تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804254994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاآرتص: محکوم شدن اسرائيل به پرداخت ۱۰۰ ميليون دلار به ايران/ پول را نمی دهیم!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هاآرتص: محکوم شدن اسرائيل به پرداخت ۱۰۰ ميليون دلار به ايران/ پول را نمی دهیم!
روزنامه صهيونيستي هاآرتص با اشاره به محکوم شدن رژيم صهيونيستي به پرداخت ۱۰۰ ميليون دلار به ايران بابت يک پرونده حقوقي نوشت: اين رژيم پول ايران را با استناد به قوانين داخلي خود در بانکي در اسرائيل مصادره کرده است.

به گزارش نامه نیوز، روزنامه هاآرتص نوشت: يک اختلاف حقوقي بين ايران و رژيم صهيونيستي که از سال ها پيش رخ داده، پس از انتصاب يک داور از سوي اسرائيل براي حل و فصل اين موضوع با تاخير بيشتري مواجه شده است.

تئودور کلين، يک وکيل ساکن پاريس که زماني رياست شوراي نمايندگان موسسات يهودي فرانسه را بر عهده داشت و محسن آقا حسيني، يک قاضي بازنشسته ايراني که اکنون در لاهه زندگي مي کند، داوراني هستند که بايد دعواي شرکت ملي نفت ايران عليه رژيم صهيونيستي را حل و فصل کنند.

چند ماه قبل، کلين به دليل کهولت سن (95 سال) از اين سمت بازنشسته شد و استعفاي وي موجب بروز تاخير بيشتر در فرآيند رسيدگي به اين دعوا شد.

اين پرونده که رژيم صهيونيستي در طي ساليان گذشته آن را سري نگه داشته، به مدت 19 سال در مراجع حقوقي سوئيس و فرانسه مطرح بوده است. موضوع اين پرونده به اتفاقاتي مربوط مي شود که قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 رخ داده است.

در طول اين سال ها، شرکت ملي نفت ايران 3 دعوا عليه اسرائيل يا عليه شرکت هاي تحت کنترل اين رژيم مطرح کرده است.

ايران تلاش کرده تا اسرائيل را وادار به معرفي يک داور براي حل اين دعوا نمايد و اين رژيم را مجبور سازد تا صلاحيت هر دو داور و اين داوري را به رسميت بشناسد.

اما احتمالا ايراني ها اکنون بايد بسياري از اين نزاع هاي حقوقي را از نو آغاز کنند.
در سال 1968 رژيم صهيونيستي و ايران که محمدرضا شاه پهلوي در آن حکومت مي کرد يک قرارداد همکاري براي انتقال و فروش نفت ايران به اروپا از طريق سرزمين هاي اشغالي به امضا رساندند. اين يک سرمايه گذاري مشترک بين شرکت ملي نفت ايران و رژيم صهيونيستي بود.

اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ايران و اسرائيل به دشمنان سرسخت يکديگر تبديل شدند و رژيم صهيونيستي با استفاده از يک حقه حقوقي عملا اين خط لوله را ملي کرد و به استفاده يک طرفه از آن ادامه داد. ايران در محاکم بين المللي عليه رژيم صهيونيستي اقامه دعوي کرد تا حق خود از اين پروژه را بازستاند.

ايران مي گويد که رژيم اسرائيل سهم اين کشور از اين پروژه را مصادره کرده است. اسرائيل نيز مدعي است که ايران با خودداري از تامين نفت اين خط لوله از قرارداد تخطي کرده است.

در دو دعواي حکميت کوچکتر مرتبط با اين قضيه، شرکت ملي نفت ايران از اسرائيل مي خواهد تا پول نفتي را که دقيقا قبل از پيروزي انقلاب دريافت کرده، بپردازد. ميزان خسارت مطالبه شده در اين پرونده يک ميليارد دلار برآورد شده است.

در سال 2001، پس از امتناع رژيم صهيونيستي براي معرفي داور خود، يک دادگاه پاريسي، کلين را از سوي اسرائيل به عنوان داور اين رژيم منصوب کرد. در آن زمان ايراني ها ادعا کردند که خودداري اسرائيل از معرفي داور به حق آنها براي پيگيري عدالت لطمه زده است. دادگاه نيز اين ادعاي ايران را پذيرفت و اقدام به انتصاب داور کرد.

با شروع داوري در ژنو، اسرائيل به اين انتصاب اعتراض کرد. کلين و آقا حسيني اين اعتراض را رد کردند. اين حکم دو سال قبل توسط دادگاه فدرال سوئيس تاييد شد.

8 سال بعد، داوران حکم کردند که اسرائيل بايد بدهي هاي نفتي ايران به اضافه بهره اين پول را پرداخت نمايد. اما اسرائيل دستور پرداخت را ناديده گرفت و اين حکم داوري براي لازم الاجرا شدن نيازمند صدور حکمي از سوي يک دادگاه شد.

در ژانويه 2014، دادگاه عالي فدرال سوئيس به سود شرکت ملي نفت ايران حکم داد. دادگاه به شرکت هاي اسرائيلي دستور داد که حدود 100 ميليون دلار به ايران بپردازند، اما اسرائيل تاکيد کرد که به کشوري که بر اساس قوانين داخلي اش يک کشور دشمن تلقي مي شود، پولي پرداخت نخواهد کرد.

بر اساس اين گزارش، پول ايران در يک حساب ويژه در بانک اسرائيل و تحت نظارت حسابدار کل وزارت دارايي اين رژيم سپرده گذاري شده است. اين پول ها سپس بر اساس قانون تجارت با دشمن مصادره شد.


منبع: تسنیم


۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن