تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819800666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرژانتین خواستار شناسایی قربانیان جنگ مالویناس شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
آرژانتین خواستار شناسایی قربانیان جنگ مالویناس شد
رئیس جمهور آرژانتین از انگلیس خواست تا نسبت به شناسایی اجساد قربانیان جنگ مالویناس اقدام کند و وزیر خارجه این کشور را مسئول پیگیری این موضوع کرد.

خبرگزاری فارس: آرژانتین خواستار شناسایی قربانیان جنگ مالویناس شد



به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «کریستینا فرناندز کرشنر» رئیس‌جمهور آرژانتین در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور آمریکای جنوبی خواستار شناسایی سربازان کشته شده در جنگ «مالویناس» که همچنان به عنوان گمنام به خاک سپرده شده‌اند، از انگلیس خواهد شد. «فرناندز» در مراسم یادبود کشته‌شدگان جنگ مالویناس (2 آوریل مصادف با 13 فروردین) در «اوسوآیا» واقع در «تیررا دل فوئگو» به این سربازان ادای احترام کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نمی‌دانیم کسانی که از ما کشته شده‌اند هویتشان چیست، بنابراین بسیار حائز اهمیت می‌باشد که شناسایی شوند. رئیس‌جمهور آرژانتین اعلام کرد که «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه این کشور مسئول پیگیری این موضوع شده است. این کار از طریق تطبیق آزمایش دی‌ان‌ای خانواده قربانیان و اجساد سربازان کشته شده که دولت آرژانتین تاکنون به آنها دسترسی نداشته صورت می‌گیرد. «فرناندز» اطمینان داد که آرژانتین هرگز از تقاضای حاکمیت جزایر «مالویناس» دست بر نخواهد داشت و این کار را از طریق مذاکره انجام خواهد داد نه به وسیله نظامی‌گری.

وی روز پنجشنبه ضمن یادآوری خاطره کهنه سربازان و کشته‌شدگان جنگ «مالویناس»، سیاست انگلیس برای افزایش حضور نظامی در اقیانوس اطلس جنوبی را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور آرژانتین ضمن انتقاد از دولت محافظه کار «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و دیگر قدرت‌هایی که سیاست‌های تهاجمی را اعمال می‌کنند، اذعان داشت: آرژانتین برای ساکنین این جزایر هیچ‌گونه تهدیدی به حساب نمی‌آید. علاوه بر این، «فرناندز» دستور غیرمحرمانه سازی تمامی اطلاعات سری مربوط به جنگ «مالویناس» را صادر کرد و همچنین از ایجاد یک آرشیو شفاهی از خاطرات جنگ مذکور خبر داد. در حاشیه این مراسم یادبود، سربازان سابق جنگ «مالویناس» که از 7 سال گذشته در میدان «مایو» اردوگاه زده‌اند تصمیم گرفتند به اعتصابی که از سال  2008 آغاز کرده‌اند پایان دهند، زیرا از شنیدن سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر غیر محرمانه ساختن اطلاعات جنگی خرسند و راضی هستند. سربازان سابق جنگ همچنین به علت تعهد دولت ملی جهت به رسمیت شناختن آنها به عنوان کهنه‌سربازان جنگ 1982، با وجود اینکه به طور مستقیم در خط مقدم حضور نداشتند ابراز رضایت کردند.

لغو این اعتصاب که در طول تاریخ معاصر آرژانتین بی‌سابقه بوده، توسط «لوئیس خیانینی» سرباز سابق جنگ مالویناس اعلام شد که در تئاتر عملیات‌های اطلس جنوبی فعالیت می‌کرده و همچنین رهبر این جنبش بوده است. انتهای پیام/

94/01/15 - 15:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن