تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819183149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه تفسير قرآن در کميته امداد لرستان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۴۶ب.ظ)
برنامه تفسير قرآن در کميته امداد لرستان برگزار شد موج - برنامه تفسير اين هفته حجت‌الاسلام ميرعمادي با محوريت ايات ۶۵، ۶۶ و ۶۷ سوره نحل ظهر سه‌شنبه، ۱۸ فروردين، در کميته امداد امام خميني (ره) لرستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر سه‌شنبه، 18 فروردين، در برنامه تفسير قرآن در کميته امداد امام خميني (ره) در رابطه با تفسير آيات 65، 66 و 67 سوره نحل با اين مضمون «وَاللّهُ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَحْيَا بِهِ الأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ فِي ذَلِکَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَسْمَعُونَ﴿۶۵﴾ وَإِنَّ لَکُمْ فِي الأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُّسْقِيکُم مِّمَّا فِي بُطُونِهِ مِن بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَّبَنًا خَالِصًا سَآئِغًا لِلشَّارِبِينَ﴿۶۶﴾ وَمِن ثَمَرَاتِ النَّخِيلِ وَالأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَرًا وَرِزْقًا حَسَنًا إِنَّ فِي ذَلِکَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ» گفت: اين آيات درس‌ها و عبرت‌هايي است که انسان از نعمت‌هاي الهي بايد بگيرد.
وي افزود: اين آيات اشاره دارد به اين‌که «و خدا از آسمان آبى فرود آورد و با آن زمين را پس از پژمردنش زنده گردانيد قطعاً در اين [امر] براى مردمى که شنوايى دارند، نشانه‌‏اى است، و در دام‌ها قطعاً براى شما عبرتى است از آن‌چه در [لابلاى] شکم آن‌هاست از ميان سرگين و خون شيرى ناب به شما مي‌‏نوشانيم که براى نوشندگان گواراست و از ميوه درختان خرما و انگور باده مستي‌‏بخش و خوراکى نيکو براى خود مى‌گيريد قطعاً در اين[ها] براى مردمى‌که تعقل مي‌کنند نشانه‏‌اى است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با تاکيد بر اين‌که هدف از بيان نعمت‌هاي ذکر شده در اين ايات اين است که ما از آن‌ها درس بگيريم، اظهار کرد: معناي اين آيات اين را مي‌رساند که خداوند به‌وسيله باران زمين را زنده کرد، در فصل بهار به‌واسطه آمدن باران طبيعت سبز و زمين زنده مي‌شود، مرگ و حيات اختصاص به انسان ندارد، بلکه همه موجودات روي زمين حيات و ممات دارند.
وي با اشاره به اين‌که مرگ و حيات انسان با ساير موجودات متفاوت است حيات انسان به دميدن روح و مرگ انسان به قبض روح است، خاطرنشان کرد: قسمتي از بدن انسان، بخشي اعظمي از کره زمين را آب تشکيل مي‌دهد در روايتي از نبي مکرم اسلام آمده است که: هر چيزي از آب آفريده شده است.
اين مفسر قرآن‌کريم با اشاره به اين آيه قرآن که مي‌فرمايد: بهترين راه براي بهره‌مندي از قرآن، ايمان است، اضافه کرد: خداوند متعال در رابطه با باران، مرگ و حيات مي‌فرمايد: مرگ و حيات عبرت است براي کساني‌که بشنوند.
خداشناسي و اعتقاد به معاد مهمترين درس آيات 65 تا 67 سوره نحل
حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي با بيان اين‌که مهمترين درس از اين آيات درس خداشناسي و توحيد است، ادامه داد: درس ديگري که از اين سه آيه سوره نحل مي‌توان گرفت درس معاد و زنده شدن موجودات در قيامت است، همان خدايي‌که با فرستادن باران، زمين و موجودات روي زمين را زنده مي‌کند همان خدا با دميدن صاعقه در روز قيامت موجودات را زنده مي‌کند.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان با بيان اين‌که خداوند متعال در آيه 66 سوره نحل فرموده است: «و در دام‌ها قطعاً براى شما عبرتى است از آن‌چه در [لابه‌لاى] شکم آن‌هاست از ميان سرگين و خون شيرى ناب به شما مي‌نوشانيم که براى نوشندگان گواراست»، اضافه کرد: در ميان غذاها شير يک غذاي کامل است، جاي آب را مي‌گيرد، جاي غذا را مي‌گيرد، تمام نيازهاي انسان را برطرف مي‌کند و در روايت داريم که شير عقل را زياد مي‌کند، ذهن را صفا مي‌بخشد، چشم را روشني مي‌بخشد، استخوان‌ها را محکم و فراموشي را کم مي‌کند.
وي افزود: پالايشگاهي که در درون حيوانات وجود دارد، شير توليد مي‌کند، تبديل علف به شير نياز به يک دستگاه پالايش دارد که ميکروب‌زدايي کند، مواد مضر را حذف کند، امکانات شيرين کننده، گرم کننده و چرب کننده داشته باشد.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: تا زماني‌که نوزاد در شکم مادر است از شير مادر تغذيه مي‌کند و به‌محض تولد نوزاد، شير به پستان مادر منتقل مي‌شود و بنا بر آيه 66 بايد از حيوانات درس بگيريم چراکه سيستم توليد شير در انسان و حيوان براي انسان درس عبرت است.
وي با اشاره به اين‌که امروز صنعت گاز، نفت و هسته‌اي برگرفته از سيستم بدن انسان است، اظهار کرد: قرآن تاکيد مي‌کند که از ميوه‌ها، رنگ ميوه، طعم ميوه، ويتامين‌هاي درون ميوه درس بگيريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن