تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818908276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام: تلاش مجریان طرح آرامش بهاری در ایلام قابل تحسین است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام:
تلاش مجریان طرح آرامش بهاری در ایلام قابل تحسین است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: تلاش مجریان طرح آرامش بهاری در ایلام قابل تحسین است.

خبرگزاری فارس: تلاش مجریان طرح آرامش بهاری در ایلام قابل تحسین است



به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت‌الاسلام محمد کاروند اظهار داشت: از مجموعه همکاران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، هیئت‌ امنای بقاع متبرکه استان، خادمان ثابت و افتخاری، مراکز فرهنگی بقاع متبرکه استان، روحانیون اعزامی به بقاع متبرکه استان، ائمه جمعه و جماعات، نیروی انتظامی، هلال احمر، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام و ... که در راستای اجرای موفق طرح آرامش بهاری تلاش داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.
 وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای طرح آرامش بهاری دو روز قبل از شروع سال جدید در استان ایلام با اعزام روحانیون مبلغ آغاز شد. در مجموع 50 مبلغ بومی و غیر بومی برای اجرای دو طرح آرامش بهاری و یاس نبوی به بقاع متبرکه استان ایلام اعزام شدند.
حجت‌الاسلام کاروند اظهار داشت: این تعداد مبلغ به بقاع متبرکه استان ایلام اعزام شدند و به اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده پرداختند. پاسخگویی به مسائل شرعی و مذهبی یکی از برنامه‌های روحانیون اعزامی به صحن امام‌زاده‌ها در استان ایلام بود که با استقبال مردم و گردشگران روبه رو شد.
این مسئول اضافه کرد: این روحانیون در اجرای طرح خیمه‌های معرفت و خیمه‌های پاسخ به مسائل شرعی در قسمت‌های مختلف فعالیت خوبی را ارائه کردند به نحوی که دربارگاه امامزاده علی صالح (ع) پنج مبلغ از قم در این بقعه متبرکه استقرار یافتند. استفاده از مشاوران و روانشناسان در بقاع متبرکه استان ایلام یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های این دستگاه اجرایی بود که با همکاری اداره کل بهزیستی استان ایلام این طرح محقق شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: یکی از این برنامه‌های سال تحویل در بقاع متبرکه استان ایلام پخش مستقیم بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید بود که در بقاع متبرکه استان ایلام برای بهره‌مندی مردم استان ایلام پخش شد.
وی ادامه داد: گستراندن سفره هفت سین فاطمی در برخی از بقاع متبرکه و همچنین برپایی مراسم ویژه تحویل سال نو در شهرستان ایلام و در محل مسجد صاحب الزمان (عج) ایلام و ... از دیگر برنامه‌های تدارک شده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام بود.
این مسئول اضافه کرد: مراسم تحویل سال در مسجد صاحب الزمان از ساعت 23 شب جمعه اول فروردین شروع شد و در این مراسم هفت سین فاطمی با القاب حضرت زهرا (س) شامل ساجده، سلیمه، سر الله و سعیده گسترده شد.
حجت‌الاسلام کاروند تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این مراسم قرائت دعای آل یاسین قبل از تحویل سال، قرائت دعای یا مقلب القلوب و الابصار به صورت جمعی و پخش مستقیم پیام نوروزی مقام معظم رهبری بود. در آخرین جمعه سال 93 در تعدادی از بقاع متبرکه استان ایلام از جمله امامزاده سید حسن (ع) مهران نماز جمعه بر پا شد که این مراسم دینی با استقبال با شکوه مردم شهر مهران و زوار و گردشگران مواجه شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: با همکاری اداره کل بهزیستی ایلام تعدادی مشاور و روانشناس در بارگاه امامزاده علی صالح (ع) مستقر شده که پاسخگوی نیازهای مردم و گردشگران بودند. افزون بر این، استفاده از پزشک عمومی در برخی از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام اجرایی و محقق شده که همه این برنامه‌ها مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.
این مسئول اضافه کرد: در مجموع 30 هزار جلد کتاب در بقاع متبرکه استان ایلام به گردشگران هدیه داده شده و افزون براین پخش فیلم‌های مختلف در بقاع نیز در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام کاروند تصریح کرد: همچنین در این ایام شاخه‌هایی از گل‌های زیبا تدارک دیده شده که از سوی خادمان افتخاری خانم به خانم‌های چادری حاضر در بارگاه امامزاده علی صالح (ع) اهداء می‌شود. این طرح یعنی اهدای گل به بانوان چادری با هدف ترویج حجاب برتر در بین بانوان حاضر در بارگاه  امامزاده علی صالح (ع) از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از این برنامه‌های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اجرای طرح یاس نبوی بوده که از دوم فروردین ماه تا ششم این ماه در بقاع متبرکه استان اجرایی شده است اما برای سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری (س) نیز ویژه برنامه‌هایی توسط این دستگاه اجرایی تدوین و طراحی شده که در بارگاه امامزاده‌های استان ایلام اجرایی شد. این ویژه برنامه که مختص سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بود و در برخی از بقاع نیز اجرایی شد که شامل همایش "رهروان یاس نبوی" نیز شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: این برنامه عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اجرایی شد و افزون بر این برنامه دیگری با عنوان شام غریبان نیز در برخی بقاع متبرکه استان ایلام اجرایی و محقق شد. در مسجد صاحب شهر ایلام نیز مراسم عزاداری راس ساعت 10 صبح روز شهادت با سخنرانی و مداحی برپا شد که مردم از این برنامه‌ها استفاده کردند.
وی با اشاره به اسکان گردشگران و مسافران و زائران نیز گفت: بارگاه امامزاده علی صالح (ع) به عنوان شاخص‌ترین بقعه متبرکه و قطب فرهنگی این استان، بیشترین آمار حضور و اسکان زوار و گردشگر نوروزی را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با بیان اینکه بارگاه امامزادگان سید ناصرالدین(ع) و سید حسن(ع) نیز به ترتیب پس از امامزاده علی صالح (ع) پذیرای بیشترین زائر بوده‌اند، افزود: شمار زیادی از گردشگران  در زائرسراهای امامزادگان استان اسکان یافتند.
وی یادآور شد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و آرامش زائرین در جوار بارگاه امامزادگان، اجرای طرح آرامش بهاری فرصت مناسبی است تا اولویت اصلی سفر مسافران نوروزی، زیارت بقاع متبرکه و امامزادگان باشد. در ایام تعطیلات نوروزی کارکنان این اداره کل و هیئت امنای بقاع امامزادگان این استان به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به زائرین و مسافران و گردشگران نوروزی بودند. 
وی ادامه داد: در مجموع برنامه‌های اجرایی شده در بقاع متبرکه استان ایلام مورد استقبال مردم و گردشگران و زوار قرار گرفت و چند بار نیز از سوی مسئولان امر این بقاع مورد بازرسی قرار گرفت و شماری از مسئولان استانی نیز در باره اجرای طرح‌های اوقاف اظهار نظر کردند. این مسئول اضافه کرد: در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته زمینه برای بیش از یک میلیون نفر سفر در بقاع متبرکه استان ایلام توسط این دستگاه اجرایی در تعطیلات نوروز 94 فراهم شد. انتهای پیام/2246/س

94/01/17 - 12:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن