تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819043313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام انقلاب اسلامی، حمایت از دولت های برآمده از مردم سالاری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نایب رییس مجلس: پیام انقلاب اسلامی، حمایت از دولت های برآمده از مردم سالاری است رشت - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه گفت: پیام روشن انقلاب اسلامی ایران، حمایت از دولت های برآمده از مردم سالاری است.


به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد عصر یکشنبه در مراسم بیست و هفتمین سالگرد شهید حسین املاکی در مسجد جامع لنگرود اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی برای ملت های اسلامی و دولت های منطقه؛ تحول فکری، اعتقادی، کارآمدی، عزت و مردم سالاری است.
وی افزود: کشورهای غربی از برخی نظام های سیاسی که هیچ بهره ای از مردم سالاری نبرده و از کشورهای دیکتاتوری محسوب می شوند، حمایت می کنند که این، نوعی ایستادگی در مقابل دمکراسی و مردم سالاری است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی در دست یک فقیه و اسلام شناس عادل، مدیر و مدبر و دلباخته به خدا و ایستاده در برابر دشمنان خداست.
وی در ادامه سخنانش به مذاکرات هسته ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی در رسالت خود برای ملت های منطقه و جهان و برای نظام های سلطه و قدرت های بزرگ، پیام شفاف و روشنی دارد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که دمکراسی، از درون ملت ها می جوشد و مردم زمانی از دولت ها پشتیبانی می کنند که در شکل گیری نهادهای آن جامعه، نقش داشته باشند و مردم باید نظام سیاسی خود را سامان بدهند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر مردم سالاری پافشاری می کند و از همین رو، از دولت عراق که برآمده از انتخاب و رأی مردم است، حمایت کرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مسیر اقتدار دولت های منطقه را مردمسالاری و بازگشت به دین می داند و بر استقلال طلبی و مخالفت با سرسپردگی در مقابل دولت های سلطه گر تاکید دارد.
وی با بیان اینکه یکی از پیام های انقلاب اسلامی بازگشت به هویت دینی، مردم سالاری و قطع وابستگی به نظام های سلطه است، گفت: این پیامی است که ملت های منطقه آن را دریافته اند و نصرت الهی است که در عراق، لبنان و سوریه آن را مشاهده می کنیم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی کاهش تهدیدات فراروی ملت ها و عدم انفعال در مقابل دشمن را یکی دیگر از پیام های انقلاب اسلامی در سیاست خارجی عنوان و اظهار کرد: این رویکرد در مذاکرات با اقتدار نمایندگان ایران با شش قدرت بزرگ جهان مشاهده می شود.
وی ادامه داد: موضع نمایندگان جمهوری اسلامی، موضع اقتدار است و آنها با الهام از سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای امسال در مشهد مقدس، گفت و گو و مذاکره می کنند و در مقابل زیادی خواهی ها ایستاده اند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنانش به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: کشور باید در عرصه اقتصادی هم اوج بگیرد و به بالاترین سطوح در منطقه دست یابد.
وی اقتصاد مقاومتی را به معنای افزایش تولید ناخالص داخلی ، درآمد عمومی و رفاه برای ملت و اقتصادی مبتنی بر تولید بدون نفت و دانایی و علم دانست.
وی ادامه داد: ایران این ظرفیت را دارد که به قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شود و مسیر تحقق این مهم، نقشه راهی است که رهبر انقلاب تعیین کرده اند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری رشادت ها و جانبازی های سربازان رشید اسلام در دوران پرافتخار دفاع مقدس گفت: امنیتی که امروز در کشور از آن بهره مند هستیم، به برکت شهدا و فداکاری های مردم است.
وی افزود: امروز نیز دشمن به دنبال آن است که اندیشه مقاومت را از ملت ما و ملت های بیدار منطقه بگیرد.
وی قدرت ایران اسلامی را ناشی از حضور مردم همیشه در صحنه عنوان و اضافه کرد: باید حضور بیگانگان در منطقه به صفر برسد و ما مقابل زیادی خواهی ها ایستاده ایم و این موضوع مهم را ملت های منطقه نیز دریافته اند.
بیست و هفتمین مراسم سالگرد شهید حسین املاکی عصر یکشنبه با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد جامع شهرستان لنگرود در شرق استان گیلان برگزار شد.
سردار رشید حسین املاکی قائم مقام لشکر 16 قدس گیلان، یکی از ستارگان پرفروغ و از رزمندگان گیلانی بود که در عملیات های مختلف از جمله والفجر مقدماتی، والفجر 1 ، والفجر4 ، والفجر6 ، والفجر 8 ، والفجر 9 و عملیات بدر نقش آفرینی موثری داشت. وی در نهم فروردین ماه سال 67 در عملیات والفجر 10 در منطقه عمومی سید صادق، شانه دری بر روی ارتفاعات بانی بنوک به فیض شهادت رسید.
یکی از اقدامات به یاد ماندنی شهید املاکی که موجب شده از او به عنوان شهید قهرمان یاد شود؛ بستن ماسک خود به صورت یک بسیجی در گرماگرم حمله شیمیایی دشمن بود و همین اقدام ماندگار او موجب شد رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که سال 1380 به گیلان داشتند، در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلی رشت فرمودند؛ شهید املاکی شما جانشین لشکر گیلان که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این! البته هر دو شهید شدند. هم املاکی شهید شد و هم آن بسیجی شهید شد اما این قهرمانی ماند اینها که از بین نمی روند. زنده اند، هم پیش خدا زنده اند، هم در دل ما زنده اند و هم در فضای زندگی و ذهنیت ما زنده اند.
استان گیلان هشت هزار شهید و نزدیک به 22 هزار جانباز و ایثارگر دارد.ک/2
6029/2007



09/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن