تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803858781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای و تلاش مخالفان برای کارشکنی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای و تلاش مخالفان برای کارشکنی
نبض مذاکرات هسته ای از هر زمان دیگری سریع تر می زند. تا ضرب العجل پایان مارس، ساعاتی بیشتر نمانده است. و طرفین مذاکره کننده سرسختانه در تلاشند تا طی ساعات آتی بتوانند بر سر چارچوب برنامه هسته ای ایران و رفع تحریم ها، به توافق برسند.
آفتاب : سرویس سیاسی- اتمسفر لوزان در این ساعات پایانی بسیار حساس و متشنج است. وزرای امور خارجه 7 کشور مذاکره کننده، از روز یکشنبه دیداری چندجانبه داشتند تا بتوانند توافقنامه احتمالی را به سرانجام برسانند.


به گزارش آفتاب، این در حالی است که با قوت گرفتن احتمال توافق ایران و غرب، قیمت نفت و گاز در بازار جهانی کاهش پیدا کرده است. رویترز پیش بینی کرده در صورت لغو تحریم‌ها، صادرات نفت ایران قیمت نفت را در بازار اشباع شده فعلی پایین تر خواهد آورد.


سرگئی لاوروف که روز گذشته یک ساعت زودتر در جلسات حضور یافت، در مقابل سوال خبرنگاری که از او پرسید تا چه اندازه به کسب توافق خوشبین است؟ پاسخ داد: « من برای خوشبین بودنم حقوق دریافت نمی کنم!» جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز که در مقابل او نشسته بود پاسخ او را اینگونه کامل کرد: « تو برای خوشبین بودن به اندازه کافی حقوق نمی گیری!»


صرف نظر از میزان حقوق لاوروف! امروز در جلسه دیدار وزرای 6 کشور قدرتمند جهانی با ایران، با 10 دقیقه تاخیر ظاهر شد، که برخی تحلیلگران این تاخیر را نشانه ای از بی اعتنایی او به نتیجه مذاکرات می دانند.


در حالی که تمامی وزرای امور خارجه 6 کشور در این مذاکرات حضور دارند، می توان آن را تعبیری دو سویه کرد. حضور تمامی این وزرا از طرفی می تواند باعث افزایش قدرت و انسجام مذاکرات شود، اما از طرف دیگر می تواند باعث افزایش تنش ها و فشارها بر دو طرف مذاکره کننده شود.


هر کدام از این وزرا با دستور کار و برنامه زمانی مخصوص به خود به لوزان آمده اند، و همین می تواند پیچیدگی کار را بیشتر کند. به طور مثال در حالی که وزرای این کشور می گویند برای رسیدن به توافق می توانند تا روز سه شنبه مذاکرات را ادامه دهند، لاوروف می گوید باید به روسیه برای انجام کاری بازگردد. اما پس از آن سخنگوی وی اعلام کرد که اگر شانس توافق بالا باشد لاوروف می تواند به روسیه برود و بازگردد.


در حالی که طی روزهای اخیر برخی رسانه های آمریکایی، به دولت اوباما  نسبت به عدم شفافیت برنامه هسته ای ایران هشدار داده اند، راجر کوهن، ستون‌ نویس نیویورک تایمز، نوشته که حمله به ایران (چه از طرف اسرائیل، چه از طرف آمریکا و چه از جانب هر دو) تنها وقفه ای کوتاه و یا به تعبیر خود سکسکه ای در روند برنامه هسته‌ای ایران ایجاد می‌کند. تحریم‌های بیشتر هم در نظر او "مردم با عزت نفس ایران را به زانو در نمی‌آورد.


نویسنده به این ترتیب از مذاکرات حمایت می‌کند و تاکید می‌کند، توافق احتمالی هیچ تضادی با مخالفت آمریکا با نقش ایران در مسائل منطقه‌ای دیگر ندارد. از آن جمله به مساله یمن هم اشاره می‌کند.


 او همچنین به برقراری رابطه آمریکا و چین در سال‌های ۱۹۷۰ میلادی اشاره می‌کند و می‌گوید که آمریکا سابقه برقراری روابط دیپلماتیک و بیشتر از آن را با دشمنان ایدئولوژیک خود داشته است.


راجر کوهن جامعه ایران را جامعه‌ای جوان و امیدوار توصیف می‌کند و می‌گوید نباید گذاشت این امید از بین برود.


در حالی که نوای توافق میان ایران و غرب، از همیشه شدت بیشتری گرفته و نشانه هایی از پیشرفت مذاکرات دیده می شود، مخالفان توافق که پیش از این تمامی تلاش خود را برای متوقف کردن روند مذاکرات، در پیش گرفته بودند، این بار نیز در انزوا و به دور از حمایت جهانی نظر مخالف خود را همچنان ابراز می کنند. روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که چارچوب توافقی که قدرت‌های جهانی در مذاکره با ایران در پی دست یافتن به آن هستند، حتی از آنچه اسرائیل از آن می‌ترسید هم بدتر است.


اظهار نظری که خود می تواند سندی بر میزان ضرورت و اهمیت رسیدن به این توافق باشد. 




تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن