کرد: مشارکت بي‌نظير مردم در وقايع مهم نظام اسلامي مانند جنگ تحميلي و مشارکت حداکثري سياسي در صيانت از موجوديت نظام اسلامي و تحمل تحريم‌ها و مقاومت جانانه در برابر سياست‌هاي دشمنان از جمله مسائلي است که اعتراف همه کشورهاي اسلامي و ديگر جوامع بشري را به همراه داشته است که نتيجه اين ويژگي ارزشمند حاکي از پيوند ناگسستني ميان ملت و دولت در طول حيات پربرکت نظام اسلامي است.
رئيس پژوهشکده تقريب مذاهب با اشاره به مصداق سخنان رهبري در روايات ائمه اطهار (ع)، گفت:‌ اميرالمومنين حضرت علي (ع) در ارتباط با حق دولت و ملت فرموده است: «وقتي رعيت(ملت) حق والي (دولت) را بپردازد و والي حق مردم را پاس دارد حق قدرتمند خواهد شد و راه دين استوار و نشانه‌هاي عدالت برافراشته و کارها به سامان و گام‌ها روبه‌راه خواهد شد.»
وي با اشاره به نام‌گذاري سال از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: عقبه فکري اين شعار داراي مصاديق فراوان و متعددي است که لزوم واکاوي اين مسئله از سوي نخبگان فرهنگي جامعه را براي استخراج مفاهيم بي‌نظير آن از متن معارف اسلامي دو چندان مي‌کند.
مختاري تاکيد کرد: بايد به اين واقعيت تلخ اعتراف کرد که بسياري از دولت‌هاي مدعي دموکراسي و حتي برخي دولت‌هاي به اصطلاح اسلام‌گرا در منطقه با نفي اراده مردمي و سرکوب مشارکت سياسي مردم در تعيين حق سرنوشت خود ابزاري براي زياده‌خواهي‌هاي آمريکا و ديگر قدرت‌هاي استکباري تبديل شده‌اند.
وي با اشاره به حمله اخير عربستان، قطر و امارات به يمن بيان کرد: اين حرکت در نوع خود نشان دهنده دهن کجي به ملت‌هاي مسلمان و بي اعتنايي به خواست و اراده مردم در اين کشورها و عدم مبارزه با دشمن واقعي يعني اسرائيل است.
رئيس پژوهشکده تقريب مذاهب ادامه داد: دولت‌هاي به ظاهر اسلامي در مسير مقابله با ملت‌هاي آزاديخواه و در سيکل نادرست شيعه هراسي و ايران هراسي گام برداشتند که اين نوع سياست‌هاي خصمانه عليه انقلاب اسلامي و جريان مقاومت، تنها در راستاي تقويت سيطرۀ آمريکا بر خاورميانه و موجبات تداوم حيات ننگين رژيم اشغالگر قدس را فراهم خواهد کرد.
وي ادامه داد: دولت‌هاي حامي تروريست‌هاي تکفيري که با پشتوانه‌هاي آمريکايي بر اريکه قدرت تکيه زدند با پشت کردن به مطالبات ملت خود به جاي تفاهم با ايشان، با آمريکا به تفاهم رسيده‌اند تا زمينه ژاندارم شدن و امپراطوري سابق خود را احياء کنند.
مختاري خاطرنشان کرد: واقعيات جوامع اسلامي، از سراب بودن جريانات حامي آمريکا در خاورميانه حکايت مي‌کند و اين خواب پريشان رژيم‌هاي مرتجع عربي و ديگر نظام‌هاي استبدادي مورد حمايت آمريکا، جز تعبير تحقق ملي‌گرايي واقعي در يمن، بحرين و پيروزي ملت و دولت سوريه و عراق و ديگر کشورهاي آزادي‌خواه در منطقه بر جريان برانداز غربي عربي عبري، تعبير ديگري نخواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن