تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیرساخت های یمن؛ هدف دور تازه حملات عربستان/موشک های اسکاد یمن/فرار شاهزادگان آل سعود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: زیرساخت های یمن؛ هدف دور تازه حملات عربستان/موشک های اسکاد یمن/فرار شاهزادگان آل سعود


جنگنده های عربستانی در چهارمین روز حمله به یمن، فرودگاه و یک پایگاه هوایی را در استان الحدیده در غرب یمن هدف قرار دادند. برخی گزارش ها حاکی است سودان هم از آمادگی برای اعزام ۶هزار نظامی به یمن، برای کمک به نیروهای متجاوز خبرداده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جنگنده های ائتلاف آمریکایی - عربستانی در چهارمین  روز حمله به یمن، چندین بار به صعده حمله کردند. شرکت گاز یمن از جمله هدف های این حملات بود.
جنگنده های عربستانی همچنین فرودگاه و یک پایگاه هوایی را در استان الحدیده در غرب یمن هدف قرار دادند. گزارش ها از یمن حاکی است، بر اثر حمله هوایی جنگنده های سعودی به شهر عدن 500تن کشته یا زخمی شده اند.  
دانلود  
روز شنبه پادشاه عربستان سعودی در نشست سران اتحادیه عرب در شرم شیخ مصر گفت: این حملات  تا زمان تغییر شرایط ادامه می یابد.
عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور  مستعفی یمن هم در این نشست ادامه حملات نظامی را به یمن تا زمان تسلیم مخالفان خواستار شد.
تحولات یمن

شرکت کنندگان در نشست سران اتحادیه عرب شرم الشیخ مصر، ضمن حمایت از حملات نظامی ضد یمن، موسوم به «طوفان قاطع»، بر ضرورت تشکیل نیروهای مشترک عربی تاکید کردند. برخی گزارش ها حاکی است سودان هم از آمادگی برای اعزام 6هزار نظامی به یمن برای کمک به نیروهای متجاوز خبرداده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در گزارشی از تصمیم مصر و عربستان سعودی مبنی بر آغاز حمله زمینی در یمن خبر داد. موشک های اسکاد یمن و وحشت سعودی ها وجود 300 فروند موشک اسکاد در یمن، وحشت متجاوزان سعودی را برانگیخته است.
 پایگاه خبری «یمن الآن» گزارش داد، رژیم عربستان سعودی نگران استفاده جنبش انصارالله از 300 فروند موشک اسکاد ارتش یمن برای پاسخ دادن به تجاوز اخیر عربستان است.
برد موشک های ارتش یمن که بعضی از آنها موشک های بالستیک است به 500کیلومتر می رسد.
سرلشکر ستاد احمد العسیری سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شد، بیشتر موشک های در اختیارانصارالله و متحدانش در یمن در حملات هوایی منهدم شده است. اما یک دیپلمات از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تاکید کرد، از 300فروند موشک اسکاد ارتش یمن، فقط 21فروند موشک در حملات هوایی ائتلاف سعودی منهدم شد.   تعیین جایزه برای رئیس جنبش انصارالله رئیس پلیس دوبی امارات برای بازداشت "عبدالملک الحوثی" رئیس جنبش انصارالله یمن جایزه تعیین کرد.
برابر این گزارش به نقل از پایگاه خبری «روزنامه الخلیج امارات»، ضاحی خلفان تمیم اعلام کرد، پادشاه به کسی که به بازداشت عبدالملک الحوثی کمک کند، یک میلیون درهم پاداش می دهد.
خلفان افزود: الحوثی عامل اصلی حوادث کنونی در یمن است.   تلاش برای کودتا درعربستان سعودی بعضی منابع خبری عربی از تلاش برای کودتا در عربستان سعودی خبر دادند. این گزارش به نقل از پایگاه خبری «الاتجاه پرس» می افزاید، علت بازگشت سریع "سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه عربستان، از اجلاس سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ به علت تلاش برای کودتا در این کشور بوده است.
به گفته این منابع عربی، "مقرن بن عبدالعزیز" جانشین ولیعهد و "متعب بن عبدالله" فرزند پادشاه سابق عربستان و شاهزاده "ولید بن طلال" در کودتا علیه "سلمان بن عبدالعزیز" دست داشتند.
اقدام پادشاه جدید عربستان در برکنار کردن گسترده شاهزادگان و منصوب کردن نزدیکان خود به ویژه فرزند جوانش در مناصب مختلف با انتقادات و اعتراضات گسترده در این کشور روبرو شده بود.   فرار شاهزادگان آل سعود شاهزادگان آل سعود از ترس پاسخ جنبش انصارالله یمن به تجاوز رژیم سعودی از مناطق جنوب عربستان به جده فرار کردند.
«المساء پرس» در گزارشی اعلام کرد، شاهزادگان سعودی کاخ های خود را در جنوب عربستان رها کردند و شب گذشته به جده رفتند.
از سوی دیگر، ارتش عربستان آتشبارهای ضدهوایی در اطراف فرودگاه جده مستقر کرد و تدابیر ویژه ای را برای حفظ امنیت جده و ریاض در نظر گرفته است.
آماده باش ارتش سعودی در جده و ریاض باعث وحشت مردم عربستان شده است.   نوار ساحلی المخا در نزدیکی باب المندب در تصرف انصارالله نیروهای انصارالله به کمک نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن نوار ساحلی المخا در نزدیکی باب المندب را تحت کنترل خود در آوردند.      
منابع نظامی اعلام کردند، نیروهای انصارالله و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن، نوار ساحلی وابسته منطقه المخا در نزدیکی باب المندب را به طور کامل در اختیار خود گرفتند. این نوار ساحلی از حیث تقسیمات اداری تابع استان تعز است.
  پاکستان در مسیر همکاری با عربستان یک دیپلمات بلندپایه پاکستانی اعلام کرد، نواز شریف نخست وزیر این کشور به ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان گفته است، به زودی هیئتی بلندپایه را به ریاض خواهد فرستاد تا درباره همکاری در حملات به رهبری عربستان سعودی در یمن با مقامات این کشور گفتگو کنند.
"اعزاز چودری" وزیر امور خارجه پاکستان، عصر روز شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، این هیئت ظرف 24 یا 48 ساعت آینده به ریاض اعزام خواهند شد.
او گفت: نخست وزیر به پادشاه سعودی اعلام کرد، امنیت عربستان سعودی برای پاکستان از اهمیت بسیاری برخوردار است و هر گونه تهدید برای عربستان سعودی یکی از نگرانی های جدی برای اسلام آباد  محسوب می شود.
وزیر امور خارجه پاکستان همچنین در واکنش به گزارش رسانه های سعودی درباره موافقت اسلام آباد با پیوستن به ائتلاف به رهبری ریاض گفت:« همه این گزارش ها کذب و بر اساس فرضیات هستند.»

تحولات یمن
  وزیر امور خارجه یمن: فقط کسانی که به دنبال تضعیف ما هستند هدف قرار می گیرند! ریاض یاسین وزیر امور خارجه یمن روز شنبه اعلام کرد، باب مذاکره درباره بحران کنونی این کشور همچنان باز است.
وی در نشست اتحادیه عرب در شرم الشیخ مصر با اشاره به این که عملیات نظامی، کسانی را هدف قرار می دهد که به دنبال تضعیف دولت قانونی یمن هستند؛ گفت: با وجود حملات هوایی موجود، ما همچنان به نیروهای انصارالله اعلام می کنیم که راه مذاکره باز است و چنانچه پیشروی خود را به داخل خاک یمن متوقف کنند؛ گفتگوها با حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس از سر گرفته خواهد شد.
 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن