تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798714142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوه انگیزه هستم تا بتوانم روزهای بهتری در فوتبال داشته باشم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


پورعلی‌گنجی:
کوه انگیزه هستم تا بتوانم روزهای بهتری در فوتبال داشته باشم
سال ۹۳ بی‌تردید یکی از بهترین سال‌های زندگی مرتضی پورعلی‌گنجی بود.



 
به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، پورعلی‌گنجی که تا پیش از جام ملت‌های آسیا کمتر کسی او را می‌شناخت، حالا با عملکرد خوبش در این تورنمنت موفق شد خودش را در سطح آسیا مطرح کند. پورعلی‌گنجی در مصاحبه‌ای مفصل، به «نسیم» می‌گوید که سال ۹۳ سال شکوفایی‌اش بوده و در این راه کی‌روش و نلو وینگادا سرمربی سابق تیم امید نقش پررنگی در پیشرفتش داشته‌اند.

شاید تا همین چند وقت قبل کمتر کسی مرتضی پورعلی‌گنجی را می‌شناخت اما حالا تو به یک چهره تاثیرگذار در فوتبال ایران تبدیل شده‌ای. این ماجرا را چطور می‌بینی؟

آدمی نیستم که گذشته‌ام را فراموش کنم. من تا قبل از جام ملت‌ها یک بازیکن معمولی در فوتبال ایران محسوب می‌شدم. البته اصلا منظور من این نیست که الان بازیکن بزرگی شده‌ام و خودم به خوبی می‌دانم که که برای تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ چه راه سختی را پیش رو دارم. منظور من این است که شاید تا قبل از جام ملت‌ها کمتر کسی من را می‌شناخت اما خدا را شکر در جام ملت‌های آسیا توانستم مقابل مردم کشورم روسفید شوم. من از این بابت خوشحال هستم و به خوبی می‌دانم که تازه اول راه هستم و حالا‌ها حالا‌ها باید پیشرفت کنم تا به یک بازیکن بزرگ تبدیل شوم. خودم هم کوه انگیزه هستم تا بتوانم روزهای بهتری را در فوتبال حرفه ای‌ام ببینم.

می‌شود از قول تو نوشت که سال ۹۳ بهترین سال زندگی‌ات بوده است؟

نمی‌شود اینطور گفت. به هرحال اگر بخواهم بهترین سال زندگی‌ام را نام ببرم باید در مورد آن فکر کنم و ساده نمی‌توانم جواب سوال شما را بدهم. اما به جرات می‌توانم بگویم که سال ۹۳ سال شکوفایی مرتضی پورعلی‌گنجی بود. واقعا من در این سال جواب زحمت‌هایم را گرفتم و موفق شدم در سن ۲۱، ۲۲ سالگی پیراهن تیم ملی ایران را برتن کنم که این افتخار نصیب هرکسی نمی‌شود. از این نظر می‌توانم بگویم من در سال ۹۳ شکوفا شدم اما می‌دانم که بازهم باید پیشرفت کنم چون هدف‌های من خیلی بزرگ است و هنوز این راه برای من تمام نشده است.

 
 بزرگ‌ترین آرزوی مرتضی پورعلی‌گنجی در فوتبال چیست؟

بار‌ها گفته‌ام که می‌خواهم در فوتبال اروپا بازی کنم. این بزرگ‌ترین آرزوی من است و چیزی نیست که به سادگی بتوانم آن را بدست بیاورم. خوب هم می‌دانم که فوتبالیست‌های کمی از ایران به فوتبال اروپا راه پیدا کرده‌اند و می‌دانم این کار بسیار سخت است. اما من خودم را برای این روزهای آماده کردم و اینطور نیست که به راحتی از این راه خارج شوم. شاید تا قبل از جام ملت‌های آسیا کمتر کسی من را می‌شناحت ولی حالا همه چیز برای من فرق کرده است. خدای بالای سر به من نگاه کرد و من هم موفق شدم خودم را نشان بدهم. من فکر می‌کنم اگر خدا بخواهد هر اتفاقی می‌تواند بیفتد و خدا را چه دیدید، شاید من هم روزی توانستم در یک تیم بزرگ بازی کنم.

در این راه موفقیت‌آمیز کدام مربی را مهم‌تر می‌دانید؟

جواب دادن به این سوال واقعا سخت است چون از نظر من همه به یک اندازه در موفقیت‌های من نقش داشته‌اند. با این حال نقش چند نفر را هرگز فراموش نمی‌کنم. واقعا نلو وینگادا، مربی من در تیم امید نقش خیلی پررنگی در درخشش من داشت. او شاید نتوانست در تیم امید خوب نتیجه بگیرد ولی خدمت بزرگی را حداقل به من کرد و من هرگز لطف او را فراموش نمی‌کنم. این وینگادا بود که من را به کی‌روش معرفی کرد و او هم من را به تیم ملی دعوت کرد. این چیزی است که هرگز آن را فراموش نمی‌کنم و البته خود کی‌روش هم به من اعتماد کرد و من خیلی به ایشان هم مدیون هستم. شاید اگر کمک ایشان نبود من الان به عنوان یک بازیکن موفق معرفی نمی‌شدم و شما شک نکنید این موضوع برای من یک اتفاق ویژه است.

فکر می‌کنی می‌توانی به رویایت که حضور در اروپا است برسی؟

من لیگ چین را به همین دلیل انتخاب کردم. در اینجا مربیان انگلیسی، فرانسوی و هلندی فعالیت می‌کنند و من راحت‌تر می‌توانم از اینجا به اروپا بروم. در این کشور ایجنت‌هایی وجود دارند که فوتبالیست‌های مستعد را به اروپا می‌برند. به همین دلیل هم من تصمیم گرفتم فوتبال ایران را ترک کنم. در فوتبال ایران بازیکنان مستعد زیادی وجود دارند ولی متاسفانه لیگ ما در خارج از کشور بردی ندارد و به همین دلیل هم بازیکنان لیگ ایران فرصتی برای دیده شدن پیدا نمی‌کنند و اغلب نمی‌توانند به لیگ‌های معتبر اروپایی بروند. من به چین آمدم تا بتوانم خودم را در این کشور ثابت کنم و به تیم‌های خوب اروپایی بروم. اگر خدا بخواهد این اتفاق برای من می‌افتد چون تمام برنامه ریزی‌ام روی این موضوع است.

 
رابطه‌ات با آری هان، سرمربی تیانجین چطور است؟

آری هان فرد بسیار جدی و با نظمی است و خیلی جدی تمرینات بازیکنان زیر نظر می‌گیرد. او در این مدت خیلی با من صحبت نکرده است اما بعد از دو بازی در لیگ چین به من گفتم که از عملکردم راضی است. من کمی دیر‌تر از بقیه بازیکنان به اردوی تیانجین اضافه شدم و فکر می‌کنم در این مدت توانسته باشم نظر کادرفنی این تیم را جلب کنم. به هرحال من از نظر بدنی کاملا آماده بودم ولی با سبک بازی در چین خیلی آشنا نبودم و به همین دلیل هم کمی زمان می‌برد تا بتوانم توانایی‌هایم را به صورت صد در صد نشان بدهم.

مصدومیت دستت هم حسابی طرفداران فوتبال را در ایران ناراحت کرد.

واقعا خود را شکر می‌کنم که مصدومیتم چیز جدی نبود.

چطور شد که توانستید شیلی را شکست بدهید؟ شیلی تیمی است که بازیکنان بزرگی در سطح دنیا دارد و قطعا کمتر کسی فکر چنین پیروزی را می‌کرد.

تیم ملی ایران با سرمربیگری کارلوس کی‌روش به یک اعتماد به نفس فوق‌العاده رسیده است و این از همه چیز مهم‌تر است. ما دیگر به راحتی از هیچ تیمی شکست نمی‌خوریم و بچه‌ها به این خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند هرتیمی را شکست دهند. این چیزی است که باعث می‌شود هیچ تیمی برابر ایران کار راحتی نداشته باشد.

 
خیلی‌ها تو را بهترین دفاع فوتبال ایران در سال ۹۳ انتخاب می‌کنند. خودت فکر می‌کنی شایسته چنین انتخابی هستی؟

واقعا این موضوع من را خوشحال می‌کند چون در این سال به یکباره توانستم خودم را در دل فوتبالدوستان جا کنم. به هرحال من در این سال عملکرد خوبی داشتم ولی بار‌ها هم گفته‌ام که کار برای من اصلا تمام نشده است و هنوز هم چیزهای زیادی است که باید یاد بگیرم.

در سال ۹۴ بزرگ‌ترین آرزویت چیست؟

بزرگ‌ترین آرزوی من این است که خانواده‌ام و همه مردم ایران تنشان سالم باشد. این مهم‌ترین آرزوی من در سال ۹۴ است. امیدوارم همه مردم ایران جیبشان پر پول و لبشان پرخنده باشد. برای خودم هم دوست دارم در راهی که در پیش گرفته‌ام بتوانم هرروز به موفقیت برسم./نسیم/110
 



۰۸/۰۱/۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن