تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816738264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مي‌خواهيد لاغر شويد؟ عاشق شويد!


واضح آرشیو وب فارسی:سافتستان:

به هر حوزه‌ای که سرک بکشیم، می‌بینیم پژوهشگران در موردش حرفی برای گفتن دارند؛ حرف‌هایی که گاهی یکدیگر را نقض می‌کنند و گاه هم از این حکایت دارند که هر پدیده می‌تواند با وجود خطرساز بودن برای سلامت انسان‌ها، گاهی به آنها فایده هم برساند. در این مطلب می‌خواهیم ادعاهای عجیبی که پژوهشگران، متخصصان و مسئولان در مورد تهدیدهایی که در کمین سلامت شما نشسته‌اند، مطرح کرده‌اند را برای‌تان شرح دهیم؛ ادعاهایی که از خطر نابارور شدن شما تا احتمال از دست دادن جان‌تان به‌خاطر دومین دلیل مرگ ایرانی‌ها، یعنی چاقی را مطرح می‌کنند. حرف‌های صاحب‌نظران در این مطلب با طراحی‌هایی از «جان هالکرافت» تصویرگر خلاق بریتانیایی همراه شده است که در تصویرگری‌هایش به مشکلات شایعی که در کمین شما و همنوعان‌تان است، می‌پردازد. آقایان در خانه شادتر از اداره هستند کم نیستند خانم‌هایی که تصور می‌کنند همسرشان شادی و آرامشش را در محیط کار خرج می‌کند و خستگی و کسالتش را به خانه می‌آورد. اما به نوشته رویترز محققان می‌گویند این پیش‌فرض اشتباه است. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد برعکس آقایان، خانم‌ها چنین حالاتی را تجربه می‌کنند و در محیط کار شادتر از خانه هستند؛ درحالی که آقایان برعکس همسران‌شان در خانه شادی و آرامش بیشتری را احساس می‌کنند.
محققان در مورد سلامت شما نکته‌های بامزه‌ای می‌گویند

بیکاری مردها را نابارور می‌کند کلافگی، ترس و از دست دادن اعتماد به نفس تنها عواقبی نیست که با بیکاری گریبان آقایان را می‌گیرد.  محققان می‌گویند بیکار شدن بیشتر از آنچه تصور می‌شود به جسم مردها آسیب می‌زند و حتی می‌تواند آنها را برای همیشه نابارور کند. درحالی‌که به گفته پژوهشگران استرس‌های ناشی از بیکاری بر سلامت اسپرم آقایان تاثیر منفی می‌گذارد، بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که نوع محیط کار هیچ تاثیری بر این موضوع نمی‌گذارد و اگر یک مرد می‌خواهد پدر شود، مهم نیست که در چه محیطی کار کند بلکه تنها مهم این است که شغل داشته باشد. یک‌سوم ایرانی‌ها پرچرب هستند درحالی‌که چاقی به عنوان دومین دلیل مرگ در میان ایرانی‌ها معرفی شده است، رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم ایران می‌گوید: یک‌سوم جمعیت کشور، یعنی ۲۵میلیون نفر اضافه وزن دارند یا اینکه مبتلا به چاقی هستند. به گفته دکتر فریدون عزیزی در میان اعضای این جمعیت ۲۵میلیونی، مردان ۴۳ درصد جا را اشغال کرده‌اند و سهم زنان از چاقی و اضافه وزن ۵۷ درصد است. درحالی که اغلب افراد مبتلا به اضافه وزن در خطر دچار شدن به چاقی در آینده قرار دارند، این مقام مسئول اعلام کرد که ۱۷ میلیون نفر از این جمعیت ۲۵ میلیونی اضافه وزن دارند و هشت میلیون از آنها هم قطعا چاق به‌شمار می‌آیند.
محققان در مورد سلامت شما نکته‌های بامزه‌ای می‌گویند

چربی‌ها از کجا می‌آید؟ اگر پرخور نیستید اما هر روز چاق‌تر از قبل می‌شوید، وجود این مشکلات را با کمک متخصصان بررسی کنید: -  تیروئیدتان کم‌کار است؟ اگر غده تیروئید شما به اندازه کافی این هورمون را ترشح نکند، متابولیسم‌تان کند و ذخیره چربی بدن‌تان بیشتر می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که زنان شش برابر آقایان به این مشکل دچار می‌شوند. -قرص جلوگیری از بارداری می‌خورید؟ هورمون‌ها نقش مهمی را در چاق یا لاغر شدن شما بازی می‌کنند و اگر با مصرف داروهای جلوگیری از بارداری نظم ترشح آنها را به هم بزنید، باید انتظار چاق شدن را هم داشته باشید. - افسرده‌اید؟ اگر برای رها شدن از این بیماری دارو مصرف می‌کنید و در زمان مصرف دارو وزن‌تان هر روز بیشتر از قبل می‌شود، موضوع را با روانپزشک‌تان در میان بگذارید. شاید لازم باشد برخی از داروهای شما با قرص‌های دیگری عوض شود تا از بیشتر شدن چربی‌های بدن‌تان جلوگیری کنید. -تخمدان پلی‌کیستیک دارید؟ چنین مشکلی نه‌تنها به خودی خود باعث چاق‌تر شدن شما می‌شود بلکه با بیشتر کردن میل شما به خوردن شیرینی‌جات، هر روز چاق‌ترتان می‌کند. - یائسه شده‌اید؟ تغییرات هورمونی دوران یائسگی، شروع درمان‌های هورمونی برای برگرداندن بدن به شرایط قبلی و همراه شدن این اتفاقات با بازنشستگی و کم‌تحرکی، باعث می‌شود زنان یائسه هر روز چاق‌تر از قبل شوند. می‌خواهید لاغر شوید؟ عاشق شوید! گفتیم که چاقی بلای جای ایرانی‌هاست اما اگر می‌خواهید این بلا از شما دور باشد، می‌توانید عاشق شوید و کالری بسوزانید؛ بله! به همین راحتی! به نوشته رویترز، محققان می‌گویند ترشح هورمون اکسی‌توسین که هورمون عشق نامیده می‌شود، می‌تواند به لاغر شدن شما منجر شود. پژوهش‌ها حاکی از این است که ایجاد احساس همدردی با دیگران، گرایش به داشتن شریک زندگی و حس اعتماد از کارکردهای اکسی‌توسین است و اگر عاشق شوید در کنار بهره‌مند شدن از همه این کارکردها، هر روز لاغرتر از قبل هم می‌شوید. گذشته از این به عقیده پژوهشگران این هورمون روی سطح گلوکز بدن‌تان هم تاثیر می‌گذارد و نمی‌گذارد دیابت بگیرید.
محققان در مورد سلامت شما نکته‌های بامزه‌ای می‌گویند

عمر عاشقی کوتاه است درست است که عشق قدرت زیر و رو کردن زندگی شما و حتی جسم‌تان را دارد اما محققان می‌گویند روزهای عاشقی کوتاه است. به نوشته دیلی‌میل، پژوهشگران با اسکن مغز گروهی از افراد دریافتند احساس شدید عشق چیزی حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد. تصور نکنید نتایج این پژوهش تنها در مورد زندگی دیگران مصداق دارد. محققان می‌گویند حتی در بهترین شرایط عشق شدید نمی‌تواند بیشتر از سه سال دوام داشته باشد و بعد از گذشت این دوره، هیجان عشق به تدریج کم می‌شود و اگر شما خوش‌شانس باشید و شرایط برای‌تان فراهم باشد، این احساس شدید و خارق‌العاده که می‌تواند موتور حرکت زندگی‌تان باشد، جای خود را به احساس آرام و سر به زیری به نام دوست داشتن می‌دهد. پول بشمرید تا آرام بگیرید -  اگر جیب‌های‌تان از پول خالی باشد، خبری از اعتماد به نفس هم در وجود شما نخواهد بود. اما محققان می‌گویند درست است که بی‌پولی اعتماد به نفس را پایین می‌آورد اما برای بالاتر بردن اعتماد به نفس‌تان حتما به شمردن پول‌هایی که متعلق به خودتان است، نیاز ندارید.
محققان در مورد سلامت شما نکته‌های بامزه‌ای می‌گویند

-  پژوهشگران معتقدند مهم نیست پول‌هایی که در دست‌تان می‌گیرید و می‌شمرید به چه کسی متعلق باشد. از نظر آنها شمردن پول به خودی خود اعتماد به نفس را بالا می‌برد حتی اگر حساب بانکی کسی که پول را می‌شمرد خالی باشد و مثل یک کارمند بانک، کارش لمس پول‌های دیگران باشد. دیلی‌میل نوشته است مردانی که پول می‌شمرند، راحت‌تر به زنان مورد علاقه‌شان پیشنهاد ازدواج می‌دهند و احساس خودکفایی و قدرتمند بودن می‌کنند. به گفته پژوهشگران حتی گذاشتن تصویر مقداری پول روی صفحه نمایش تلفن همراه شما و هرازگاهی دیدن آن می‌تواند تنش‌های روزانه را برای‌تان کمرنگ جلوه دهد و آرامش شما را بیشتر کند. قضاوت کنید آرامش‌تان بر هم می‌ریزد روانشناسان می‌گویند برای داشتن آرامش بیشتر و ساختن روابط کم‌تنش‌تر باید از «قضاوت کردن» پرهیز کنید. به عقیده آنها کسانی که مدام در حال قضاوت رفتارهای دیگران هستند، نه‌تنها خودشان فشار روانی بیشتری را تحمل می‌کنند بلکه این فشار را به دیگران هم منتقل می‌کنند و به روابط‌شان با آنها آسیب می‌زنند. با این وجود کمتر کسی است که بتواند برای همیشه بی‌خیال قضاوت کردن شود و این توصیه آرمانی روانشناسان را در همه لحظات زندگی‌اش به کار گیرد.
محققان در مورد سلامت شما نکته‌های بامزه‌ای می‌گویند

آقایان قاضی‌های خوبی نیستند اگر با همسرتان به مشکل برخورده‌اید و به دنبال یک قاضی خوب در میان اطرافیان‌تان می‌گردید، از میان خانم‌ها یک نفر را انتخاب کنید. -   تعجب نکنید. خانم‌ها برتری‌های مختلفی نسبت به همتایان مردشان دارند و یکی از این برتری‌ها، توانایی قضاوت بجاست. دیلی‌میل از زبان پژوهشگران نوشته است که زنان در قضاوت بیشتر از مردها عدالت را رعایت می‌کنند و درحالی که مردها بیشتر به قوانین تاریخ گذشته و اصول سنتی برای قضاوت کردن رجوع می‌کنند، خانم‌ها از این کلیشه‌های اجتماعی فاصله می‌گیرند و تنها با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند به قضاوت می‌پردازند. نوزاد را آلرژیک می‌کند شیر مادر می‌تواند کودک را تا سال‌ها در برابر بیماری‌های مختلفی ایمن کند که آسم و آلرژی از جمله این بیماری‌هاست. اما محققان می‌گویند تنها مادرانی می‌توانند فرزندشان را در برابر این بیماری‌ها واکسینه کنند که میانه‌ای با فست‌فود خوردن ندارند. به گزارش تلگراف، پژوهشگران بر این باورند که فست‌فودخوری مادرهای شیرده می‌تواند خطر ابتلای فرزند آنها در آینده به آسم و آلرژی را افزایش دهد. گذشته از این، پژوهش‌های محققان در مورد اعتیاد به فست‌فود هم نشان می‌دهد که عشق فست‌فود بودن و اعتیاد داشتن به این خوراکی‌ها می‌تواند از طریق مادر باردار به جنین منتقل شود.
محققان در مورد سلامت شما نکته‌های بامزه‌ای می‌گویند

میل جنسی فست‌فودخورها کم می‌شود - از نظر محققان زنان فست‌فودخور نه‌تنها چاق می‌شوند بلکه به‌خاطر اینکه ۵/۲ درصد بیشتر از دیگران در معرض از دست دادن توانایی جنسی هستند، ممکن است هرگز به جمع مادران وارد نشوند. - محققان در پژوهش‌های مختلف تاثیر «فتالات» بر بدن افراد را مورد بررسی قرار داده‌اند و در یکی از پژوهش‌های‌شان ثابت کردند که وارد شدن این ماده به بدن، می‌تواند کاهش میل جنسی را همراه داشته باشد. به گزارش دیلی‌تلگراف، پژوهشگران بر این باورند که فست‌فود خوردن، استفاده از ظروف پلاستیکی یا زیاد سر و کار داشتن با شوینده‌ها می‌تواند به افزایش فتالات در بدن منجر شود و به کم شدن میل جنسی مصرف‌کنندگان بینجامد. پس اگر مراقب جان خودتان نیستید، لااقل برای رسیدن به آرزوی مادر شدن از خیر فست‌فود خوردن بگذرید. اگر نمره ریاضی‌اش پایین است. . . اگر فرزندتان با ریاضیات میانه‌ای ندارد و در این درس همیشه پایین‌ترین نمره را می‌گیرد، برایش یک دستگاه x box بخرید و او را به انجام بازی‌های ویدئویی ترغیب کنید. محققان می‌گویند گرچه بازی‌های خشن رایانه‌ای ممکن است اثرات منفی رفتاری را در میان نوجوانان به جا بگذارد یا اینکه بازی کردن مداوم آنها را به این کار معتاد کند، اما از سوی دیگر انجام بازی‌های رایانه‌ای اثرات مثبتی هم دارد که نباید آنها را نادیده گرفت. بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد نوجوانانی که سراغ این بازی‌ها می‌روند، تمرکز بیشتری دارند و در درس ریاضی هم نمرات‌شان از دیگر دانش‌آموزها ۵۰ درصد بهتر است.
محققان در مورد سلامت شما نکته‌های بامزه‌ای می‌گویند

میانسال‌ها فیفا بازی کنند -   حتما گوش شما هم پر است از خبرهایی که می‌گوید بازی‌های رایانه‌ای به سلامت مغز آسیب می‌زنند یا اینکه ستون مهره‌ها را کج و آسیب‌دیده می‌کنند. اما این بار می‌خواهیم در مورد فواید این بازی‌های جذاب برای‌تان بگوییم. -   نیچر ورلد نیوز نوشته است سالمندان با کمک بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از چنگال افسردگی که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پیری است، فرار کنند. محققان می‌گویند بازی‌های رایانه‌ای سریع‌تر از هر درمان دیگری می‌توانند افسردگی دوران سالمندی را درمان کنند یا حداقل آن را تسکین دهند. درحالی که پیش از این متخصصان اعلام کرده بودند که افسردگی می‌تواند خطر ابتلای سالمندان به فراموشی را بالا ببرد، پژوهش‌هایی که در مورد بازی‌های رایانه‌ای و تاثیرش بر سالمندان انجام شده‌ است ادعا می‌کند با کمتر کردن خطر افسردگی پیرها در صورت انجام بازی، احتمال ابتلای‌شان به فراموشی هم کمتر می‌شود.

۱۲ فروردین, ۱۳۹۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سافتستان]
[مشاهده در: www.softestan.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن