تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه‌گذاري جديد ۲۵۰ ميليون دلاري در صنعت هوانوردي/ ابلاغ آيين‌نامه حقوق مسافر تا پايان فروردين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۴۱ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي در جمع خبرنگاران خبرداد: سرمايه‌گذاري جديد ۲۵۰ ميليون دلاري در صنعت هوانوردي/ ابلاغ آيين‌نامه حقوق مسافر تا پايان فروردين موج - وزير راه و شهرسازي از سرمايه گذاري ۲۵۰ ميليون دلاري در صنعت هوانوردي کشور به منظور تجهيز سيستم راداري کشور و کنترل ترافيک هوايي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي عصر روز گذشته (۱۱ فروردين) در جريان بازديد از مرکز کنترل ترافيک هوايي کشور ضمن تشکر از فعاليت سخت کارمندان اين مرکز گفت: بخشي از ايمني و استاندارد پرواز در همين مرکز کنترل ترافيک هوايي تامين مي شود بنابراين يکي از مراکز بسيار مهم و حساس است.
وي گفت: در ايام نوروز تا کنون بيش از ۲ هزار پرواز مسافري داخلي و خارجي در فضاي ايران توسط اين مرکز هماهنگ و مسيربابي شد که اقدام بسيار بزرگي است، اوايل سال گذشته تعداد پروازهاي عبوري از آسمان ايران به طور ميانگين در شبانه روز حدود ۴۸۰ پرواز بود که اين ميزان از اواسط سال گذشته به روزانه حدود ۱۰۰۰ پرواز عبوري از آسمان ايران رسيد، ما اميدواريم که با بهبود فضا و روابط بين المللي، ايران موقعيت استراتژيک خود را در فضاي عبوري پيدا کند، در پي يک سرمايه گذاري بسيار عمده براي مديريت فضاي ايران هستيم.
وزير راه و شهرسازي سرمايه گذاري جديد در صنعت هوانوردي را فرصتي براي تبديل فضاي آسمان ايران به يک فضاي امن در داخل و منطقه عنوان کرد و ادامه داد: اين سرمايه گذاري علاوه بر اينکه براي ارتقاي صنعت حمل و نقل هوايي داخلي بسيار هائز اهميت است مي تواند ايران را به فضايي امن براي انجام پروازهاي عبوري ساير کشورها تبديل کند که در نتيجه منجر به افزايش درآمد براي کشور مي‌شود.

وي با بيان اينکه مرکز کنترل ترافيک هوايي کشور در سال ۸۰ با سرمايه گذاري حدود ۱۲۰ ميليون دلار تاسيس شد افزود: از آن زمان تاکنون سرمايه گذاري جدي در حوزه تجيهزات هوانوردي صورت نگرفته که ما تصميم گرفتيم براي تجهيز اين مرکز به آخرين تکنولوژي هاي کنترل فضا و ساير فرودگاه هاي ايران ۲۵۰ ميليون دلار سرمايه گذاري جديد انجام دهيم تا مرکز کنترل فضاي آسمان ايران را به آخرين فناروري هاي جديد دنيا مجهز کنيم.
اين به روزرساني مي تواند با بهبود روابط بين المللي ايران را به مرکز پروازهاي هوايي جهاني تبديل کند موضوعي که استحقاق آن را داشتم، اما؛ اين فرصت را تا حد زيادي از دست داده ايم.
آخوندي ادامه داد: علاوه بر حفظ و توسعه ميزان پروازهاي عبوري ما بايد بتوانيم در واقع موقعيت ترانزيت ايران را افزايش دهيم تا بخش عمده هواپيماهايي که از فضاي ايران استفاده مي کنند براي سوختگيري و همچنين تغيير مسير از فرودگاه بين المللي مهرآباد، امام خميني(ره) و ساير فرودگاه هاي بين المللي ايران استفاده کنند.
اضافه بر تجهيز راداري کشور به توسعه فرودگاه هاي کشور نياز داريم، زيرا؛ بسياري از فرودگاه هاي کشور از نظر تجهيزات فرودگاهي در شرايط قابل فبولي نيستند، حداقل فرودگاه هاي بين المللي کشور بايد تجهيز و سيستم هاي کمک ناوبري جديد در اين فرودگاه ها نصب شوند چراکه هم مسافران داخلي و هم مسافران خارجي انتظار دارند در ارائه خدمات بالاترين استانداردها رعايت شوند.
بنابراين نيازمند سرمايه گذاري جديد هم در بخش تجهيزات فرودگاهي و هم در بخش خدمات مسافري هستيم ضمن اينکه بر اساس قانون بودجه ۹۴ سرمايه گذاري هاي خوبي با کمک بخش خصوصي پيش بيني شده است.
وزير راه و شهرسازي افزود: در سال گذشته موفق شديم فرودگاه مهرآباد را تا حد زيادي ساماندهي کنيم و تصور مي کنم اغلب مسافراني که در ايام نوروز امسال از فرودگاه مهرآباد سفر کردند از وضعيت اين فرودگاه راضي بودند، اما؛ فرودگاه بين المللي امام خميني به شدت بيش از ظرفيت خود مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
در حالي که ظرفيت اين فرودگاه سالانه جابجايي حدود ۵ ميليون مسافر است، اما؛ اين ميزان در سال گذشته حدود ۶.۵ ميليون نفر بود که نشان مي دهد نشست و برخاست پرواز در اين فرودگاه در سال گذشته حدود ۲۹ درصد بيش از ظرفيت بود که بسيار زياد است. من کاملا اذعان دارم مسافراني که از فرودگاه بين المللي امام سفر مي کنند از وضعيت اين فرودگاه راضي نيستند، زيرا بسيار بيش از ظرفيت موجود مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اينکه فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) در سال ۱۳۸۴ مورد بهره برداري قرار گرفت و حدود ۱۰سال است که سرمايه گذاري جديد در اين فرودگاه نداشتيم گفت: حال انکه ظرفيت اين فرودگاه بايد سالانه به جابجايي ۵۰ ميليون مسافر برسد، اما؛ اکنون با ۱۰ درصد اين ظرفيت يعني جابجايي حدود ۵ ميليون نفر در سال فعاليت مي کند، حداقل بايد دو فاز از فرودگاه امام را به بهره برداري برسانيم.
آخوندي ادامه داد: به مظور افزايش ظرفيت فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) در پايان سال گذشته قرارداد ساخت ترمينال پنج اين فرودگاه که به مدت دو سال متوقف شده بود منعقد شد؛ اميدوارم بتوانيم با سرعت و در مدت ۱۴ تا ۱۶ ماه آينده در صورت دوشيفته کار کردن به بهره برداري برسانيم. همچنين مقدمات يک سرمايه گذاري بين المللي نيز براي ترمينال دو با ظرفيت جابجايي ۲۰ ميليون مسافر هم در حال انجام است که اميدواريم قرارداد اين ترمينال نيز تا تابستان منعقد شود، با انجام اين دو پروژه در فرودگاه امام خميني اميدواريم بتوانيم رضايت مسافران اين فرودگاه را جلب کنيم.
ضمنن اينکه وضعيت چند فرودگاه مراکز استان ها مانند فرودگاه اهواز مناسب نيست و بايد سرمايه گذاري جديدي در آنها انجام شود.
آخوندي در ادامه با بيان اينکه فروگاه امام خميني (ره) بايد به يک فرودگاه ترانزيتي از جهت سوختگيري هواپيماهاي عبوري و ارائه خدمات به مسافران تبديل شود گفت: اين فرودگاه در زمان طراحي در دهه ۵۰ قرار بود به عنوان فرودگاه ترانزيتي ايفاي نقش کند، اگر مي خواهيم يک فرودگاه ترانزيتي داشته باشيم بايد بتوانيم هم به لحاظ فني و هم از نظر مسافري ارائه خدمات داشته باشيم که شرکت فرودگاه هاي کشور در اين زمينه برنامه مدوني تهيه و ارائه کند.
وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از اظهاراتش درباره حقوق متقابل ايرلاين ها در برابر مسافران در زمان بروز تاخيرهاي پروازي و ساير موارد گفت: در اين زمينه آيين نامه حقوق مسافر در شوراي عالي هواپيمايي بررسي شد و مراحل نهايي خود را طي مي کند و به محض رفع يکسري مشکلات اين آيين نامه اميدواريم تا پابان فروردين به تصويب برسد و به شرکت هاي هواپيمايي ابلاغ کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه اداره صنعت هوانوردي در شرايط تحريم با وجود مشکلات فني و تامين قطعات علي‌رغم رشد تقاضا کار بسيار سختي است گفت: در همين شرايط تحريم در سال گذشته شاهد افزايش ۱۰ درصدي در بخش جابجايي مسافر داشتيم البته اين شرايط نابسامان را تاييد نمي کنم و قطعا مردم ما حق داشتن صنعت هوانوردي بهتري را دارند، اما؛ اميدواريم با فضاي بين المللي که ايجاد مي شود ناوگان هوايي را نوسازي کنيم، ناوگان حمل و نقل هوايي ايران بسيار پير است و با اين ناوگان قدرت رقابت بين المللي نداريم.
آخوندي درباره ممنوعيت ورود هواپيما با عمر بيش از ۱۵ سال بر اساس دستورالعمل جديد سازمان هواپيمايي کشوري گفت: بخش عمده اجراي اين دستورالعمل و نوسازي ناوگان هوايي به رفع تحريم ها مربوط مي شود که اميدواريم اين بخش ها به نتايج مثبت ختم شود.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: ما همزمان با مذاکرات هسته اي، تمام مذاکرات لازم را با عرضه کنندگان هواپيما در سطح جهان انجام داديم و يک برنامه کاملي را در اين زمينه تهيه کرديم، اميدواريم اگر نتايج اين مذاکرات مثبت بود گام دوم را به سرعت برداريم.
وي همچنين درباره متنوع سازي نرخ بليت هواپيما و فروش آن بر اساس ميزان ارائه خدمت شرکت هاي هواپيمايي به مسافران نيز گفت: اگر قرار باشد نرخ دستوري باشد قطعا آزادسازي صورت نگرفته است قاعدتا اگر تعداد هواپيماها و به تبع آن عرضه افزايش يابد نرخ بليت هواپيما در فضاي رقابتي متعادل مي شود.
آخوندي ادامه داد: وقتي به دنبال آزادسازي مي رويم رقابت نرخ را تعيين مي کند مگر اينکه شرکتي بخواهد حقوق مسافر را تضييع کند، با ابلاغ آيين نامه حقوق مسافر اگر حق مسافري مورد تعرض قرار بگيرد حتما به هر شکايتي رسيدگي مي کنيم ضمن اينکه در همين شرايط هم به همه شکايات رسيدگي کرديم و از هيچ شکايتي عبور نمي کنيم، اما؛ بخش عمده اي از رفاه را بايد در رقابت پيدا کنيم.
آخوندي به نقاط ممنوعه و محدوديت هاي راه هاي هوايي کشور نيز اشاره کرد و گفت: اينکه به دليل نقاط ممنوعه پروازي محدوديت هايي داشته باشيم يک نقطه منفي محسوب مي شود که براي حل اين مشکل قطعا دستگاه هاي مربوطه به ما کمک خواهند کرد تا راه هاي هوايي جديد در ارتفاعات بالا ايجاد کنيم و محدوديت هاي پروازي را کاهش دهيم ضمن اينکه شخصا اين موضوع را پيگيري مي کنم.
وزير راه و شهرسازي از مديرعامل شرکت فرودگاه هاي کشور خواست تا نقشه هاي موجود و مسيرهاي هوايي را در جهت کاهش محدوديت هاي راه هاي هوايي بررسي کند تا به شخص رئيس جمهور ارائه شود.
آخوندي در بخش ديگري از اظهاراتش بر لزوم مديريت يکپارچه فرودگاه هاي کشور تاکيد کرد و گفت: در فرودگاه هاي کشور مديريت واحد يکپارچه از موضوعات مهمي است که بايد مد نظر باشد، زيرا ناهماهنگي در فرودگاه هاي کشور پسنديده نيست.
وي افزود: در هيمن زمينه شرکت فرودگاه هاي کشور آيين نامه مديريت يکپارچه فرودگاه ها را تدوين کند تا در هيأت دولت مطرح و به تصويب هيئت وزيران برسد.
وزير راه و شهرسازي ضمن تشکر از همه دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوايي گفت: علي رغم تمام محدوديت هاي بين اللمي همه دست اندرکاران حمل و نقل هوايي توانستند اين صنعت را در برابر تحريم‌هاي بين‌المللي فعال و سرپا نگه دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن