تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801182049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهاي ارتقا کيفي و عملکردي ميدان هاي ۱۰۰ گانه شرق پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۶:۱۰ب.ظ)
راهکارهاي ارتقا کيفي و عملکردي ميدان هاي ۱۰۰ گانه شرق پايتخت موج - مدير مطالعات و برنامه ريزي امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران از ارائه راهکارهاي ارتقاي کيفي و عملکردي ميادين ۱۰۰ گانه شرق پايتخت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد قرباني گفت: محله نارمک با محوريت يک‌صد ميدان اگرچه به‌عنوان يکي از محلات مسکوني با اولويت بالاي سکونت براي شهروندان تهراني مطرح است اما به دليل تحولات کالبدي و جمعيتي در چند سال اخير، اين ميدان‌ها نقش و عملکرد مطلوب خود را به‌ويژه در خصوص فضاهاي اجتماعي ازدست‌داده‌اند.
وي در ادامه با اشاره به ويژگي‌هاي محله نارمک تصريح کرد: محله نارمک تهران که به محله «صد ميدان» معروف است، داراي ۱۰۰ ميدان سرسبز مي‌باشد. اين محله حدود ۹۰ هزار نفر جمعيت دارد و اين در حالي است که در سال‌هاي اخير، تراکم جمعيتي و ساختماني تمامي جنبه‌هاي مطلوب محله پايدار نارمک ازجمله سرزندگي، تنوع و دسترسي را تا حدودي متأثر ساخته و تأثير منفي بر نقش و عملکرد ميدان‌ها به‌عنوان هسته‌هاي اصلي محله بر جاي گذاشته است.
مدير مطالعات و برنامه‌ريزي امور مناطق خاطرنشان کرد: به‌منظور دست‌يابي به کارکردهاي محله ازجمله بالا بودن امنيت، حس تعلق محله‌اي، سرزندگي و... که از خواسته‌هاي اهالي محله نارمک است، پروژه مطالعاتي تعريف گرديد تا بر اساس آن راهکارهاي اجرايي براي رسيدن به اهداف فوق به دست آيد و از اين طريق عملکردهاي مطلوب ميدان‌ها احيا گردد.
وي بابيان اينکه اين پروژه در ۶ مرحله انجام‌شده، گفت: درنهايت، براي هر ميدان يک شناسنامه در چهار بعد اجتماعي، زيست‌محيطي، کالبدي و عملکردي تهيه گرديد و تمام موارد مربوط به هر ميدان از قبيل مشکلات و ظرفيت‌ها در شناسنامه ذکرشده است. علاوه بر اين، بعد از تهيه شناسنامه ميدان‌ها دسته‌بندي گرديد و مقرر شد ۱۰ ميدان به انتخاب منطقه جهت عملياتي نمودن راهکارهاي پيشنهادي در راستاي احياي ميدان‌ها بازطراحي و طرح جديد آن اجرا شود.
قرباني در پايان خاطرنشان کرد: اين پروژه بنا به پيشنهاد معاونت برنامه‌ريزي و توسعه شهري منطقه ۸ و در قالب پروژه‌هاي مطالعاتي متوسط مقياس توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران انجام‌شده است و اميدواريم دستاوردهاي علمي اين پژوهش کمکي در راستاي افزايش هويت بخشي به اين منطقه باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن