تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813350832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از خوردرو خورشيدي هاوين2 در مسابقات روبوکاپ 2015 رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۱:۳۲ق.ظ)
روبوکاپ 2015 ايران؛ از خوردرو خورشيدي هاوين2 در مسابقات روبوکاپ 2015 رونمايي شد موج- در مسابقات بين المللي ربوکاپ آزاد ايران از دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در بخش خودروهاي الکتريکي، خورشيدي هاوين 2 و موتورهاي الکتريکي و خودرو 2نفره کوآدرو نيز رونمايي شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج خودرو خورشيدي «هاوين 2» دانشگاه آزاد اسلامي قزوين که در پايان مسابقات جهاني خودروهاي خورشيدي در آمريکا، به عنوان بهترين تيم خارجي مسابقات انتخاب شد را در مسابقات بين المللي ربوکاپ آزاد ايران بازهم پيش چشم شرکت کنندگان خارجي رونمايي کردند.
هاوين2 چندي پيش هم مورد توجه بسياري از خبرگزاري هاي بين المللي قرار گرفته بود، در همين موضوع، علي رضا جعفرخاني، عضو تيم مکانيک اين خودرو در گفت وگويي با موج اظهار کرد: اين خودرو کاملا ايراني توسط 17 دانشجو دانشگاه آزاد اسلامي قزوين طراحي و ساخته شده است که زمان طراح آن تا 3 سال به طول انجاميد.
جعفرخاني با اشاره به مشخصات خوردو گفت: اين خوردو 220 كيلوگرمي (485 پوندي) داراي طول 4.5 متر (15 فوت) ، عرض 1.8 متر و ارتفاع 1.1 متراست و به يك اتاقك راننده شبيه به كابين خلبان مجهز است. باتري هاي ليتيومي اين خودرو با كمك پنل هاي سلول هاي خورشيدي به مساحت 6 متر مربع مي تواند خودرو را به مدت 4 ساعت با سرعت 90 تا 150 كيلومتر بر ساعت براند.
دانشجوي دانشگاه آزاد قزوين در ارتباط با چگونگي و احتمال استفاده از اين خودرو در ايران خاطرنشان کرد: کشورهاي ديگري در دنيا هستند که بر روي توليد انبوه اين خودرو کار مي کنند اما در ايران به علت اين که قيمت حامل هاي سوخت نسبت به کشورهاي ديگر بسيار پايين است بعيد مي دانم که به اين زودي ها حتي در خط توليد قرار بگيرد.
وي تصريح کرد: البته خودروهاي ديگر به صرفه تري در ايران وجود دارد که مي تواند به ترافيک و آلودگي شهر کمک کند، اما؛ بايد ديد مردم اين موضوع را قبول دارند يا خير؟
به گزارش خبرنگار موج؛ نسخه قبلي اين خودور با نام هاوين1 در مسابقات خودروهاي خورشيدي استراليا مقام 17 را به دست آورد، البته با توجه به اينکه ايران در سال داراي 300 روز كاملا آفتابي است و ظرفيت طبيعي لازم براي شارژ كردن پنل هاي خورشيدي اين خودرو فراهم است سرمايه گذاري دولت در حوزه انرژي خورشيدي مي تواند بسيار مفيد باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن