تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803635560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جدول تحریم‌های آمریکا علیه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
جدول تحریم‌های آمریکا علیه ایران
جدول تحریم‌های آمریکا علیه ایران با توجه به توافق صورت گرفته در لوزان سوییس، شاید مهمترین سوالی که در افکار عمومی -با توجه به پیچیدگی های صنعت هسته ای و فهم قلیل از این دانش در افکار عمومی- مطرح است این است که با توجه به این توافق چه بلایی بر سر تحریم ها خواهد آمد؟


به گزارش فرهنگ نیوز، پاسخی که توافق لوزان می دهد آن است که در بهترین حالت اتحادیه اروپا تحریم‌های خودش را لغو خواهد کرد و آمریکا تنها تعلیق که این تعلیق نیز متوقف به تایید آژانس بین‌المللی اتمی است اما نه همه تحریم ها بلکه تنها تحریم های مربوط به هسته ای!
 
بنابرین به نظر می رسد فهم درستی باید از ساختمان تحریم ها بدست داشت تا بفهمیم چه تحریم هایی لغو یا تعلیق می شوند.
در این گزارش به بررسی تحریم های آمریکا خواهیم پرداخت که طبق توافق لوزان پس از تائید اقدامات ایران از سوی آژانس اتمی (راستی آزمایی) تعلیق (ونه لغو) خواهد شد.
 



 
تحریم های بانکی علیه کشورمان با تحریم بانک سپه آغاز شد
تحریم های بانکی از سال ۱۳۸۵ آغاز شدند و در این سال آمریکا یک تغییر تاکتیک نسبت به تحریم های گذشته خود نشان داد و به سمت تحریم های بانکی رفت.
 
شروع تحریم های بانکی با تحریم بانک سپه توسط وزارت خزانه داری آمریکا طبق قانون وطن پرستی این کشور بود؛ وزارت خزانه داری آمریکا برای بانک هایی که در اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی هستند محدودیت ایجاد می کند از جمله این تحریم ها تحریم بانک سپه در بهمن ۸۵ توسط آمریکا در شورای امنیت بود که با صدور قطعنامه ۱۷۴۷ و چند ماه بعد توسط اتحادیه اروپا صورت گرفت.
وقتی یک بانک تحریم می شود نمی تواند طرف حساب تعاملات دلاری و یورویی متناسب با تحریم قرار بگیرد و دارایی هایش در کشور هایی که عامل تحریم بودند بلوکه شده و تعامل با آن بانک به جرم تبدیل می شود بعد از بانک سپه بانک ملی و بانک صادرات در لیست تحریم ها قرار گرفتند.
 
مهم ترین بخشِ تحریمِ بانکی تحریم بانک مرکزی است که جایگاه ویژه ای در مدیریت اقتصاد کشور دارد در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ اوباما این تحریم علیه ایران را امضا کرد بانک مرکزی به دلیل اینکه برخی از کارهای بانک های تحریم شده را انجام می داد به یک نهاد پولشو متهم می شود و ذیل تحریم ها از جمله توسط اتحادیه اروپا قرار می گیرد.
 
نتیجه این تحریم ها این بود که دسترسی ما به منابع ارزی و یورویی در خارج از کشور محدود می شود و از آنجایی که اقتصاد ما وابسته به فروش نفت است پول نفت به حساب بانک مرکزی واریز شده و از آنجا به حساب های داخل ایران واریز می شود.
 
آیا قوه مجریه آمریکا قادر است تحریم های کنگره را تعلیق کند؟
اکنون سوال این است که در نهایت قوه مجریه آمریکا قادر به لغو این تحریم های بانکی است یا خیر؟ پاسخ این است که تحریم های اخیر، تحریم های بانکی نفتی هستند تحریم نفتی یعنی فروش نفت کشور نصف شده و تحریم بانکی هم به این معنی است که نفتی که به فروش می رسد پولش به داخل کشور نمی آید .
 
از سوی دیگر تحریم های رئیس جمهور آمریکا تحریم های اصلی نیست بلکه تحریم های اصلی آنهایی است که در کنگره به تصویب رسیده است.
 
فقط چند درصد کوچک از کم اثر ترین تحریم ها تعلیق خواهد شد
در توافق لوزان آمده است که در نهایت تحریم های هسته ای لغو یا تعلیق شود؛ در این صورت سوال دیگری که مطرح می شود این است که تحریم های اصلی نفتی و بانکی فقط به خاطر مسائل هسته ای ایران ایجاد شده است یا دلایل دیگری هم وجود دارد؟
گروه بحران های بین الملل آمریکا جدولی را تولید کرده و ۲ لیست ارائه داده است لیست اول دستورهای اجرایی رئیس جمهور و لیست دوم تحریم های کنگره است ستون اول این لیست در ارتباط با مباحث اشاعه سلاح های کشتار جمعی بوده که یکی از آنها بحث هسته ای و بحث شیمیایی است و ستون دوم مربوط به بحث تروریسم و ستون سوم مربوط به حقوق بشر و ستون چهارم مربوط به بقیه موارد است.
 



 
از میان این تحریم ها تنها  ۲ مورد مربوط به هسته ای است واز لیست تحریم های تصویب شده توسط کنگره تنها ۳ مورد مربوط به عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی است که هر ۳ مورد را جزء تحریم های کم تاثیر قرار داده اند.
 



 
پس از تسخیر لانه جاسوسی، تاکتیک تحریم ها، تحریم تجاری بود. این تحریم قابل دور زدن و ردیابی آن سخت بود اما تحریم های جدی همین تحریم های بانکی و بعد نفتی است که امکان دور زدن در آن ها وجود ندارد بنابراین اگر تحریم های نفتی و بانکی بماند ساختمان تحریم ها به قوت خود پابرجا خواهد ماند.


منبع: خبرنامه دانشجویان


94/1/16 - 15:10 - 2015-4-5 15:10:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن