تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819565785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقيق روي پيشرفته ترين سانتريفيوژها ادامه مي يابد/ نگارش متن از هفته آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۹ق.ظ)
مشروح اظهارات ظريف؛ تحقيق روي پيشرفته ترين سانتريفيوژها ادامه مي يابد/ نگارش متن از هفته آينده موج - وزير امور خارجه کشورمان گفت: ما از روز اولي که توافق اجرايي شود، روي بهترين ماشينمان که IR-8 است تحقيق و توسعه را انجام مي‌دهيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد جوادظريف در برنامه نگاه يک و در ابتداي اظهارات خود گفت: از رسانه‌ ملي و ساير دستگاه‌هاي خبر رساني داخلي تشکر و بيش از همه از مردم تشکر کرد و گفت: اگر امروز مي‌‌توانيم در مقابل 6 قدرت بزرگ جهاني با صلابت به ياري خدا بايستيم و از حقوق ملت دفاع کنيم به اين دليل است که مردم اميد کساني که مي‌خواستند از طريق فشار مردم را به تسليم وادارند، نااميد کردند.

دنبال هژموني در منطقه نيستيم
وزير امور خارجه درباره زياده‌خواهي‌هاي طرف مقابل عنوان کرد: ما بيشتر از حقوقمان چيزي نمي‌خواهيم. ما هيچگاه دنبال بمب نبوده و نيستيم. دنبال هژموني در منطقه هم نيستيم. دنبال روابط خوب با همسايگان در منطقه هستيم و امنيت و آسايش همسايگان را امنيت و آسايش خود مي‌دانيم. ما رنج مي‌بريم از تروريسم و افراط در منطقه.
ظريف افزود: ما منافع مشترک زيادي با همسايگان در منطقه داريم. هيچ چيز فراتر از حقوقمان نمي‌خواهيم. اين بحران ساختگي نگراني براي منطقه ايجاد کرده بود. ما هيچگاه مشکلاتمان را به هزينه همسايگان حل نخواهيم کرد. امنيت همسايگان را با کسي معامله نمي‌کنيم.

هيچ فکت شيتي از سوي ايران نداريم
ظريف در خصوص انتشار فکت شيت گفت: هيچ فکت شيت ايراني وجود ندارد. چند نفر از دوستان ما يک رشته دستاوردها از مذاکرات را نوشتند. متن من و خانم موگريني دو ساعت قبل از مصاحبه مطبوعاتي به انگليسي مذاکره کرديم، يک بيانيه مطبوعاتي است. ما گفتيم فقط يک توافق داريم که حداکثر در تير ماه صورت گيرد.
ظريف ادامه داد: راه‌حل‌هايي که ما بحث کرديم به شکل يک چکنويس است. اين بيانيه که تدوين شد بين خود ما مذاکره شد و شش کشور ديدند. همکاران عين آن را ترجمه کردند و قبل از آن من و آقاي عراقچي ترجمه را چک کرديم. متاسفانه در صدا و سيما مترجم همزمان به دقت مطالب را منتقل نکرده است.
وي درباره فکت شيت آمريکايي‌ها عنوان کرد: در مذاکره 9 ساعته ما درباره راه‌حل‌ها صحبت کرديم. آمريکايي‌ها آنچه خودشان مايلند در فکت شيت آوردند. نماينده موگريني حتي به آمريکايي‌ها اعتراض کرده که چرا گفتيد تحريم‌ها را تعليق مي‌کنيم.

فعاليت هاي IR8 ادامه مي يابد
ظريف در خصوص استفاده از سانتريفيوژهاي پيشرفته گفت: ما از روز اولي که توافق اجرايي شود، روي بهترين ماشينمان که IR-8 است تحقيق و توسعه را انجام مي‌دهيم.
وي در خصوص تحريم‌ها نيز عنوان کرد: اين تحريم‌ها سه قسمت است. تحريم‌هاي شوراي امنيت، تحريم‌هاي آمريکا و تحريم‌هاي اروپا. در آن چيزي که خانم موگريني خواند، کليه قطعنامه‌هاي شوراي امنيت از روز توافق لغو مي‌شود. شوراي امنيت مي‌شود ناظر بر اجراي توافق. موضوع ايران از يک موضوع به موضوعي ديگر تبديل مي‌شود. اين نظارت براي ما نيز ضروري است. وي افزود: شوراي امنيت در سابقه تاريخي‌اش هيچگاه از مردم ما دفاع نکرده ولي طبق موازين بين‌المللي اين سند مورد تأييد شوراي امنيت قرار مي‌گيرد. تمام شش قطعنامه قبلي قطعنامه 1929 يک فاجعه در حقوق بين‌الملل است- لغو مي‌شود. ما گفتيم از اين به بعد لغت Terminate استفاده شود.

فردو يک سايت هسته‌اي باقي خواهد ماند
ظريف درباره فردو و تبديل آن به مرکز تحقيق و توسعه خاطرنشان کرد: فردو يک سايت هسته‌اي باقي خواهد ماند و از پيشرفته‌ترين فناوري‌ها در فردو استفاده خواهد شد. 1044 سانتريفيوژ در فردو است و آماده هم هست ولي قرار نيست غني سازي کند. فردو براي امنيت نطنز است. 6 قطعنامه شوراي امنيت مي‌گفت نطنز بايد تعطيل شود، اما الان مي‌گويند 5 هزار سانتريفيوژ داشته باشد.
وزير خارجه ادامه داد: تا زماني که طرف مقابل متعهد به تعهداتش است، هيچ کشوري بيش از ايران متعهد به تعهداتش نخواهد بود.

از سوء استفاده ها جلوگيري مي کنيم
وي درباره جلوگيري از سوء استفاده کشورهاي غربي از بازرسي‌ها و کد 3.1 خاطرنشان کرد: کد 3.1 مثل پروتکل الحاقي است. براساس پادمان امکاناتي هست که تا 180 روز قبل از اينکه اورانيوم به دستگاهي تزريق نکنيد به آژانس اطلاع ندهيد. اکثريت قريب به اتفاق اعضاي پادمان 3.1 را پذيرفته‌اند و شايد ايران تنها کشوري باشد که به دليل نقض عهد آنها، اين کد را نپذيرفته است.
ظريف درباره پروتکل الحاقي با بيان اينکه اجراي پروتکل الحاقي چندين سال طول کشيد، عنوان کرد: وقتي مذاکره مي‌شد انواع و اقسام سازوکارهاي اطمينان سازي مطرح شد. تمام مواردي که ما مي‌خواهيم بپذيريم بيشتر از آن را ژاپن اجرا مي‌کند. الان جاسوسي صنعتي يکي از مهمترين موارد است. ما هم سازوکارهايي در اختيار داريم، از دسترسي کنترل شده و ... که مانع از اين شويم که سوء استفاده‌اي شود.

بحث PMD اصطلاح آنهاست و ربطي به توانمندي‌هاي دفاعي ما ندارد
وي درباره توانمندي‌هاي دفاعي و بحث PMD، گفت: بحث PMD اصطلاح آنهاست و ربطي به توانمندي‌هاي دفاعي ما ندارد. ما مي‌گوييم PPR (موضوعات گذشته و حال) ادعاهايي شده که دروغ است و ما پاسخ داديم و آنها را رفع خواهيم کرد. اين ادعاهايي است که اسرائيلي‌ها ساختند. ما گفتيم توانمندي‌ها و امکانات دفاعي ما خارج از هرگونه بحث است.
ظريف تصريح کرد: بايد با ديد و چشم باز بدون اينکه دنبال تئوري توطئه باشيم حواس خودمان را جمع کنيم. ما يک دولت مقتدر هستيم. تلاش کردند انواع وسايل را بفرستند ايران که در دانش هسته‌اي ما اخلال ايجاد کند که دانشمندان ما متوجه شدند.

نگارش متن از هفته آينده
وي درباره ادامه نگارش متن توافقنامه جامع گفت: از الان شروع مي‌شود قرار بوده يک هفته به افراد فرصتي بدهيم و از هفته آينده نگارش شروع شود.
ظريف گفت: منطقه ما نياز به درگيري و مسابقات ندارد. تفرقه، فرقه گرايي آتشي است که دامنگير کساني مي‌شود که آن را شعله ور مي‌‌کنند. اميدواريم با همسايگان نزديک‌تر کار کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن