تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799531344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه ترویج صنایع دستی در بیرجند راه‌اندازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سرپرست میراث فرهنگی بیرجند: خانه ترویج صنایع دستی در بیرجند راه‌اندازی شد خبرگزاری پانا: سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند گفت: خانه پردلی به عنوان خانه ترویج صنایع دستی این شهرستان راه‌اندازی شده است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ فروردين ساعت 10:46

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی اظهار داشت: در اختیار قرار دادن فضا و امکانات لازم موجب دلگرمی هنرمندان و صنعتگران و همچنین سبب حفظ و احیای صنایع‌دستی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد فضا برای صنعتگران موجب ترویج گفتمان و شناساندن آداب و رسوم و هویت منطقه شده، افزود: ایجاد چنین مکان‌هایی برای معرفی صنایع دستی و تولید بهتر آن موجب افزایش گردشگران به استان خراسان جنوبی و آشنایی نسل‌های آینده با صنایع دستی و هنرهای سنتی می‌شود.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند تاکید کرد: تبدیل خانه پردلی به خانه ترویج صنایع دستی شهرستان بیرجند بدون شک سبب رونق این هنر ماندگار می‌شود و در این راستا باید دیدگاه‌های بومی، ملی و معنوی در خلق این آثار کماکان بر دیدگاه‌های اقتصادی برتری داشته باشند.
نصرآبادی گفت: صنایع دستی باید اصالت تولید در خانه را از دست ندهد چون در این صورت بر کاهش قیمت‌ها تاثیر داشته و هزینه‌های جانبی و سربار را پایین می‌آورد و باعث رشد صنایع کوچک و پیوسته در استان می‌شود.
وی بیان کرد: این خانه شامل چند غرفه شامل واحدهای کارگاهی، آموزشی، فروش تولیدات صنایع دستی (تولیدات خاص منطقه‌ای) و همچنین ایجاد فضای لازم برای تبادل نظر هنرمندان و تولیدکنندگان در حوزه صنایع دستی است.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند افزود: این مکان با هدف بسترسازی برای افزایش تولیدات صنایع دستی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروی جوان، کمک به اقتصاد محلی، ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای کوچک صنایع دستی، تولید و توسعه محصولات قابل عرضه به بازار، ایجاد روحیه مشارکت و تعامل در روند بالا بردن کیفیت تولیدات صنایع دستی راه‌اندازی شده است.
مدرسه شوکتیه بیرجند بازسازی می‌شود
نصرآبادی همچنین از مرمت و بازسازی مدرسه تاریخی شوکتیه این شهرستان به زودی خبر داد و تصریح کرد: بنای تاریخی حسینیه یا مدرسه شوکتیه بیرجند به شماره 1371 در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است.
وی گفت: این بنا در سال 1312 هجری قمری توسط اسماعیل خان شوکت الملک با هدف بر پایی مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) ساخته شد و در سال 1326 هجری قمری توسط ابراهیم خان شوکت الملک به منظور آموزش علوم جدید با الگوگیری از مدرسه دارالفنون تغییر کاربری پیدا کرد.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند تاکید کرد: عملیات مرمتی که در این بنا انجام می‌شود شامل تثبیت، ساماندهی و مرمت رسمی بندی‌ها و طاق‌نماهای تزئینی و رسمی بندی‌های گچی هشتی، کاربندی‌های نورگیر هشتی، ساماندهی و مرمت مقرنس‌های گچی ورودی و بندکشی و مرمت نمای جنوبی بنا است.  
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن