تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821021555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دروغ های آقای وزیر/ اعتراض مردم علیه بازداشت روحانی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دروغ های آقای وزیر/ اعتراض مردم علیه بازداشت روحانی


وزیر امور خارجه بحرین همچنان به انتشار خبرهای دروغ علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی ادامه می دهد. رویکرد فرافکنانه رژیم آل خلیفه در حالی است که در صدمین روز بازداشت شیخ سلمان، این رژیم یک روحانی دیگر را بازداشت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سایت «مرآه البحرین»، این شایعه را با تفاهم هسته‌ای اخیر ایران و 1+5 مرتبط دانست و تاکید کرد شایعه پراکنی «خالد بن احمد آل خلیفه» در حالی است که قانون بحرین این روزها فقط برای «جنگ علیه یمن» فعال است.
 
این شایعه‌ ها را وزیر امور خارجه بحرین به عنوان یک مسئول و مقام رسمی در حالی منتشر می‌ کند که «نبیل رجب»، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، به بهانه بازنشر تصاویری از حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربستان سعودی به یمن بازداشت می شود.
 
اتهام این فعال بحرینی «شایعه پراکنی در زمان جنگ» اعلام شده است.
 
 
وزیر امور خارجه بحرین با انتشار شایعه‌ ای عجیب در صفحه توئیتر خود مدعی شد که کویت موادی را توقیف کرده است که برای ساخت مواد منفجره استفاده می شود. وی ادعا کرد این مواد از ایران ارسال شده است و مقصد آن بحرین بود.
 
 
البته وزارت کشور بحرین پس از جنجالی شدن این دروغ در رسانه‌ها، آن را تکذیب و اعلام کرد که پس از تماس با کویت متوجه شده است که آن مواد فقط برای "شستشو" قابل استفاده است.
 
 
پس از بازنشر گسترده این شایعه، وزیرخارجه بحرین آن را حذف نکرد و فقط به انتشار تکذیبیه این خبر در تویتر اکتفا کرد.
 
 
«علی الاسود»، نماینده سابق فراکسیون الوفاق در مجلس بحرین، در واکنش به این اقدام وزیر امور خارجه بحرین در صفحه توئیتر خود نوشت: من با استفاده از این ابزار ارتباطی جهت ارتباط و اعتمادسازی و توسعه کشور موافق هستم؛ اما با اتهام زنی و انتشار خبرهایی که به ضرر روابط ما با کشورهای همسایه است، مخالفم.
 
کاربری به نام «بحرین دکتور» هم در واکنش به ادعای وزیرخارجه بحرین در تویتر مبنی بر اینکه حذف این پیام فایده‌ای ندارد و انتشار تکذیبیه این خبر کفایت می کند، نوشت: چرا می گویی حذف این پیام فایده ای ندارد، درحالیکه قبلا حذف میدان اللؤلؤه را تأیید کرده بودی، زیرا خاطرات بدی را برای تو یادآوری می کرد. !
 
«یوسف المحافظه»، معاون رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز در این زمینه گفت: وزرای کشور، امور خارجه، توسعه و امور قضایی نیز همگی قبلا خبرهای دروغ منتشر کرده‌اند و تا این لحظه هیچکدام از آنان بازخواست نشده‌اند.
 
المحافظه در پاسخ به ادعای وزیر امور خارجه بحرین که گفته بود «چرا از ما شکایت نمی کنی»، نوشت: جناب وزیر! نهاد قضائی در بحرین را خاندان تو تعیین می کند و به ابزاری برای سرکوب سیاسی تبدیل شده است، پس چگونه می توان با آن شما را بازخواست کرد.
 
کاربر دیگری به نام «اسد البحرین» نیز خطاب به وزیر امور خارجه این کشور گفت: انتشار خبرهای دروغ طبق قانون، مجازات دارد و ادعاهای شما امنیت داخلی را تهدید می کند و زمینه ساز تحریک دیگران برای دست زدن به چنین اقداماتی می شود؛ جناب وزیر آیا قانون برای شما قابل اجرا است ؟!
 
مأموران دولت بحرین شبانگاه صدمین روز بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق، یک روحانی شیعی دیگر را به علل نامعلوم بازداشت کردند.
 
دایره تحقیقات جنایی دولت بحرین یکشنبه (دیروز، 16 فروردین 1394) شیخ «صادق المالکی» یکی از روحانیون شیعی این کشور را پس از بازجویی چهار ساعته بازداشت کرد؛ اما اتهامات و علت بازداشت وی را اعلام نکرد.
 
 
مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور خواستار تحقق یافتن دموکراسی و عدالت و آزادی شیخ‌علی سلمان و دیگر زندانیان شدند.
 
 
تظاهرات کنندگان با در دست داشتن عکس‌ های شیخ علی سلمان و دیگر رهبران قیام ملت بحرین و بازداشت شدگان، بر آزادی دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق تاکید کردند.
 
بحرینی‌ ها در حرکت اعتراض آمیز خود، ملت را عامل مشروعیت یافتن قوای سه گانه در کشور دانستند و تاکید کردند، اصل شهروندی و مساوات باید در میان همه مردم برقرار شود و سیاست‌های تبعیض‌آمیز باید ریشه‌ کن شود.
 
تظاهرات کنندگان همچنین با در دست داشتن عکس‌ های شیخ‌ علی سلمان و بازداشت شدگان و شهدا و پرچم‌ های کشور خواستار عدل براساس قانون اساسی و دادن اختیارات کامل به مجلس شدند.
 
در همین حال، دادستانی کل بحرین با وجود پایان روند بازجویی از «نبیل رجب»، رئیس مرکز حقوق بشر این کشور، حکم حبس هفت روزه وی را صادر کرد.
 
 
رژیم آل‌ خلیفه در چهار سال گذشته و در پی اعتراض های مردمی در این کشور صدها تن از فعالان سیاسی بحرین را بی محاکمه در بازداشت نگه داشته است.
 
خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل‌ خلیفه از سال 2011 جهت مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و عربستان روبه‌رو شد. با گذشت بیش از 4 سال از آغاز قیام مردمی و با وجود تشدید فشارهای رژیم آل‌خلیفه، این اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد.
 
 
از طرف دیگر جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که شیخ «علی سلمان» دبیر کل این جمعیت سیاسی امروز (دوشنبه) صدمین روز بازداشت خود را می‌گذراد و با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای آزادی‌اش، بازداشت وی همچنان ادامه دارد.
 
در صد روز گذشته سه جلسه محاکمه شیخ سلمان برگزار شده و هر بار قاضی دادگاه به تداوم بازداشت موقتش رأی داد.
 
نیروهای امنیتی وزارت کشور بحرین هفته نخست دی ماه سال گذشته شیخ سلمان را بازداشت و به دادستانی کل انتقال داده بودند.
 
همچنین مردم شهر «سعار» در غرب منامه، پایتخت بحرین، با برگزاری تظاهرات، حمله هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن را محکوم کردند و توقف این حملات را خواستار شدند.
 
یمنی های مقیم لندن، پایتخت انگلیس نیز با تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن، اعتراض خود را به مداخله نظامی عربستان در کشور متبوعشان اعلام و از جامعه جهانی اعمال فشار به ریاض را برای پایان دادن به این حملات خواستار شدند.
 

دانلود
 
جنگنده‎های عربستان از 26 مارس 2015 در اقدامی مداخله جویانه مناطق مختلف یمن را هدف حمله قرار داده‌اند و در این حملات تا کنون صدها تن از شهروندان یمنی کشته و شمار بسیاری دیگر زخمی شده ‏‎اند.
 


لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن