تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804010606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه‌گذاري سالانه يک ميليارد دلاري براي احداث سدهاي بزرگ و نيروگاه‌هاي آبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۳ب.ظ)
سرمايه‌گذاري سالانه يک ميليارد دلاري براي احداث سدهاي بزرگ و نيروگاه‌هاي آبي موج - مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران از سرمايه‌گذاري سالانه حدود يک ميليارد دلار توسط اين شرکت براي احداث سدهاي بزرگ و نيروگاه‌هاي برق‌آبي خبر داد.
به‌گزارش خبرگزاري موج، سيدمحمدرضا رضازاده گفت: شرکت توسعه آب و نيروي ايران از سال 1368 (1989) براي اجراي طرح‌هاي بزرگ سدسازي و نيروگاه‌هاي برق‌آبي در کشور تاسيس شد.
وي تصريح کرد: براي شرکت آب و نيرو با توجه به پيشينه و تجاربي که دارد، فرصت‌هاي خوبي براي همکاري في‌مابين مي‌تواند تعريف شود چراکه شرکت ما سالانه حدود يک ميليارد دلار فعاليت در ايران دارد و شايد از سال تاسيس تا امروز 20 ميليارد دلار طرح‌هاي مختلف سدسازي، ‌سامانه‌هاي انتقال و نيروگاه‌هاي برق‌آبي را به بهره‌برداري رسانده است.
وي گفت: بنابراين فکر مي‌کنيم با ظرفيت فني و مهندسي و تجارب طولاني شرکت، مي‌توانيم در مديريت و کنترل پروژه‌ها از ابتدا تا انتها، مطالعه و امکان‌سنجي پروژه‌ها، مديريت قراردادي پروژه‌ها و طراحي مدل مالي براي اجراي پروژه‌ها با کشورهاي دوست همکاري داشته باشيم و در زمان حاضر نيز فعاليت‌هايي را در برخي از کشورها آغاز کرده‌ايم.
وي ادامه داد: برنامه‌ريزي راهبردي در توسعه نيروگاه‌هاي برق‌آبي، مطالعه طراحي و ساخت سدها و شبکه‌هاي آبياري و زه‌کشي، سامانه‌هاي انتقال آب، سازوکار توسعه پاک، سرمايه‌گذاري در جهت توسعه نيروگاه‌هاي کوچک، تحقيق و توسعه نيروگاه‌هاي برق‌آبي و مديريت دانش در اين زمينه، ظرفيت‌سازي نيروي انساني متخصص و تامين خدمات مهندسي ازجمله اهداف کلي و ماموريت‌هاي آب و نيرو محسوب مي‌شود.
رضازاده سپس با اشاره به سدهاي پيش‌بيني‌شده در سه حوضه آبريز کرخه، دز و کارون، اظهار داشت: در رودخانه کارون 11 سد ديده شده که پنج سد به بهره‌برداري رسيده و پنج سد در حال مطالعه و يک سد در حال اجرا است ضمن آنکه بر رودخانه دز هم شش سد ديده شده که دو سد در حال اجرا و مابقي در حال تکميل مطالعه هستند؛ البته در ديگر نقاط کشور نيز پروژه‌هاي بزرگ ديگري در دست اجرا داريم.
رييس هيات‌مديره شرکت آب و نيرو افزود: ظرفيت نيروگاه‌هاي نصب‌شده در کشور 73 هزار مگاوات شامل انواع نيروگاه‌ها بوده و سهم نيروگاه‌هاي برق‌آبي 14.7 درصد است.
وي با معرفي برخي از طرح‌هاي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران، گفت: طرح کارون 3 داراي 205 متر ارتفاع و نيروگاهي 2000 مگاواتي در زيرزمين است؛ کرخه نيز با پنج ميليارد مترمکعب حجم مخزن، بيشترين حجم مخزن را در بين سدهاي ايران دارد و قادر به توليد 400 مگاوات برق است و سد کارون 4 داراي مخزني با حجم 2.2 ميليارد مترمکعب با نيروگاه 1000 مگاواتي است. وي افزود: نکته قابل توجه اين است که سدهايي که روي رودخانه کارون طراحي و اجرا شده، به نحوي است که اگر درياچه سدي پر باشد، تا پاي سد بالاسري خود ادامه پيدا مي‌کند و اين بدين معناست که از تمام ظرفيت کارون براي ايجاد نيروگاه برق‌آبي استفاده کرده‌ايم.
رضازاده با اشاره به سد گتوند، افزود: سد گتوند بلندترين سد خاکي با ظرفيت 1000 مگاواتي و حجم مخزن 4.5 ميليارد مترمکعبي، آخرين سدي است که بر روي کارون قرار دارد و در حال بهره‌برداري است.
وي با بيان اينکه در کنار پروژه‌هاي سدسازي طرح‌هاي بزرگ ديگر نيز انجام مي‌شود، اظهار داشت: در ميان درياچه سد گتوند، براي اتصال مراکز جمعيتي که در دو طرف درياچه قرار دارند و راه اتصالي آنها زيرآب رفته است، پل احداث شد و اجراي پروژه‌هاي بزرگ سدسازي ايجاب مي‌کند پروژه‌هاي ديگري را در کنار آنها ايجاد کنيم که خود آنها نيز طرح‌هاي بزرگي محسوب مي‌شوند.
وي در معرفي سد و نيروگاه سياه‌بيشه، گفت: يکي از پروژه‌هايي که در شمال کشور توسط آب و نيرو اجرا شده، نيروگاه تلمبه ذخيره‌اي سياه‌بيشه است که ظرفيت نيروگاه اين پروژه 1000 مگاوات است و آب را بين دو مخزن مي‌چرخاند و برق را در ساعت‌هاي کم‌مصرف به ساعت‌هاي پرمصرف و بالعکس منتقل مي‌کند.
مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران با اشاره به ساير فعاليت‌هاي شرکت، ادامه داد: از ديگر فعاليت‌هاي شرکت آب و نيرو، احداث تونل‌هاي انتقال آب است که از آن جمله مي‌توان به پروژه بهشت‌آباد و چم‌شير نام برد.
وي اضافه کرد: اجراي شبکه‌هاي آبياري و زه‌کشي ازجمله کارهايي است که از چند سال پيش مشغول به فعاليت در اين پروژه‌ها هستيم.
رييس هيات‌مديره شرکت آب و نيرو با اشاره به علاقه‌مندي اين شرکت براي فعاليت در بخش نيروگاه‌هاي ميکرو، گفت: يکي از زمينه‌هايي که ما تمايل به کار در آن داريم نيروگاه‌هاي کوچک، متوسط و ميکرو است تا بتوانيم از هر فرصتي براي توليد برق استفاده کنيم؛ بنابراين در زمينه بومي‌سازي نيروگاه‌هاي ميکرو و توسعه فعاليت بخش خصوصي در اين زمينه فعاليت کرده‌ايم.
وي يادآور شد: در زمان حاضر 10790 مگاوات نيروگاه برق‌آبي در حال بهره‌برداري، 6890 مگاوات در حال اجرا و 12900 مگاوات در حال مطالعه داريم.
وي افزود: ما در کنار فعاليت‌هاي سازه‌اي، فعاليت‌هاي غيرسازه‌اي را در حوضه‌هاي آبريز اصلي کشور مدنظر قرار داده‌ايم تا بتوانيم براي تصميم‌گيري و تصميم‌سازي در اجراي طرح‌ها از مجموعه اطلاعات يکپارچه استفاده کنيم؛ مديريت يکپارچه آب که در آن ملاحظه‌هاي مختلفي ازجمله منابع آب زيرزميني و سطحي، زيست‌محيطي و اقتصادي يا موضوع‌هاي سياسي و اجتماعي هر منطقه لحاظ مي‌شود، در سامانه يکپارچه آب موردتوجه قرار مي‌گيرد.
وي تاکيد کرد: مدل‌هاي پيش‌بيني هيدرولوژيکي، سامانه ايمني سدها، استفاده از سامانه GIS در تملک زمين‌ها و توجه به رسوب مخازن سدها در سامانه تصميم‌يار به کمک ما مي‌آيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن