تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803821629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشار بر مردم زیاد است؛ اما چاره ای نیست! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فشار بر مردم زیاد است؛ اما چاره ای نیست!
ما امسال مجبور شدیم ‌سهم مالیات را بیشتر از موارد دیگر در بودجه داشته باشیم، ولی در این زمینه‌ تلاش کردیم ‌راهکارهایی ‌ارائه کنیم تا افرادی که از مالیات فرار می‌کنند، بیشتر شامل شود و فشار از عامه مردم کم شود؛ بنابر‌این، به رغم اینکه برخی از گرانی‌ها مانند حامل‌های انرژی و بعضی از بحث‌ها فشار‌هایی را بر مردم بیاورد، اگر موضوع تولید حل شود و پول‌های خود را جهت دهیم و اگر ‌قیمت‌ها افزایش پیدا کرد، فشاری بر مردم وارد نمی‌آید.
کد خبر: ۴۸۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ - 06 April 2015



چاره ای نیست، باید مردم فشار را تحمل کنند!
نامگذاری امسال نیز همچون سال‌های گذشته انجام شد و امسال از سوی رهبری، سال «همدلی و همزبانی دولت و مردم» نام گرفت؛ اما اینکه آیا امسال نیز مانند سال‌های قبل این شعار ‌محقق شود ‌یا در حد شعر ‌بماند، مشخص نیست، ولی آنچه از گفته مسئولان و برخی افراد صاحب‌نظر بر‌می‌آید، بعید است ‌این شعار به واقعیت ‌بد‌ل شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین منتقدان دولت به شمار می‌آیند و هر یک موضوعات مختلفی را برای تحقق این نام بیان می‌کنند. آن گونه که از سخنان این نمایندگان بر‌می‌آید، تحقق بخشی این شعار با شرایط موجود، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد.

هادی حسینی ‌در این باره گفت: ما در سال جاری این کار را انجام دادیم و توانستیم در بحث بودجه با کمترین تغییر آن را ‌تصویب کنیم. ‌کاری هم که دولت در بحث مذاکرات ‌انجام داد و مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت، گام دیگری در راستای این شعار بود.

وی افزود: اگر وفاق بین دولت و مجلس‌ باشد، بحث تولید حل می‌شود و این کار با اصلاح رابط بین بانک و تولید‌کننده امکان پذیر است، در حوزه‌های دیگر نیز وضع‌ همین گونه است و باید دقت بیشتری ‌شود تا ‌کار به سرانجام برسد.

این نماینده مجلس گفت: وفاق نباید در حد حرف ‌بماند، بلکه باید به صورت کامل همدلی و همزبانی وجود داشته باشد. امروز فرزندان تحصیل‌کرده مردم همه بی‌کارند؛ بنابراین، اگر این شعار محقق و زمینه اشتغال فراهم شود، کشور و مردم از این بن بست اقتصادی و رکود خارجی بیرون می‌آیند.

حسینی یادآور شد: همدلی و همزبانی بین دولت و مجلس نباید به گونه‌ای باشد که مردم از یاد بروند. متأسفانه امسال ما در بحث بودجه مشکلاتی داشتیم که به نظر می‌رسد مقداری فشار را بر مردم بیشتر می‌کند. امسال مشکلاتی در بحث نفت وجود داشت و قیمت نفت کاهش زیادی پیدا کرد و این شرایط باعث شد ‌به بحث مالیات توجه بیشتری شود.

وی همچنین ادامه داد: ما امسال مجبور شدیم ‌سهم مالیات را بیشتر از موارد دیگر در بودجه داشته باشیم، ولی در این زمینه‌ تلاش کردیم ‌راهکارهایی ‌ارائه کنیم تا افرادی که از مالیات فرار می‌کنند، بیشتر شامل شود و فشار از عامه مردم کم شود؛ بنابر‌این، به رغم اینکه برخی از گرانی‌ها مانند حامل‌های انرژی و بعضی از بحث‌ها فشار‌هایی را بر مردم بیاورد، اگر موضوع تولید حل شود و پول‌های خود را جهت دهیم و اگر ‌قیمت‌ها افزایش پیدا کرد، فشاری بر مردم وارد نمی‌آید.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است همدلی دولت و مجلس، فشار را بر عامه مردم زیاد کند، گفت: این کار فشار را بر مردم زیاد نخواهد کرد و فشار را از مردم کم می‌کند، مجلس به معنی مردم است، مجلس دولت نیست؛ مجلس‌‌ همان ملت ‌و خانه ملت است.

وی خاطرنشان ساخت: چیزی که از مجلس بیرون می‌آید، خواسته مردم است و شاید اگر از مردم در این باره بپرسید، می‌گویند‌ فشار بر ‌مردم زیاد شده است؛ اما به هر حال، مجلس قوه عاقله مردم است و ‌باید در‌باره چیزی که دولت به او می‌دهد تصمیم‌گیری کرد. دو ‌منطق در کنار هم قرار می‌گیرد؛ منطق مجلس می‌شود، منطق مردم.

وی گفت: اما در بسیاری از جا‌ها چاره‌ای نیست. ما قبول داریم که باید فشار را از مردم‌ کم کرد، ولی در یک جایی آستانه بیشتر از این اجازه نمی‌دهد. ما در این کشور‌ زندگی می‌کنیم؛ بنابراین، باید بپذیریم که حقوقی داریم و می‌توانیم درآمد‌ مشخصی به دست آوریم. باید این در‌آمد تقسیم شود. اگر کسی می‌خواهد کاری کند، باید برخی فشار‌ها را بر خانواده خود وارد کند؛ مثلا یک سال به تفریح نرود؛ به هر حال باید تحمل کرد، چون شرایط کشور این است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن