تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798443314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتش سعودی منتظر سربازان پاکستانی/ طرح قتل عام ساکنان ۱۰۰ روستای مرزی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ارتش سعودی منتظر سربازان پاکستانی/ طرح قتل عام ساکنان ۱۰۰ روستای مرزی


عربستان همچنان منتظر سربازان پاکستانی است تا تهاجم زمینی به یمن را آغاز کند، اما نمایندگان مجلس پاکستان با اعزام سربازان خود به یمن مخالفند. یک کارشناس غربی از طرح نابودی ۱۰۰ روستای مرزی یمن قبل از آغاز حمله زمینی پرده برداشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در شرایطی که عربستان سعودی به فشار بر مقامات پاکستانی برای در اختیار گذاشتن سربازان این کشور در تجاوز به یمن ادامه می دهد، نمایندگان مجلس پاکستان مخالفت خود را با کشتار مردم یمن اعلام کردند. شیرین مزاری، عضو پارلمان پاکستان تاکید کرد" جنگ یمن، جنگ کشور ما نیست و نباید در تجاوزگری دیگران مشارکت کنیم.
وی با اشاره به فشار سعودی ها به دولت پاکستان برای در اختیار گذاشتن سربازان پاکستانی به منظور کمک به ارتش عربستان، تصریح کرد: ما به عنوان یک کشور مسلمان در صورتی که شهرها و اماکن مقدس مکه و مدینه در خطر قرار گیرند، برای دفاع آماده ایم، اما اکنون چنین خطری حرمین شریف را تهدید نمی کند و واقعیت این است که طرف متجاوز، عربستان است و قربانیان، یمنی هستند.

مقامات عربستان برای همراه ساختن کشورهای دیگر با خود در تجاوز به یمن، فشار زیادی به دولت های عربی و اسلامی وارد کرده اند و آشکارا آنها را به قطع همکاری های اقتصادی و کمک های مالی تهدید می کنند، اما مقامات پاکستانی که سعودی ها امید زیادی به استفاده از سربازان آنها دارند، تاکنون مقاومت کرده و پاسخ را به بحث و بررسی بیشتر موکول کرده اند.   * مصر نقد معامله می کند
مقامات مصری نیز، که در تجاوز به یمن، سعودی ها را همراهی کرده اند، از دو روز پیش خواستار کمک 200 میلیارد دلاری عربستان شده اند و کارشناسان معتقدند که این درخواست، یک باج خواهی سریع است و به احتمال زیاد عربستان ناچار است با این درخواست موافقت کند.
  * عذرخواهی وزیر روشنفکر لبنانی از آل سعود سعودی ها که چندی پیش اعلام کردند تمام مخارج خریدهای نظامی ارتش لبنان از فرانسه را تا مبلغ 3 میلیارد دلار برعهده می گیرند، دیروز به مقامات لبنانی اعتراض کردند که چرا سخنرانی سید حسن نصرالله را از تلویزیون پخش کرده اند و وزیر اطلاع رسانی لبنان که وابسته به جریان غربگرای 14 مارس و مدعی روشنفکری و آزادی بیان است، به سرعت از سعودی ها عذرخواهی کرده و گفته است، فعلا باید آزادی بیان را زیرپا بگذاریم، چون نباید باعث رنجیدن عربستان شویم.

امارات و اردن از همان روزهای نخستین تجاوز به یمن، ارتش عربستان را همراهی کرده اند، اما سعودی ها به شدت به کمک ارتش پاکستان امید دارند و گفته می شود طرح حمله زمینی به یمن نیز در انتظار ورود سربازان پاکستانی است.
  * افشای طرح نابودی صد روستای یمن توماس گیست، تحلیلگر رسانه های چپ گرای اروپایی در مقاله ای با عنوان « ارتش عربستان سعودی در حال آماده شدن برای تهاجم زمینی به یمن است» از طرح سعودی ها برای قتل عام اهالی 100 روستای مرزی یمن پرده برداشت.
 
گزارش های منتشر شده حاکی است نیروهای ارتش عربستان بر اساس طرحی که افسران سیا و کارشناسان نظامی پنتاگون ارائه کرده اند، قصد دارند بیش از صد روستای یمنی واقع در نزدیکی عربستان را ویران کنند.

این اقدام بخشی از روند آماده سازی مقدمات تهاجم زمینی به یمن است و در دراز مدت نیز، سعودی ها را از حضور یمنی های ناراضی در نزدیکی مرزهای خود در امان نگه می دارند.
  * موج اعزام تکفیری های افریقا و عربستان به یمن در همین حال،‌ تعداد بیشتری از تکفیری های وابسته به القاعده از کشورهای مختلف به یمن اعزام می شوند تا همراه با نیروهای ویژه سعودی و تحت مدیریت و فرماندهی افسران سیا و پنتاگون، با ارتش یمن و نیروهای مردمی این کشور مقابله کنند.

تکفیری ها سه روز پیش شهر المکلا را به تصرف خود در آوردند، اما دیروز ارتش یمن موفق شد آنها را از شهر بیرون رانده و اغلب بخش های استان حضرت الموت را پاکسازی کند.

  * امریکا بازهم از القاعده پشتیبانی می کند آنتونی کوردزمن کارشناس مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی امریکا، در مقاله ای با عنوان « آمریکا ، عربستان سعودی ، اهمیت راهبردی یمن»، اعلام کرد ملاحظات ژئوپلتیکی دلیل اصلی به راه افتادن جنگ در یمن است.
کوردزمن می گوید از آنجایی که جنگ جدید در یمن درد بر گیرنده منافع آمریکاست ، پنتاگون باید آماده ارائه « کمک های جنگی بیشتر» برای جنگ به رهبری عربستان سعودی باشد.
او که پیشتر مشاور کاخ سفید در امور سیاست خارجی بود ، خاطر نشان کرد: « یمن از اهمیت راهبردی برای آمریکا برخوردار است و برقراری ثبات در این کشور سبب برقراری ثبات در عربستان سعودی و همه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می شود.»
  * امریکا: عربستان به دنبال برقراری دموکراسی در یمن است اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا نیز امروز در توجیه علت کمک به عربستان و تروریست های تکفیری در تجاوز به یمن، گفت: جنگ در یمن شرایط را برای نفوذ و قدرت گرفتن گروه های سنی افراطی فراهم کرده و باعث شده القاعده بر مناطقی از این کشور مسلط شود. اما ساده ترین راه برای مبارزه با تروریسم، وجود یک دولت مقتدر و مورد قبول مردم است که در حال حاضر عربستان و متحدان ما تلاش می کنند چنین دولتی را در یمن مستقر کنند!
  * هشدار یونیسف درباره کشته شدن کودکان یمنی یونیسف، امروز نسبت به بروز فاجعه انسانی در یمن هشدار داد.
بر اساس اطلاعیه یونیسف، در حملات اخیر جنگنده های متجاوز به یمن حداقل 77 کودک کشته شده اند و 44 کودک نیز به شدت مجروح شده اند.
 


چهار شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن