تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803865130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیحات ظریف و صالحی در مجلس/ ایران هم فکت شیت صادر می کند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توضیحات ظریف و صالحی در مجلس/ ایران هم فکت شیت صادر می کند


وزیر امور خارجه ایران با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به پرسش های نمایندگان درباره بیانیه سوئیس پاسخ داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای پاسخ به پرسش های نمایندگان درباره بیانیه سوئیس در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت. این نشست از صبح امروز آغاز شد و تا حدود 10 صبح ادامه یافت. پس از آن، مقامات وزارت خارجه برای استقبال از اردوغان به محل کار خویش بازگشتند و مجلس نیز با حضور 263 نماینده جلسه علنی خود را آغاز کرد.
ظریف در مجلس
وزیر امور خارجه به همراه علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، کمالوندی سخنگوی وزارت امورخارجه و مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافته بود. در این نشست، ظریف و صالحی توضیحاتی درباره بیانیه سوئیس ارائه دادند.   * ایران هم فکت شیت منتشر می کند جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از جلسه غیرعلنی مجلس به فارس گفت: مهمترین نکته‌ای که هم رئیس سازمان انرژی اتمی و هم وزیر امورخارجه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس (18 فروردین 94) به آن اشاره داشتند این بود که ظرف روزهای آینده فکت شیت ایران در مورد بیانیه مشترک ایران و 1+5 توسط وزارت امور خارجه صادر خواهد شد و تمام دغدغه‌های ملت و نمایندگان در این فکت شیت بیان می‌شود. وی افزود: به نظر نمایندگان، صدور فکت شیت وزارت امور خارجه ایران در بحث مذاکرات لوزان مهمترین مسئله‌ای است که باید منتظر باشیم تا طی روزهای آینده اتفاق بیفتد تا به ویژه مواردی که موجب نگرانی شدید شده، در این فک‌شیت اصلاح و منتشر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امورخارجه توضیحات امیدوارکننده‌ای را در خصوص تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای در کشور که در مذاکرات بر روی آن توافق شده ارائه کردند و نیز عنوان کردند بعد از شروع توافق که تزریق گاز به سانتریفیوژهای IR8 انجام خواهد شد.     *  ظریف: ما به امریکا اعتماد نداریم حسین محمدزاده، نماینده مردم درگز نیز با تأکید بر اینکه یکی از محورهای سؤالات اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از ظریف این بود که آیا تیم مذاکره‌کننده به آمریکا و سیاست‌های این کشور اعتماد دارد یا خیر، گفت: وزیرامورخارجه در پاسخ به این سؤال به صراحت گفت که ما اصلا به سیاست‌های آمریکا اعتماد نداریم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از سؤالات اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون موضوع توسعه نظارت‌ها بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران در بیانیه لوزان بود که آقای ظریف در پاسخ به این سؤال نظارت‌های بیشتر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را رد کرد و گفت که ما اجازه نظارت بیشتری را ندادیم، مگر در چارچوب‌‌های مدون و متقنی که وجود دارد.

نماینده مردم درگز در مجلس به یکی دیگر از سؤالات اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از ظریف درباره بیانیه لوزان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از سؤالات این بود که آیا طرف مقابل در زمانی که تفاهم‌نامه اجرایی شود به اجرای مفاد آن پایبند است یا خیر که آقای ظریف گفت که ما کاری را انجام می‌دهیم که برابر مفاد بیانیه باشد که براساس آن قرار شده در بدو اجرا، یک قطعنامه توسط سازمان ملل و شورای امنیت صادر شود و 6 قطعنامه قبلی ابطال شود.

محمدزاده همچنین، تصریح کرد: وزیرامورخارجه در این جلسه بر روی لغو یک جای تحریم‌هایی که پایه و محور بین‌المللی دارد تأکید کرد؛ البته ظریف این اطمینان را به نمایندگان مجلس داد که تحریم‌‌های مرتبط با هسته‌ای و آن دسته از تحریم‌هایی که جنبه و زمینه بین‌المللی دارد یک جا لغو می‌شود.   * صالحی: دستیابی به فناوری هسته ای ادامه خواهد داشت و هیچ چیز متوقف نمی شود مهر هم از جزئیات این نشست گزارش داد: وزیر امور خارجه علام کرد تا صدور قطعنامه شورای امنیت ذیل فصل ۷، جمهوری اسلامی هیچ تعهدی را اجرا نخواهد کرد.

ظریف تاکید کرد: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان تا صدور قطعنامه شورای امنیت در راستای اجرای تعهدات خود پیشقدم نخواهد شد.

ظریف اعلام کرد: فکت شیت ایرانی از بیانیه لوزان نیز به زودی تهیه و ارائه خواهد شد و فکت شیت آمریکایی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

همچنین ظریف تاکید کرده است که تحریم ها در توافق نهایی به صورت یکجا لغو خواهد شد.

صالحی نیز در این جلسه اعلام کرده است که تحقیق و توسعه و دستیابی به فناوری هسته ای ادامه خواهد داشت و هیچ چیز متوقف نمی شود.

نمایندگان معتقدند بودند در مجموع اظهارات ظریف و صالحی در بیانیه لوزان امیدوارکننده و در راستای تامین منافع ملی کشور بوده است.
 


سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن