تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803749401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود نسل جديد نيروگاه‌هاي بخار به صنعت برق کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۴۳ب.ظ)
ورود نسل جديد نيروگاه‌هاي بخار به صنعت برق کشور موج - مجري طرح نيروگاه‌هاي بخار سازمان توسعه برق ايران از ورود نسل جديد نيروگاه‌هاي بخار به صنعت نيروگاهي کشور خبر داد و گفت: واحدهاي بخار 600 مگاواتي در کشور ساخته مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مصطفي علي رباني، اظهار داشت: تعدادي نيروگاه بخاري در برنامه اجرايي سازمان توسعه برق ايران تعريف شده است که حدود 6200 مگاوات است، اما؛ متاسفانه به‌دليل تنگناهاي مالي، پيشرفت زيادي در اين بخش نداشته‌ايم.
وي افزود: از سال 92 تاکنون دوهزار مگاوات از اين ظرفيت را در نيروگاه‌هاي رامين اهواز٬ شازند اراک و طبس فعال کرده‌ايم.
وي اظهار داشت: طي سال 93 منابع خود را در اين سه نيروگاه متمرکز کرديم و با وجود اينکه در بعد مالي مشکلاتي داريم، اما؛ توانستيم اين سه نيروگاه را عمدتا فعال کنيم.
مجري طرح نيروگاه‌هاي بخار سازمان توسعه برق ايران تصريح کرد: تاکنون حتي تجهيزات اصلي برخي نيروگاه‌ها همچون توربين به سايت موردنظر حمل شده است و ساخت ژنراتور اين نيروگاه‌ها در سال آينده به سرانجام مي‌رسد.
وي با بيان اينکه ظرفيت هر واحد از اين واحدها 325 مگاوات است، گفت: در هر نيروگاه دو واحد 325 مگاواتي درمجموع به ظرفيت 650 مگاوات نصب مي‌شود که با وضعيت بسيار محدود کشور يک توفيق محسوب مي‌شود.
وي اظهار داشت: در ساخت بويلرها هيچ‌گونه مشکلي وجود ندارد و طراحي‌هاي مهندسي انجام و مواد اوليه موردنياز تامين شده است که در سال 94 عمليات اجرايي آن نيز آغاز مي‌شود.
وي ابراز اميدواري کرد: سه کارگاه تجهيزشده جهش خوبي در سال 94 داشته باشد و با تمهيدهايي که وزارت نيرو انديشيده است، گشايش‌هاي بهتري در سال آينده داشته باشيم تا براساس اين گشايش‌ها، طرح‌ها را فعال‌تر از گذشته پيش ببريم.
رباني با تاکيد بر اينکه واحدهاي 600 مگاواتي بخار از ديگر برنامه‌ها و اهداف ما است که به دليل محدوديت در سال 93 چندان به اين مقوله پرداخته نشده است، گفت: در سال 94 توسعه نيروگاه شهيدرجايي به‌عنوان ساخت‌گاه واحدهاي 600 مگاواتي پيشنهاد شده است که اميدواريم قطعي شود.
وي با بيان اينکه با قطعي‌ شدن اين ساخت‌گاه دو واحد 600 مگاواتي بخار در محل نيروگاه شهيدرجايي ساخته مي‌شود، گفت: اين طرح از جهت ورود نسل جديد واحدهاي 600 مگاواتي در شبکه برق کشور و همچنين تجهيز مناطق مصرف‌کننده عمده با واحدهاي بزرگ، حايز اهميت است که برق مطمئن‌تر و پايدارتري را مي‌توانيم تامين کنيم.
وي يادآور شد: همزمان با اين کار، اقدام‌هاي بسيار خوبي در صنعت برق رخ مي‌دهد به‌گونه‌اي که توربين و ژنراتور در مقياس 600 مگاوات در کشور ساخته مي‌شود.
وي افزود: براساس روش مپنا٬ واحد نخست معمولا از شرکت سازنده به‌طور کامل خريداري مي‌شود و در بقيه واحدها به‌تدريج به ساخت داخل رو مي‌آورد.
مجري طرح نيروگاه‌هاي بخار سازمان توسعه برق ايران تصريح کرد: طي چهار واحد، موفق به ساخت داخل واحدهاي 325 مگاواتي شديم که در اين زمينه بسيار موفق عمل کرديم.
وي افزود: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته، در گام نخست چهار واحد 600 مگاواتي در کشور احداث خواهيم کرد که اميدواريم طي اين چهار واحد به ساخت داخل کامل واحدهاي بخار 600 مگاواتي دست يابيم.
وي خاطرنشان کرد: همه اينها منوط به شرايط مالي است و اگر شرايط مالي سامان‌دهي شود، اجراي اين طرح‌ها در سال 94 آغاز مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن