تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803086971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهیان نور آغازی برای گردشگری مقاومت/ مردم تشنه فرهنگ ایثار هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبری/
راهیان نور آغازی برای گردشگری مقاومت/ مردم تشنه فرهنگ ایثار هستند

راهیان نور


شناسهٔ خبر: 2526691 یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
استانها > خوزستان

اهواز - راهیان نور امسال با حضور گردشگرانی از برخی کشورهای خارجی از جمله عراق بستری را برای آغاز حرکت گردشگری مقاومت اسلامی فراهم کرده است. به گزارش خبرنگار مهر، هر چند هنوز آمار رسمی از میزان حضور راهیان نور در مناطق عملیاتی از سوی نهادهای رسمی و مسئول اعلام نشده ولی حضور پرشور زائران چه سازماندهی شده و چه به صورت شخصی در مناطق عملیاتی استان خوزستان نشان از افزایش تعداد مسافران در سال جاری دارد. این در حالی است که در صورت تهیه بستر لازم برای حضور اعضای راهیان نور می شد این رقم را بیش از این نیز افزایش داد زیرا اغلب استانها از عدم امکان اعزام همه ثبت نام کنندگان برای حضور در مناطق عملیاتی خبر داده اند.
 
با وجود این اعضای راهیان نور همه از این سفر راضی هستند به خصوص افرادی که عزیزی را در این مناطق از دست داده اند و اکنون به دنبال گمشده خود هستند.
 
راحله موسوی فرد فرزند یکی از شهیدان دفاع مقدس است که پیکر پدرش هیچگاه پیدا نشد و امروز این شهید به جاوید الاثر ملقب شده است.وی در خصوص حضورش در مناطق عملیاتی می گوید: بار اول است که در منطقه حضور پیدا می کنم و به همراه همسر و فرزندانم به مناطق عملیاتی جنوب کشور آمده ام. سالها بود که دلم می خواست این اتفاق بیفتد و امسال وقتی در رادیو شنیدم که خانواده های شخصی هم می توانند با وسیله خودشان به راهیان نور بیایند پیگیری کردیم و اکنون هم اینجا هستیم. وقتی در پاسگاه زید محل شهادت پدرم وارد شدم احساس واقعا غیر قابل وصفی پیدا کردم و انگار پس از نزدیک به ۳۰ سال دوری از پدر به ملاقات وی آمده ام.
 
موسوی در خصوص جایگاه شهدا در فرهنگ کشور ما نیز عنوان کرد: من خودم مانده ام که چطور زحمتهایی که آنها کشیده اند را پاسخ بدهم. آنها واقعا خدایی بودند و پرکشیدند. امروز هم با وجود سختی ها باید در مقابل جنگ نرم ایستاد و من اطمینان دارم که اگر موردی مانند آن هشت سال پیش بیاید این جوانان هم دست کمی از آنها ندارند و همانند آنها حاضر می شوند.
کاروان راهیان نور
علی صادقی دانشجویی از تهران نیز در خصوص حضورش در مناطق عملیاتی می گوید: چند روزی است که کاروان ما وارد مناطق عملیاتی شده و ما از این مناطق زیارت می کنیم ولی امروز که روز آخر است و ما باید جنوب را ترک کنیم تا افراد دیگری وارد شوند احساس می کنم حرفهای نگفته فراوانی در دل دارم که باید در این مناطق می زدم ولی فرصت ما تمام شد.وی افزود: اینجا می خواستم با خدا و در حضور شهدا قسم بخورم که من هم می توانم سربازی برای دفاع از وطنم باشم و مانند شهدای هشت سال دفاع مقدس که خالصانه در برابر دشمن ایستادگی کردند برای اسلام و ایران جانفشانی کنم.صادقی تصریح کرد: به این سفر نیاز داشتم به خصوص در این روزهای آغازین سال جدید ولی من و تمام همسفرانم فهمیده ایم که چقدر این سفر زود تمام شد و ای کاش می شد بازهم اینجا بمانیم ولی همین سفر کوتاه اثر خود را روی دوستانم که در اتوبوس با من هستند گذاشته و بعد از زیارت اولین یادمان عملیاتی، حالا آنها افراد دیگری شده اند و نگاهشان به این مناطق عوض شده است.اهل سنت در راهیان نور نقش پررنگی دارنددبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز در جریان اردوهای راهیان نور با حضور در این منطقه می گوید: در استان هایی که عزیزان اهل تسنن زندگی می کنند برنامه هایی تدارک دیده شد و امسال کاروانهای ویژه ای برای راهیان نور در نظر گرفته‌ شد.سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اعزام گروه های مختلفی از اقوام و اهل تسنن به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تصریح می کند: راهیان نور برای همه اقشار مردم است. برادران و خواهران اهل تسنن و هم میهنان خوب ما هم در حماسه راهیان نور نقش پررنگی دارند.وی افزود: کاروانهای مختلفی از اهل تسنن در یادمان ها به زیارت مشهد شهیدان پرداختند و در کنار شیعیان یک سفر خوب را تجربه کردند. ما همچنین در سال گذشته تجربه حضور اقلیت های دینی را در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس داشتیم. امسال هم این عزیزان حضور پیدا کرده و در سفرهای راهیان نور شرکت داشتند.
اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب
بستری برای گردشگری مقاومتهمچنین احمدی رحیمی زاده معاون زائرن و خادمان ستاد راهیان نور کشور به خبرنگار مهر می گوید: امسال حضور مردم در کاروان های راهیان نور نسبت به سال های گذشته رشد بسیار خوبی داشت. امسال ستاد مرکزی راهیان نور به عنوان متولی این حماسه عظیم فرهنگی و تربیتی با همکاری قرارگاه های مرکزی ستاد راهیان نور کشور بود.وی می افزاید: در این دوره از اعزام ها شاهد یک حضور قابل توجه و اعتنا از زائران خارجی بودیم. فرهیختگان، نخبگان و دانشجویان ۳۵ ملیت از چهار قاره جهان در یادمان های دفاع مقدس حضور پیدا کردند. امسال برای اولین بار شاهد حضور دانشجویان عراقی در یادمان های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی بودیم. حضور افراد فرهیخته و حتی دانشجو نشان دهنده این است که راهیان نور گردشگری و بازدید صرف نبوده و به عنوان مبدا گردشگری مقاومت اسلامی و محل تجمع نیروهای مقاومت اسلامی است. یادمان های دفاع مقدس بار جهانی کردن و صدور انقلاب را به دوش می کشد.رحیمی زاده عنوان می کند: امسال برای بهبود اثرگذاری این خیزش بزرگ مردمی که شاید بی سابقه باشد در یک بازه زمانی کوتاه و صرفا در دو استان خوزستان و ایلام این حجم جمعیت حضور پیدا کنند. خوشبختانه مردم تشنه مفاهیم و هنجارهای دفاع مقدس و به کارگیری این مسائل در زندگی هستند.
کاروان راهیان نور
توزیع سفر در راهیان نورمعاون زائرن و خادمان ستاد راهیان نور کشور همچنین می گوید: همزمان با اوج حضور مردم در مناطق دفاع مقدس خوزستان و ایلام شاهد حضور قابل توجه راهیان نور در استان های کرمانشاه و کردستان بودیم یعنی توزیع سفر در کاروان های راهیان نور برای حضور در تمامی مناطق عملیاتی خوب بوده است.رحیمی زاده تصریح می کند: ۱۲ کمیته تخصصی ستاد مرکزی راهیان نور از ابتدای پائیز ۹۳ به صورت منسجم و هدفمند جلساتی را برگزار کرد که سیاست گذاری راویان، زائران، خادمان و کاروان های راهیان نور را انجام می دهند. موضوعات امنیتی، بهداشت، درمانی، سلامت، اجتماعی، ترافیکی و فرهنگی نیز در این کمیته ها برنامه ریزی می شود.وی عنوان می کند: خوشبختانه با این حجم بسیار جمعیت حتی یک حادثه در زمینه بخش ترافیکی برای کاروان های راهیان نور نداشتیم. دستگاه های دولتی، مردمی و نیروهای مسلح اعضای تشکیل دهنده این کمیته ها هستند.رحیمی زاده با اشاره به اینکه نتیجه فعالیت های کمیته های فوق میزبانی هر چه بهتر از کاروان ها راهیان نور است، می افزاید: از ۲۵ دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه برای ثبت نام خادمان راهیان نور فراخوان عمومی داشتیم که حدود ۱۵ هزار نفر برای حضور داوطلبانه در یادمان ها ثبت نام کردند. از این تعداد تنها به سه هزار نفر نیاز داشتیم که انتخاب سه هزار نفر نیز فرآیند خاصی از جمله جذب، آموزش، به کارگیری و حتی نحوه برخورد با زائران داشت.معاون زائرن و خادمان ستاد راهیان نور کشور اظهار می کند: افراد ثبت نامی از قشرهای مختلف فرهنگی، هنری، مشاغل مختلف و در رده های سنی مختلفی بود. تمامی خادمان در چهار بازه زمانی ۱۰ روزه در یادمان ها حضور پیدا کرده و مباحث تربیتی نیز برای آنها برنامه ریزی شد.
راهیان نور
رحیمی زاده عنوان می کند: در حوزه فرهنگی امسال ۲۲ عنوان کتاب در رابطه با یادمان های جنوب کشور توسط معاونت فرهنگی ستاد راهیان نور کشور تهیه و چاپ شد. چاپ این کتاب ها بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری در ۲۶ اسفند ماه سال ۹۲ بود. همچنین تمامی یادمان های دفاع مقدس امسال شناسنامه دار شده اند. تابلوهای شناسنامه این یادمان ها در ورودی آنها نصب شده و این کار نتیجه تلاش سالیانه کارشناسان ستاد است.وی تصریح می کند: تهیه و تولید محصولات متنوع فرهنگی از جمله کارت پستال و بنر یکی از نقاط قوت راهیان نور امسال بود. همچنین هفت نقطه در استان خوزستان برای راهیان نور رزمایش های مختلف فرهنگی را اجرا کردند. نمایشگاه های متعدد کتاب و اقلام فرهنگی برای قشرهای مختلف داشتیم.رحیمی زاده عنوان می کند: امسال خیلی جدی به برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان پرداخته شد. سنگر آسمانی در یادمان شلمچه از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال روزانه بالغ بر هفت هزار کودک را پذیرش کرده و برنامه های متنوعی را در یک فضای بسیار زیبا برای کودکان اجرا می کرد.معاون زائرن و خادمان ستاد راهیان نور کشور می گوید: امسال جهاد رسانه ای شهید رهبر ۸۰ خبرنگار از رسانه های مکتوب و غیر مکتوب را که آموزش دیده اند در قالب جهاد رسانه ای شهید رهبر به مناطق عملیاتی اعزام کرد. این خبرنگاران، اخبار و رویدادها را در اختیار مردم قرار داده و این اخبار در راس اخبار فرهنگی کشور قرار گرفت. همچنین ۱۵ گروه جهادی با عضویت ۳۰ نفره را به مناطق عملیاتی به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر را داشتیم. در حقیقت بزرگترین اردوهای جهادی کشور در این دو شهر بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن