تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819841439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي 60 درصد تقاضاي مسکن برنامه ريزي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۱۷ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي: براي 60 درصد تقاضاي مسکن برنامه ريزي شده است موج - وزير راه و شهرسازي گفت: طبق هماهنگي هاي انجام شده با وزارت تعاون در اواخر سال گذشته، ساخت 125 هزار واحد مسکوني براي اقشارکم درآمد در دستور کار قرار گرفت که با عملي شدن آن براي 60 درصد تقاضاي بازار مسکن برنامه ريزي شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، افزود: جزئيات طرح ساخت 125 هزار واحد مسکوني براي اقشار کم‌درآمد جامعه تا پايان فروردين‌ماه سال جاري اعلام مي‌شود.
به گفته وي، در حوزه مسکن مهر دو کار انجام داديم، يکي اتمام واحدهاي موجود که پيشرفت بسيار خوبي در سال گذشته در اين زمينه داشتيم به‌طوري‌که سال گذشته حدود 450 هزار واحد مسکوني مهر فروش اقساطي شد و امسال هم در حال برنامه‌ريزي هستيم تا چيزي حدود 450 هزار واحد مسکوني را بتوانيم به صورت اقساطي عرضه کنيم.
وي افزود: با اين اقدام نزديک به يک ميليون و 900 هزار تا 2 ميليون واحد مسکوني از اين مجموعه مسکن مهر به اتمام مي‌رسد و حدود 200 هزار واحد باقي‌مانده نيز بايد در سال 95 به پايان برسد.
آخوندي اظهار داشت: نکته بعدي در مورد مسکن مهر، خدمات زيربنايي شامل آب، برق، فاضلاب و سيستم گاز است که در بسياري از مناطق حل‌شده و بعد از آن مجموعه مدارس، بيمارستان‌ها، مساجد و بازار است که ما در سال گذشته بيش از 250 واحد مدرسه را شروع کرديم.
وزير راه و شهرسازي يادآور شد: يکي از انتقادهاي ما به مسکن مهر اين بود که اين مسکن براي طبقات پايين در نظر گرفته شده بود ولي در عمل چون افراد پول پرداخت مي‌کردند، نمي‌توانست مساله آن‌ها را حل کند و بيشتر براي طبقات متوسط مناسب بود.
وي در خصوص طرح مسکن اجتماعي تصريح کرد: نمي‌شود يک مدل مسکن را براي همه طبقات درآمدي گذاشت، وقتي که ما مسکن اجتماعي را مي‌گوييم، منظور ما طبقات درآمدي بسيار پايين هستند.
آخوندي خاطرنشان کرد: پيش‌بيني ما اين است که بايد سالي 100 هزار تا 125 هزار واحد مسکوني براي اين گروه‌ها توسط کميته امداد امام، بنياد مسکن و سازمان تأمين اجتماعي ساخته شود.
وي در خصوص وضعيت انضباط شهري نيز گفت: در حال حاضر اکثر کلان‌شهرهاي ايران هواي سالم ندارند و در اين زمينه امسال نيز بحث خط انضباط شهري را ادامه خواهيم داد و تلاش مي‌کنيم شهرها را از اين وضع افسارگسيخته خارج کنيم تا سوداگران نيز از بازار مسکن خارج شوند.
به گفته وزير راه و شهرسازي، ساخت حدود 500 هزار واحد مسکوني را در سال برنامه‌ريزي کرده‌ايم که 300 هزار واحد مسکوني شهري آن در بافت فرسوده عملياتي خواهد شد و 200 هزار واحد مسکوني نيز در روستاها ساخته مي‌شوند.
وي افزود: با اين حال با استفاده از ابزارهاي نظارتي در سال گذشته ميزان تورم بخش مسکن کمتر از ميانگين تورم ملي بود و اگر بتوانيم بازار سوداگري را کنترل کنيم ساخت اين واحدها منجر به رشد توليد خواهد شد.
آخوندي اظهار داشت: با افزايش سقف تسهيلات بافت‌هاي فرسوده به 50 ميليون تومان سالي 300 هزار واحد در بافت فرسوده نوسازي مي‌شوند و درمجموع تا 6 سال آينده يک ميليون و 800 هزار واحد در بافت‌هاي فرسوده شهري بهسازي و يا نوسازي خواهند شد.
وي با بيان اينکه بخش عمده تخلفات در حوزه پيش‌فروش مسکن بوده چراکه افراد خانه‌ها را پيش‌فروش مي‌کردند ولي برخي سازنده‌ها به تعهدات خود عمل نمي‌کردند و خريدار خسارت مي‌ديد، گفت: الگويي که ما پيش‌بيني کرديم که در اکثر کشورهاي دنيا هم انجام مي‌شود، يک حساب اماني در نزد بانک است که با گشايش آن، پول پيش‌خريد در اين حساب قرار مي‌گيرد و بانک بايد برساخت و ساز به عنوان امين خريدار نظارت کند و براساس پيشرفت کار پرداخت‌ها را به‌تدريج انجام دهد.
وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: اين سازوکار اصلي که ما ارائه کرديم تاکنون مدل آن در ايران وجود نداشت و فکر مي‌کنم با ابلاغ اين روش در اواخر فروردين سال جاري و باز شدن حساب‌هاي اماني، بحث پيش‌فروش مسکن نيز حل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن