تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819251045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرک تاريخي ماسوله صدرنشين بازديد مهمانان نوروزي گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۳۳ب.ظ)
شهرک تاريخي ماسوله صدرنشين بازديد مهمانان نوروزي گيلان موج - مسوول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري فومن گفت: شهرک تاريخي ماسوله از ميان اماکن تاريخي استان گيلان، بيشترين تعداد بازديدکنندگان را داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد محمدعلي حسيني نسب با بيان اينکه شهرستان فومن با دارا بودن جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري متنوع هر ساله پذيراي تعداد زيادي از مسافران است، گفت: از ميان اماکن تاريخي استان گيلان، شهرک تاريخي ماسوله بيشترين تعداد بازديدکنندگان را به خود اختصاص داده است.
وي تعداد بازديدکنندگان را از اين شهرک تاريخي در نوروز 94 بالغ‌بر 260 هزار نفر دانست و عنوان کرد: 65 هزار وسيله نقليه وارد اين شهرک شده‌اند.
حسيني نسب به بازديد انبوه مسافران از قلعه رودخان در بين ديگر اماکن گردشگري اين شهرستان اشاره کرد و گفت: قريب 88 هزار نفر از اين قلعه بازديد کردند.
وي با بيان اينکه بيشترين تأکيد سازمان ميراث فرهنگي در سال جاري بر گردآوري آمار اقامت شبانه گردشگران به‌ منظور برنامه‌ريزي و شناسايي توانمندي‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: شهرستان فومن در بين شهرستان‌هاي استان از لحاظ جذب و اسکان گردشگران همانند سال گذشته در رتبه هفتم قرار گرفته است.
حسيني نسب آمار اسکان مسافران نوروزي از ابتداي فروردين‌ لغايت 14 فروردين را در هتل‌ها، مجتمع‌ها و اماکن اقامتي، مدارس، کمپ‌هاي موقت، مهمان‌پذيرها، چادر و پارک‌ها، منازل استيجاري، خوابگاه‌هاي دانشجويي شهرستان فومن را قريب 160 هزار نفر ذکر کرد.
وي با اشاره بر اينکه ما به دنبال ترويج ورود توريسم انبوه به اين شهرستان و يا سرمايه‌گذاري در بازه زماني خاص نيستيم، گفت: عملاً اين‌گونه هجوم انبوه مسافران، نتيجه‌اي جز نابودي طبيعت، استهلاک و اثرات منفي اجتماعي را در پي نخواهد داشت.
مسوول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري فومن اضافه کرد: هدفمان تداوم حضور مسافران و گردشگران اثرگذار بر اقتصاد شهرستان در طولاني‌مدت است و تمام تلاشمان توسعه گردشگري پايدار است تا در طول سال و نه‌تنها در برهه زماني خاص شاهد حضور گردشگران باشيم.
وي به فعاليت 23 واحد در حوزه گردشگري شامل هتل‌ها، مجتمع‌هاي اقامتي - تفريحي، مهمان‌پذيرها و 253 خانه مسافر مجاز اشاره کرد و افزود: تعداد 21 جاذبه گردشگري شناسايي‌ شده در اين شهرستان، وجود دارد که مشتمل بر هشت جاذبه طبيعي، نه جاذبه تاريخي - فرهنگي، دو روستاي هدف گردشگري (سياه ورود آليان و حيدر آلات) و دو منطقه نمونه گردشگري (کوهپايه جنگلي قلعه رودخان و ماسوله) است.
حسيني نسب يادآور شد: تعداد 253 اثر تاريخي اين شهرستان در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است.
وي با تأکيد بر اهميت نحوه ارائه خدمات اماکن اقامتي در ايام نوروز اذعان داشت: از تاريخ 25 اسفند لغايت 14 فروردين بيش از 58 مورد بازديد و بازرسي از واحدهاي اقامتي صورت گرفته است.
مسوول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري فومن افزود: در اين راستا 11 مورد تذکر به واحدها داده شد که بيشتر تذکرات در خصوص نصب قيمت‌هاي مصوب و پروانه بهره‌برداري گردشگري، کيفيت ارائه خدمات، امکانات، خدمات استاندارد و رعايت ضوابط اقامت بوده است.
وي تعداد غرفه‌هاي داير شده توسط نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان فومن را در نوروز 94، 10 غرفه ذکر کرد و گفت: رشته‌هاي حصيربافي، بامبو، البسه محلي، قلاب‌بافي، گليم‌بافي، سوغات و... ازجمله محصولات ارائه‌ شده به مسافران بوده است.
حسيني نسب اضافه کرد: همچنين تعداد بيش از 60 هزار بروشور، نقشه و راهنماي گردشگري در اين مدت بين مسافران توزيع‌ شده است.
وي با بيان اينکه غرفه‌هاي عرضه محصولات صنايع‌ دستي و سوغات محلي فرصتي مناسب در جذب مسافران عبوري است، گفت: اين غرفه‌ها بهانه‌اي براي ارائه توليدات شهرستان، نمايان کردن توانمندي‌هاي صنعتگران و فرصتي براي توقف مسافران است.
مسوول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري شهرستان فومن در خاتمه ضمن قدرداني از تلاش و همکاري کليه مسوولين شهرستان در ارائه خدمات مطلوب گفت: اميد است تداوم همکاري و هماهنگي مسوولين شهرستان بتواند سبب ارائه خدمات مثبت و شايسته‌تري جهت ارتقاي جايگاه شهرستان فومن در استان شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن