تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821135223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق لوزان، تیتر یک رسانه های پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توافق لوزان، تیتر یک رسانه های پاکستان اسلام آباد - ایرنا - توافق شش قدرت بزرگ جهان با ایران در زمینه رسیدن به راه حل ها و پارامترهای اساسی مورد نیاز برای حصول توافق هسته ای نهایی، علاوه بر اینکه تیتر درشت و صفحه اول تمام روزنامه های روز شنبه پاکستان بود، بخش قابل توجهی از اخبار رسانه های دیداری و شنیداری این کشور را نیز به خود اختصاص داد.


انتشار عکس ها و تصاویری از محمد جواد ظریف مرد شماره یک دستگاه دیپلماسی ایران و سکان دار تیم ایران در مذاکرات هسته ای در این رسانه ها در کنار عالی ترین مقامات پنج قدرت بزرگ عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل به اضافه آلمان، و نیز تصاویری که در آن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم های بزرگ جهان دیده می شد، حاکی از جایگاه بالا و دست برتر ایران در یکی از بزرگترین آوردگاه های دیپلماتیک جهان دارد.
روزنامه انگلیسی زبان داون نوشت: ایران و شش کشور در خصوص چارچوب ها برای رسیدن به توافق هسته ای نهایی به تفاهم رسیدند و با این تفاهم، راه برای حصول توافق و جامع و نهایی هموار شده است.
این روزنامه همچنین نوشت که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا بلافاصله بعد از این تفاهم، از آن به عنوان یک تفاهم تاریخی استقبال کرد.
روزنامه اکسپرس تریبیون هم نوشت: قدرتهای جهانی در خصوص پارامترهای اساسی برای رسیدن به توافق هسته ای نهایی با ایران، با این کشور به تفاهم رسیدند و حسن روحانی رییس جمهوری ایران بعد از این تفاهم و مارتن مذاکرات لوزان، اعلام کرد که نگارش متن پیش نویس فورا آغاز خواهد شد.
این روزنامه همچنین به نقل از پیام توئیتری ظریف نوشت: بالاخره راه حل ها را یافتیم.
روزنامه نیوز هم نوشت که ایران و قدرت های جهانی بعد از مذاکرات فشرده و نفس گیر، به چارچوب اصلی برای رسیدن به توافق هسته ای تاریخی دست یافتند.
روزنامه نیشن، سایت اینترنتی رادیو دولتی پاکستان، روزنامه جنگ، روزنامه اکسپرس اردو، روزنامه بیزنس ریکوردر، روزنامه پاکستان تودی، شبکه های تلویزیونی دنیا، جیو و سما تی وی نیز از جمله دیگر رسانه های پاکستان بودند که اخبار مشابهی را در صدر اخبار شب گذشته و امروز خود قرار دادند.
روز گذشته خانم تسنیم اسلم سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ساعاتی پیش از اعلام رسمی دست یافتن ایران و گروه 1+5 به راه حل ها، در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که پاکستان امیدوار است مذاکرات هسته ای لوزان به نتیجه مثبت بیانجامد.
مشاهد حسین سید رییس کمیسیون دفاع مجلس سنای پاکستان نیز امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از خبر تفاهم ایران و گروه 1+5 در خصوص موضوع هسته ای به عنوان یک خبر بسیار خوش برای پاکستان و منطقه یاد کرد و با بیان اینکه پاکستان از حصول این تفاهم مهم بسیار خوشحال است، به عنوان یکی از مقامات رسمی اسلام آباد، از آن استقبال کرد.
تیم مذاکره کننده هسته ای دولت تدبیر و امید، سرانجام بعد از نزدیک به دو سال مذاکرات فشرده و سخت با شش قدرت جهانی، شب گذشته توانست ضمن حفظ حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران، درخصوص راه حل های اساسی و چارچوب مشخص برای رسیدن به توافق نهایی، با گروه 1+5 به تفاهم اساسی برسد.
آساق*1**1723



14/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن