تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802494724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور ظریف: بازرسی از مراکز هسته‌ای و نظامی مطابق تصمیم نظام انجام می‌شود /تفاهم‌نامه لوزان به توافق منجر خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مشاور ظریف: بازرسی از مراکز هسته‌ای و نظامی مطابق تصمیم نظام انجام می‌شود /تفاهم‌نامه لوزان به توافق منجر خواهد شد
مشاور ظریف معتقد است ایران اکنون در مرحله اعتماد سازی است و در صورت لزوم باید خودش از آژانس و مسئولان مربوطه برای بازدید از تاسیسات دعوت کند تا هر چه سریعتر از مرحله برجام عبور کنیم.
علی خرم نماینده سابق ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل، در خصوص ادعای روزنامه گاردین مبنی بر بررسی پایگاه‌های نظامی و سپاهی ایران در چارچوب توافق هسته ای ایران و 5+1، به خبرنگار نامه نیوز گفت: در این باره دو نکته مطرح است، اول اینکه باید ببینیم که نظام چه تصمیمی می‌گیرد! آیا به صلاح است که پادگان‌ها بررسی شوند یا خیر! در هرصورت مطابق با تصمیم نظام بازرسی ها صورت خواهد گرفت!

وی ادامه داد: نکته دوم این است که گروهی می‌گویند که ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد! اما در سوی دیگر عده ای مانند تندروها و نتانیاهو می‌گویند که خیر! ایران در حال ساخت سلاح هسته ای است. آیا بهتر نیست در آنجایی که معتقد هستند ایران قصد ساخت بمب هسته‌ای را دارد، اجازه بازرسی دهیم تا آنها به جهان اعلام کنند که در اشتباه بوده اند! این بازدید می‌تواند به ایران قوت بیشتری دهد.

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه منع ما از عدم اجازه بازدید، باعث تردید و شک در میان آنها می‌شود خاطرنشان کرد:  زمانی که ما به آنان اجازه بازدید ندهیم، آنها هم در این تردید می مانند که ایران در حال ساخت سلاح هسته ای است.
 
علی خرم با اشاره به این موضوع که ما باید برای اعتماد سازی و رفع شبهات به آنان اجازه بازدید از تاسیسات را دهیم، تاکید کرد: کشور ما در صدد اثبات صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود است، برای اثبات هم ممکن است خودمان بگوییم بیایید و از هر نقطه اعم از نظامی و غیر نظامی بازدید کنید و مطمئن شوید که ساخت سلاح هسته ای در کار نیست.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل ادامه داد: آنها فقط می‌خواهند بازدید و تست کنند که آیا در آنجا تشعشعات رادیو اکتیو وجود دارد یا نه! ما در صورت لزوم برای اثبات ادعای خودمان باید از آنان برای بازدید دعوت کنیم، تا سریعتر از دوران برنامه جامع عبور کنیم.

مشاور وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه تفاهم نامه سوئیس به توافق منجر خواهد شد، گفت: اکنون تمام اصول تفاهم روی کاغذ آمده است و برخی از موارد مورد اختلاف در داخل پرانتز است. آنچه که در بیانیه مطبوعاتی اعلام شد تمامی مواردی بود که دو طرف بر سر آن به توافق و تفاهم رسیده‌اند.
 
خرم همچنین درباره اراده سیاسی و انعطاف پذیری آمریکا در حل پرونده هسته‌ای ایران، تصریح کرد: زمانی بود که آمریکایی‌ها و تندروها می‌گفتند که تاسیسات هسته‌ای ایران باید جمع شود! اما میبینیم که "نطنز" و "فردو" همانند سابق در حال فعالیت، تحقیق و توسعه خود  هستند.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص نگاه غرب به تندروهای ایران گفت: مسلم است که غرب نیز همان نگاهی که ما به تندروهای آمریکایی داریم، آنان نیز به تندروهای داخلی ما دارند و بر این عقیده هستند که تندروهای ایران در جهت پیشبرد منافع ملی کشور تلاش نمی‌کنند و به فکر منافع جناحی خود هستند.






۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن