تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820203149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزش شدید، طول عمر را در همه افراد افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ورزش شدید، طول عمر را در همه افراد افزایش می دهد


محققان علوم پزشکی روز دوشنبه اعلام کردند؛ ورزش شدید که سبب تعریق شود بهتر از ورزش معمولی است و طول عمر را سبب می شود. این نتایج، در مطالعه محققان استرالیایی به دست آمد که روی بیش از 200 هزار فرد بالاتر از 45 سال انجام گرفت.
نتایج مطالعه دانشمندان در شماره اخیر نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است. گروه مورد مطالعه بیش از شش سال مورد بررسی قرار گرفتند.
محققان دریافتند آنانی که ورزش های هوازی ،‌تنیس یا تند دویدن انجام داده بودند به میزان 13 درصد کمتر از کسانی که ورزش نمی کردند یا ورزش معمولی همچون شنا انجام می دادند در خطر مرگ و میر قرار داشتند.
دکتر کلاس جبل و همکارانش در مرکز پیشگیری از بیماری ها در دانشگاه جیمز کوک استرالیا می گویند فواید ورزش شدید و جدی برای مرد و زن و در همه سنین، کاملا بارز است و این فواید به میزان کل زمانی که فرد ورزش می کند وابسته نیست.
به گفته محققان، نتایج این بررسی نشان می دهد هر فرد چه چاق باشد و چه نباشد و چه مشکلاتی همچون بیماری قلبی و دیابت داشته یا نداشته باشد، در صورتی که فعالیت ورزشی شدید انجام دهد، طول عمرش افزایش می یابد.
سازمان بهداشت جهانی به همه بزرگسالان توصیه کرده است در هفته، دست کم 150 دقیقه ورزش ملایم یا 75 دقیقه ورزش شدید داشته باشند.
ولی تحقیق کنونی دانشمندان نشان می دهد هر فرد، در صورتی که از نظر پزشکی، برای او منعی نباشد، می تواند با ورزش جدی و شدید، طول عمر خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دانشمندان می گویند این تحقیق نشان می دهد حتی مقادیر اندک ورزش شدید نیز به کاهش خطر مرگ زودهنگام کمک می کند.


سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن