تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819238934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراخوان بان کی مون برای اقدام به موقع جامعه جهانی جهت جلوگیری از جنایات خشن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد تهران منتشر کرد؛
فراخوان بان کی مون برای اقدام به موقع جامعه جهانی جهت جلوگیری از جنایات خشن
دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی بازتاب نسل کشی در روآندا، 7 آوریل 2015 برابر با 18 فروردین ماه جاری از جامعه بین المللی خواست بیشتر از اینکه صرفا در مورد جنایات خشن صحبت کنند و سپس در انجام اقدام به موقع برای جلوگیری از وقوع آن جنایات شکست بخورند، عمل نمایند.

فراخوان بان کی مون برای اقدام به موقع جامعه جهانی جهت جلوگیری از جنایات خشن
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی بازتاب نسل کشی در روآندا، 7 آوریل 2015 برابر با 18 فروردین ماه جاری از جامعه بین المللی خواست بیشتر از اینکه صرفا در مورد جنایات خشن صحبت کنند و سپس در انجام اقدام به موقع برای جلوگیری از وقوع آن جنایات  شکست بخورند، عمل نمایند.


متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:


روز جهانی بازتاب نسل کشی در رواندا فرصتی ارائه می دهد تا یاد بیش از 800 هزار مردمی را گرامی بداریم که عمدتا توتسی و در میان آنان  هوتو های میانه رو، توآ و سایرین بودند که بیش از دو دهه قبل به گونه ای نظام مند در سراسر روآندا در کمتر از سه ماه به هلاکت رسیدند. این روز همچنین مناسبتی برای به رسمیت شناختن رنج و شهامت آنانی است که زنده ماندند.


همچنان که هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد را گرامی می داریم، امسال گرامی داشت حزن انگیز سالانه این مناسبت پر معنا تر می گردد. باید از این رویداد برای نگاه به گذشته استفاده کنیم و به گونه ای مضاعف با چالشهای حال حاضر مبارزه نماییم و تصمیمات دسته جمعی برا ی جلوگیری از رخ دادن دوباره چنین وحشی گری هایی اتخاذ کنیم.


اینک بسیاری از کشورها با تهدیدات شدید امنیتی روبه رو هستند. مردم در معرض وحشی گری، مخاصمات خشونت آمیز و بی منزلتی فقر قراردارند. تبعیض هم در جوامع از هم گسیخته توسط جنگ و نیز دموکراسی هایی ادامه دارد که عمدتا از صلح بهره می برند. تنفر ممکن است تجلی گرنژاد پرستی نهادینه، نزاع قومی یا رخدادهای نابردباری یا طرد شدگی  شود. در سایر موارد تبعیض منعکس کننده نسخه رسمی و ملی تاریخی است که منکرهویت بخشی از جمعیت است. 


اینجانب درگیری ها و جنایات وحشیانه در بسیاری از نقاط جهان را محکوم می نمایم که به تفرقه در جوامع ادامه می دهد، موجب مرگ و آوارگی مردم می شود، اقتصاد ها را ضعیف و میراث فرهنگی را نابود می کند.


همواره نخستین وظیفه ما جلوگیری از وقوع چنین وضعیت ها و حمایت از افراد آسیب پذیر و مصیبت دیده است. ابتکار اینجانب با عنوان "حقوق بشر در اولویت" خواستار جلوگیری از نقض فاحش حقوق بشر قبل از جدی شدن به وسیله اقدام در مورد علائم هشدار اولیه است. مشاوران ویژه من در جلوگیری از نسل کشی  و مسئولیت حمایت کوشش می کنند تلاش های بین المللی و ملی را برای حمایت از جوامع در برابر جنایات خشن به پیش ببرند. هدف ما تضمین اقدام قاطع و سریع برای نجات جان ها و توقف از سوء رفتار است.  


اینجانب در این روز از جامعه بین المللی می خواهم بیشتر از اینکه صرفا در مورد جنایات خشن صحبت کنند و سپس در انجام اقدام به موقع برای جلوگیری از وقوع آن جنایات  شکست بخورند، عمل نمایند. اینجانب همگان را فرا می خوانم تا با تمرکز شهامت برای اقدام، پیش از بدتر شدن اوضاع بر مبنای مسئولیت اخلاقی مشترکمان اقدام نماییم. این امربرای حفظ صلح و امنیت بین المللی حیاتی است.


همان گونه که در مراسم گرامی داشت سال گذشته در کیگالی گفتم، ما باید به "آموگاندا" عمل نماییم یعنی باهم شدن برای نیتی مشترک جهت تغییر آنچه می شود مانع آن شد و مقابله با خشونتی که جلوی چشمانمان در حال وقوع است.
 
 
انتهای پیام/



اخبار مرتبط

کشته شدن 997 عراقی طی عملیات‌های تروریستی در ماه مارس
تعهد سیاسی و مالی کشورها جهت اقدام علیه مین
عراق در مسیر رشد پایدار با راهبرد جدید توسعه بخش خصوصی
میلیون‌ها کودک در معرض تهدید طوفان شدید زمستانی در غرب آسیا
جامعه بین‏‌المللی از اراده برای رفع آسیب‌های صلح جهانی محروم است




۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن