تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 23 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799849684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق با ایران تنها دستاورد اوباماست/اوباما هنوز برنده نیست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توافق با ایران تنها دستاورد اوباماست/اوباما هنوز برنده نیست


رئیس جمهور آمریکا از سال ۲۰۰۸ توافق بر سر فعالیت های هسته‌ ای ایران را هدف بزرگ خود قرار داده بود. دستیابی به این توافق می تواند تنها دستاورد اوباما در سیاست خارجی باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی لوپوئن در گزارشی به قلم میشل کولومس با عنوان «ایران، دغدغه فکری اوباما» درباره بیانیه هسته ای سوئیس میان ایران و 1+5 نوشت: اوباما دوم آوریل با سرعتی شگفت‌انگیز فقط چند دقیقه پس از پایان گفتگوها با ایران در سوئیس،  با اعلام اینکه «توافقی تاریخی به دست آمد که اگر تائید شود، من به شما می گویم جهان ما را امن‌ تر خواهد کرد» به نحوی که تا حدی نشان از خودستایی داشت به خود تبریک گفت برای آنکه این نکته را بهتر خاطرنشان کند که رویکرد او در قبال خلع سلاح هسته‌ای ایران ارزشمند بوده و جواب داده است.   به نوشته لوپوئن، «اوباما مخالف نظر آنهایی است که در اسرائیل، عربستان سعودی و کنگره می گویند برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی اقدامی قاطعانه‌ تر یعنی مجازات‌های اقتصادی سخت‌تر یا حتی اقدام نظامی لازم است.»

برابر این گزارش، 30 مارس در بوستون، اوباما هنگام افتتاح مؤسسه‌‌ای به یاد سناتور ادوارد کندی این جمله جان اف کندی از رؤسای جمهور پیشین آمریکا را تکرار کرد: «هیچگاه با ترس مذاکره نکن، اما هیچگاه از مذاکره نترس».
نشریه فرانسوی لوپوئن


برابر این گزارش که بر مبنای ادعای تسلیحاتی بودن فعالیت های هسته ای ایران تنظیم شده است، دغدغه رئیس جمهور آمریکا برای سد کردن طرح ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای از طریق مذاکره، پافشاری او برای درخواست ازمسئولان ایرانی جهت دراز کردن دست خود نه مشت کردن آن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در سال 2008 ، طعنه‌های رقیب او هیلاری کلینتون را در آن دوران به دنبال داشت که او را به «بی مسئولیتی و ساده لوحی» متهم کرد.

در پاییز 2013، در دور نخست گفتگوها در سوئیس لازم شد لوران فابیوس (وزیر امور خارجه فرانسه) از همه وزنه فرانسه برای بازداشتن جان کری، وزیر امور خارجه جدید آمریکا، از اشتباه امضای توافقنامه‌ای که تضمین‌های لازم را نمی داد، استفاده کند.
این کار باعث شد فرانسه مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات تلقی شود.
در حال حاضر باز هم، لوران فابیوس ضمن استقبال از «تفاهم» به دست آمده، ابراز رضایت خود را با چند شرط همراه کرد. وی به رادیو اروپا یک گفت: مادامی که توافق قطعی حاصل نشده است، هیچ چیز قطعی نیست.
افزون بر عللی که اوباما در دوم آوریل اعلام کرد، دست‌ کم دو علت بزرگ دیگر وجود دارد که اوباما می خواهد موفقیت مذاکرات با ایران را به نقطه درخشان دوره ریاست جمهوری خود تبدیل کند.
نخست اینکه در جمله‌ ای که او آوریل 2009 در سفر به پراگ عنوان کرد،‌ خلاصه می شود: پذیرفتن اینکه گسترش تسلیحات هسته‌ای اجتناب‌ ناپذیر است، پذیرفتن این ایده است که استفاده از سلاح هسته‌ای نیز اجتناب‌ناپذیر است.
اوباما تصریح کرد با گفتن این مطلب تنها به کشورها فکر نمی کند بلکه مقصود او سازمان‌های تروریستی نیز هستند.بنابراین نمی توان این دغدغه را که هدفش جلوگیری از عادی جلوه دادن بمب اتمی است، تحسین نکرد.

 دوم اینکه از زمانی که ااوباما به عنوان  رئیس جمهور وارد کاخ سفید شده است، هیچ موفقیت واقعی در سیاست خارجی کسب نکرده است.
واگذاری نیمی از افغانستان به طالبان، (راه اندازی) جنگی جدید در عراق، ناتوانی از جلوگیری از کنار زدن مخالفان میانه رو توسط داعش در سوریه، رویارویی پر مخاطره با روسیه در اوکراین، ناتوانی در از سرگیری گفتگو بینرژیم صهیونیستی  و فلسطینی‌ها و تردید در رفتار با پوتین، بشار اسد و نتانیاهو یادآور سال‌های بد ریاست جمهوری جیمی کارتر است. سال‌های تحقیر شدن در تهران،  35 سال پیش که گروگان‌گیری در سفارت آمریکا اتفاق افتاد.
اگر توافقی که این هفته درسوئیس به دست آمد تا پیش از 30 ژوئن با همه جزئیات فنی قطعی شود، اوباما می تواند امیدوار باشد ردی از خود در تاریخ بر جا می گذارد؛ به ویژه به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا. دور کردن خطر مناقشه‌ای هسته‌ ای در خاورمیانه، او را بالاخره شایسته جایزه نوبل صلح خواهد کرد که سال 2009 به او تعلق یافت و خود او نیز اذعان کرد که هنوز زود بود که این جایزه به او داده شود.
لوپوئن افزود: با این حال هنوز باید کنگره که فعالیت خود را از اواسط آوریل آغاز کرد، از جلوگیری از امضای توافق‌نامه هسته‌ای با ایران صرف نظر کند. اوباما هنوز برنده نیست.
 


دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن