تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819944857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازماني که تحويل دادم با آنچه که تحويل گرفتم بسيار متفاوت بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۶:۰ب.ظ)
ابتکار: سازماني که تحويل دادم با آنچه که تحويل گرفتم بسيار متفاوت بود موج -رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: سازماني که در سال 84 تحويل دادم با آنچه که در سال 92 تحويل گرفتم بسيار متفاوت است و شاهد پسرفت هايي در سالهاي گذشته در عرصه مديريت اين سازمان هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار در ديدار با کارکنان اداره کل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه در سرسراي اين سازمان اظهار کرد: وقتي در سال 92 با حکم رييس جمهوري، مسووليت سازمان حفاظت محيط زيست کشور را بر عهده گرفتم شاهد تحليل رفتن توان سازمان در بسياري عرصه‌ها از جمله تجهيزات، توانمندي نيروهاي انساني، معيشت کارکنان و محيط بانان و.. بودم و در برخي زمينه‌ها حتي پسرفت هم داشتيم.
وي با يادآوري اين نکته که توجه به مسائل زيست محيطي از جمله وعده‌هاي روحاني در مبارزات انتخاباتي‌شان بود، افزود: با اينکه دولت در آغاز راه با تورم 40 درصدي و فقر اعتبارات مواجه بود اما سازمان حفاظت محيط زيست کشور از همان آغاز کار دولت تدبير و اميد مورد توجه ويژه رييس جمهوري بود اما مشکلاتي مانند گسترش بي رويه دستگاه‌هاي دولتي موازي در دولت قبلي و تنگناهاي اعتباري باعث ايجاد مشکلاتي براي ما در آغاز مسير بود ولي همچنان تلاش کرديم تا بر اين مشکلات فائق آييم.
ابتکار گفت: در 18 ماه گذشته رسيدگي به وضع معيشتي کارکنان و محيط بانان از دغدغه‌هاي اصلي ما بوده و براي نخستين بار در سطح ملي موفق شديم در سال گذشته 450 تن از محيط بانان شاغل را تبديل وضعيت کنيم و تلاش مي‌کنيم تا امتياز سختي کار محيط بانان را در سال 94 به عدد سه هزار برسانيم و آنان را از اين مزيت بهره مند کنيم.
وي همچنين از تأمين تجهيزات براي حوزه پايش در اين سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: بخش پايش و سنجش آلاينده‌ها از مجموعه‌هاي مهم و کليدي سازمان محيط زيست بشمار مي‌آيد.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور در پايان بر لزوم تعامل و همراهي سازمان‌هاي مردم نهاد و ارگان‌هاي دولتي همسو براي صيانت و پاسداشت محيط زيست و پويا شدن اين سازمان تاکيد کرد.
از 31 شهر استان کرمانشاه، تنها هفت شهر داراي سيستم تصفيه فاضلاب مي‌باشند
مديرکل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه نيز در اين ديدار گفت: هم اکنون از ميان 31 شهر استان تنها هفت شهر داراي سيستم تصفيه فاضلاب هستند و فاضلاب ساير شهرها بطور مستقيم وارد محيط زيست مي‌شود.
غلامحسين کاظمي اظهار کرد: منابع آبي استان کرمانشاه نيز به دليل ورود فاضلاب و پسماند پتروشيمي‌هاي بيستون و کرمانشاه، کارخانه قند، کشتارگاه‌هاي دام و طيور و... در معرض آلودگي قرار دارند.
وي افزود: البته 20 واحد صنعتي سبز هم داريم ولي در مقابل واحدهايي آلاينده از جمله کارخانه سيمان واقع در مسير کرمانشاه به بيستون هم داريم که با توجه به قديمي بودن سيستم فيلترينگ آن و آلوده سازي جو اطراف، خواستار هيبريدي کردن اين سامانه شده‌ايم و اخطارهايي نيز به اين واحد توليدي داده‌ايم.
وي همچنين بر لزوم ايجاد سيستم پسماند در بيمارستان‌هاي استان تاکيد کرد و گفت: هم اينک بيمارستان‌هاي بيستون، امام علي و امام حسين (ع) داراي سيستم پسماند بيمارستاني هستند و ساير بيمارستان‌هاي استان از داشتن چنين سيستمي بي بهره‌اند.
کمبود نيروي انساني، تجهيزات، وجود عشاير مسلح، پايين بودن حقوق و مزاياي پرسنل و محيط بانان، وجود دام مازاد در عرصه‌هاي چراگاهي و نيز وجود 14 پادگان و مرکز نظامي در حوزه منطقه بيستون از عمده مشکلاتي بود که مديرکل حفاظت محيط زيست کرمانشاه به آن‌ها اشاره کرد و خواستار مساعدت ابتکار براي رفع اين مشکلات شد.
مشکلات و خواسته‌هاي محيط بانان کرمانشاهي
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه نيز وضعيت بد معيشتي، حقوقي و رفاهي کارکنان و محيط بانان کرمانشاهي را يادآور شد و اين مشکلات را عاملي براي بي انگيزگي آنان برشمرد.
بهادر چراغي اظهار کرد: يکي از مشکلات محيط بانان اين است که نسبت به ساير کارکنان اين اداره کل داراي جايگاه و شان اجتماعي نيستند و اين معضل بخصوص در مواقع بحراني در طرز رفتار مسوولان با محيط بانان کاملاً مشهود است.
وي نبود احساس امنيت محيط بانان در عرصه‌هاي زيست محيطي استان را با توجه به حجم بالاي سلاح‌هاي مجاز و غيرمجاز از ديگر مشکلات محيط بانان استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: علاوه بر اين مشکل، در سالهاي گذشته افرادي که توان جسمي مناسبي ندارند بعنوان محيط بان استخدام شده‌اند که حضورشان در عرصه‌ها باعث آشفتگي جسمي و روحي آنان شده است.
چراغي همچنين تناسب نداشتن دستورالعمل‌هاي خدمتي محيط بانان در مقايسه با ساير نيروهاي نظامي را از ديگر مشکلات آن‌ها برشمرد و افزود: ما مانند نيروهاي نظامي و انتظامي از مزايايي چون حق سختي کار، حق شيفت و... بهره مند نيستيم.
چراغي به کمبود نيروي محيط بان اشاره کرد و گفت: به همين دليل برخي شکارچيان، عرصه‌هاي زيست محيطي را محل تاخت و تاز خود قرار داده‌اند و نسبت به اين عرصه‌ها براي خود حق مالکيت قائل هستند.
نماينده محيط بانان کرمانشاهي همچنين خواسته‌هايي چون برقراري حق بيمه تکميلي، رفع مشکل مسکن، قرار گرفتن شغل محيط باني در زمره مشاغل سخت، پيگيري وضعيت استخدامي و تبديل وضعيت محيط بانان، بازنگري در مجازات‌هاي شکار غيرمجاز و اعطاي تسهيلات ارزان قيمت به کارکنان و محيط بانان را از جمله خواسته‌هاي محيط بانان از رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور عنوان کرد.
استان کرمانشاه داراي 17 رودخانه دائمي، 100 دهنه چشمه، 80 سراب و 2 حوزه آبريز داخلي و خارجي، 47 گونه پستاندار، 260 نوع پرنده، 33 نوع ماهي، 35 گونه خزندگان و يک هزار و 200 گونه گياهي با 800 هزار هکتار سطح جنگلي است














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن