تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن‌پست: لغو فوری تحریم‌ها اهرم فشار آمریکا در برابر ایران را از بین‌‌ می‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: واشنگتن‌پست: لغو فوری تحریم‌ها اهرم فشار آمریکا در برابر ایران را از بین‌‌ می‌برد
روزنامه آمریکایی می‌نویسد: " آمریکا و شرکایش در صورتی که برداشتن تحریم‌ها را منوط به عملکرد ایران نکنند، اهرم فشار خود را از دست خواهند داد."
به گزارش نامه نیوز، روزنامه واشنگتن‌پست در سرمقاله امروز (سه‌شنبه) با اشاره به گفتگوی روز گذشته باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، با روزنامه نیویورک‌تایمز و اظهارات وی درباره تفاهم هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 می‌نویسد: "اوباما با اصرار بر اینکه هیچ جایگزینی برای مفادی که وی با آنها موافقت کرده وجود ندارد، [در حقیقت] تضمین می‌کند که گزینه اعمال تحریم‌ها در حین اصرار بر برچیده شدن بخش بزرگتری از زیرساخت‌های هسته‌ای ایران - دیگر یک گزینه عملی نیست."

واشنگتن‌پست می‌نویسد مواضع کاخ سفید موضع مذاکره کنندگان آمریکایی را تضعیف می‌کند. از سوی دیگر اوباما اذعان کرده که بخشی از "جزئیات" بسیار مهم، شامل چگونگی پیوند بین برداشتن تحریم‌ها و عمل ایران به تعهداتش،‌ هنوز حل نشده‌اند. "فکت‌شیت منتشر شده توسط دولت‌های آمریکا و ایران، به صورت نگران کننده‌ای، در این نکته با یکدیگر متفاوت هستند: در حالیکه نسخه آمریکایی می‌گوید تحریم‌های ایران پس از اینکه آژانس تأیید کرد تهران تمام گام‌های هسته‌ای کلیدی را برداشته است، تعلیق خواهد شد، ایران می‌گوید در همان زمان که فعالیت‌های مرتبط با تعهداتش را آغاز کرد، تمام تحریم‌ها در یک روز به صورت خودکار ملغی خواهند شد."

"فاصله بین این دو سناریو بی‌نهایت مهم است. آمریکا و شرکایش در صورتی که برداشتن تحریم‌ها را منوط به عملکرد ایران نکنند، اهرم فشار خود را از دست خواهند داد."

نویسندگان در ادامه با اشاره به اینکه درباره چگونگی تداوم بازرسی‌های گسترده و نیز حل مسائل ادعایی مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای قبلی ایران ابهاماتی وجود دارد می‌گویند:‌ "اوباما با اصرار بر اینکه به بهترین توافق دست یافته است، خارج شدن مذاکره‌کنندگان از گفتگوها را در صورتی که به مفاد رضایت‌بخشی دست نیابند، سخت‌تر می‌کند. در صورتی که ایران خواهان لغو فوری تحریم‌ها شود آیا اوباما تسلیم خواهد شد یا گفته‌هایش‌ را عوض خواهد کرد؟"


منبع: تسنیم


۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن