تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819626991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستایش سازمان ملل از آزادسازی تکریت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در پی موفقیت‌های عراق در برابر داعش؛
ستایش سازمان ملل از آزادسازی تکریت
یک مقام ارشد سازمان ملل متحد موفقیت اخیر نیروهای ارتش عراق در آزادسازی شهر سوق‌الجیشی تکریت در شمال عراق از دست تروریست‌های تکفیری داعش را مورد ستایش قرار داد.



  به گزارش سرویس بین المللی جام نیوز، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد موفقیت اخیر نیروهای ارتش عراق در آزادسازی شهر سوق‌الجیشی تکریت در شمال عراق از دست تروریست‌های تکفیری داعش را مورد ستایش قرار داد.   «جن کوبیس»، نماینده ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل در عراق، روز چهارشنبه گفت: «این یک پیروزی برای تمام مردم عراق است.»   وی افزود که سازمان ملل متحد برای ارائه کمک به مقامات دولتی و محلی عراق برای برآورده کردن نیازهای هزاران آواره در عراق، آماده است.   کوبیس ضمن درخواست از دولت عراق برای تأمین امنیت آوارگان تکریت در بازگشت به خانه‌هایشان و ارائه‌ی فوری کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند، گفت: «امنیت و سلامت غیرنظامیان باید در راستای اصول اساسی حقوق بشر و حقوق انسانی، حفظ شود.»
  حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که یگان‌های ارتش عراق با حمایت نیروهای داوطلب شیعه و سنی، کنترل شهر تکریت واقع در 140 کیلومتری شمال غرب بغداد، پایتخت عراق را از دست نیروهای تکفیری داعش باز‌پس گرفته است.   شهر تکریت که زادگاه صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق به شمار می آید در ماه ژوئن سال گذشته (2014 میلادی) به تصرف داعش در آمد. باز پس‌گیری این شهر، راه را برای آزادسازی موصل، دومین شهر بزرگ عراق و پایگاه محکم تروریست‌های تکفیری داعش توسط ارتش عراق هموار کرده است.
به گزارش پرس تی وی، مطابق با آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان ملل متحد، اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز در عراق، تنها در ماه مارس منجر به مرگ نزدیک به یک هزار نفر شده است.  براساس آمار هیأت امداد سازمان ملل در عراق (یونامی)،  در مجموع 997 عراقی در ماه گذشته جان خود را از دست داده‌ و 2 هزار 172 نفر نیز زخمی شده‌اند.   گزارش این هیأت امدادی می‌افزاید که 729 نفر از کشته شدگان و یک هزار و 785 نفر از مجروحین، غیرنظامی هستند. براین اساس، 268 تن از نیروهای امنیتی عراق در این خشونت‌ها کشته و 387 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
  بیشتر آمار تلفات انسانی در بغداد گزارش شده است، در این شهر 362 غیرنظامی کشته و 928 دیگر زخمی شده‌اند. در استان دیاله واقع در شرق عراق، مجموعاً 51 نفر کشته و 75 نفر زخمی شده‌اند. خشونت‌ها در استان صلاح‌الدین نیز 34 کشته و 48 زخمی برجای گذاشته است.   حملات و عملیات نظامی داعش در عراق از اوایل ماه ژوئن 2014 آغاز شد. تروریست‌های تکفیری داعش قبل از پیش روی به سمت بخش های مرکزی این کشور، کنترل شهر موصل را که حدود 400 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، در اختیار گرفتند.   نظامیان عراقی ، یگان های پلیس، نیروهای کرد، نیروهای داوطلب شیعه و سنی در مبارزه علیه داعش موفق شده‌اند تروریست های تکفیری را از برخی مناطق عراق بیرون برانند.            



۱۳/۰۱/۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن