تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818808910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان بايد توجه داشته باشند، قم شهري خاص و ويژه در ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۲۹ب.ظ)
آيت‌الله علوي گرگاني: مسئولان بايد توجه داشته باشند، قم شهري خاص و ويژه در ايران است موج - آيت‌الله علوي گرگاني گفت: قم شهري خاص و ويژه در سراسر ايران به شمار مي‌رود و مسئولان شهري و استاني هم بايد به اين مهم توجه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم ،آيت‌الله سيد محمد علي علوي گرگاني در جمع سرپرست و برخي ديگر از مديران شهرداري قم اظهار كرد: هر شهر و دياري داراي جايگاه خاص خود است و شهرداري‌ها هم درصدد خدمت به شهروندان خود هستند.
وي افزود: شرايط مختلفي در ارائه خدمات به مردم دخيل هستند ولي لازم است مسئولان در حد مقدور تلاش كنند تا آنچه شايسته شهرشان است را به شهروندان ارائه دهند.
اين استاد حوزه علميه با بيان اينكه شهر قم داراي امتيازاتي است كه ديگر شهرها فاقد آن هستند گفت: بعضي ويژگي‌ها در قم با برخي ديگر از مناطق مشترك است از جمله بعد زيارتي كه در اين زمينه مي‌بينيم مشهد مقدس هم داراي زوار فراواني است ولي قم امتيازات ديگري دارد كه شهرهاي ديگر فاقد آن هستند.
وي ادامه داد: قم مركز تشيع است و اين ويژگي ممتاز اين شهر محسوب مي‌شود؛ در روايات است كه در آخرالزمان همه علوم از قم به جهان منتشر خواهد شد و امروز هم مي‌بينيم كه قم مركز فقه و فقاهت شده و دستورات ديني براي زندگي مردم از اين شهر صادر مي‌شود و در برخي جهات حتي از نجف هم بالاتر است.
آيت‌الله علوي گرگاني با اشاره به اينكه امام صادق(ع) در روايتي مي‌فرمايند در دوره آخرالزمان علم از قم به جهان منتقل مي‌شود خاطرنشان كرد: اين امر شامل همه علوم مي‌شود چه اينكه مي‌بينيم امروزه در قم اساتيدي در همه رشته‌ها وجود دارند و مشغول فعاليتند.
استاد برجسته حوزه علميه قم با طرح اين سوال كه چه شهرداري براي شهري مانند قم لازم است گفت: كسي كه اين مسئوليت را بر عهده مي‌گيرد بايد همه جوانب و ويژگي‌هاي قم را مد نظر قرار دهد و ما نيز او را دعا خواهيم كرد.
وي خدمت به قم و شهروندان و بزرگان حاضر در آن را امري مهم دانست و تصريح كرد: مهمتر از خدمات معمول شهري، رعايت حدود و قوانين الهي در اداره شهري مانند قم است؛ بايد دستورات مذهبي را به دقت مورد توجه قرار داد، حجاب و عفاف در قم بايد نمونه باشد، اقامه نماز بيش از ساير شهرها مورد توجه قرار گيرد و مسائلي از اين دست؛ انتظار همه مردم از قم اين است كه به شهري به عنوان پايتخت فقاهت وارد شوند و الگويي كامل را از نظر ديني ببينند.
آيت‌الله علوي گرگاني افزود: مسافرت به قم بايد از نظر معنوي و ديني براي مردم داراي ارزش باشد؛ به گونه‌اي فعاليت كنيم كه همه مسافران حتي آنها كه چندان مذهبي نيستند هم بهره و حظ كافي معنوي را از سفر به قم ببرند.
استاد خارج فقه حوزه علميه قم تامين اينگونه انتظارات را مورد تاكيد قرار داد و بيان كرد: قم شهري خاص و ويژه در سراسر ايران به شمار مي‌رود و مسئولان شهري و استاني هم بايد به اين مهم توجه داشته باشند.
وي افزود: انتظار من از مديران شهري قم اين است كه جهات معنوي و ديني را حتما مد نظر داشته باشند و در برخورد با مردم هم اخلاق ديني و حسنه را كاملا رعايت كنند زيرا تنها اين روش خداپسندانه است ولو اينكه يك نفر خلافي مرتكب شده باشد اما بايد اخلاق حسنه را در رفتار با او هم رعايت كرد تا متنبه شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن