تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819231358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سوت پایان 93 تا آغاز سال نو آبی‌ترین روزهای خدمت برای یقه آبی‌های جوان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از سوت پایان 93 تا آغاز سال نو
آبی‌ترین روزهای خدمت برای یقه آبی‌های جوان
داوطلبان جوان جمعیت هلال احمر استان قم بر این باورند که اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی یکی از بزرگترین فرصت‌های خدمت‌رسانی اعضای سازمان به زائران و مسافران شهر مقدس قم است.

خبرگزاری فارس: آبی‌ترین روزهای خدمت برای یقه آبی‌های جوان



خبرگزاری فارس ـ صبیه خلج: روزهای آخر اسفند ماه همیشه حال و هوای دیگری دارد. هر صبح که می‌رسد انگار بهار ثانیه به ثانیه نزدیکتر می‌شود، حتی وقتی از میان انبوه جمعیت می‌گذری و در ازدحام و شلوغی‌های کوچه و خیابان خود را گم می‌کنی، میان مردم می‌شود فهمید زمین و زمان در حال دگرگونی است. آخرین روزهای سال بود و بوی بهار پیچیده در فضای شهر، خودم را می‌رسانم به مرکز امور جوانان هلال احمر استان قم، جنب و جوش و نشاطی متفاوت‌تر از سایر روزها در آنجا برپا بود که خبر از تحول سال جدید می‌داد. ورودی مرکز اعضا در تکاپو انتقال بسته‌های بزرگ نقشه از وانت سفید رنگ به انبار اصلی ستاد بودند. روبه‌روی درب ورودی پوستر آبی رنگ با دو خودرویی که روی سقف یکی از آنها سبزه‌ای به نشانه سفرهای نوروزی است با شعار جالب «بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» خودنمایی می‌کرد. از مسئول اطلاعات می‌پرسم اینجا چه خبر است و با لبخندی پاسخ می‌دهد، امروز  آغاز طرح ملی «ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی» است. محمد قادری، کارشناس مسئول اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تشریح نحوه اجرای این طرح توسط داوطلبان جوان جمعیت هلال احمر استان قم می‌پردازد و می‌گوید: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در قم، در سال 94 پر است از ابتکار و تنوع و نظم؛ امیدواریم در سال جدید با استفاده از تجربه‌های گذشته و همت اعضا و مسئولین نواقص سال قبل رفع شده و خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

وی در ادامه از برگزاری کلاس آموزشی ویژه اعضای شرکت کننده در این طرح در کتابخانه مرکز جوانان خبر داد و اظهار کرد: این کلاس با هدف هماهنگی و آگاهی بیشتر اعضا در خصوص نحوه اجرای طرح و بخش‌های مختلف آن برگزار شد تا داوطلبان جوان بتوانند به خوبی در اجرای طرح به اهداف ترسیم شده دست پیدا کرده و خدمت خوبی به زائران و مسافران نوروزی شهر مقدس قم ارائه دهند. علی مهر علی جوانی که قهرمان ورزشی در رشته رزمی است، از جمله جوانان داوطلبی است که در چند سال اخیر به عنوان یکی از اعضا در طرح ملی ایمنی و سلامت قم فعالیت داشته است و امسال با گذراندن دوره آموزشی در مرکز امور جوانان استان قم به عنوان یکی از سر تیم‌های طرح خدمت می‌کند. وی درباره کارش می‌گوید: هیچ وقت به سختی کار خدمت در نوروز فکر نکرده‌ام، چون خیلی خوشحالم که می‌توانم به جای خانواده خودم در کنار خانواده بزرگ ایران باشم. وی ادامه می‌دهد: امیدوارم ایام نوروز امسال برای همه خانواده‌های ایرانی ایامی خوش، مفرح و بدون حادثه و خطر باشد. مهدی رستگار پویا، رابط طرح نیز نظرش را درباره اجرای طرح نوروزی این چنین بیان می‌کند: «شاید طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی سازمان جوانان از نظر اجرایی مدت زمان کوتاهی داشته باشد، اما یکی از بزرگترین فرصت‌های خدمت‌رسانی اعضای سازمان به مردم است و به جرأت می‌توانم بگویم تاثیر اجرای این برنامه آنقدر زیاد است که اگر یک روز ارائه خدمات جوانان هلال احمر را در این ایام متوقف کنیم، بی‌شک تمام ارگان‌های مرتبط، مسئولین و مردم سراغش را می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از مردم پیش از این هلال احمر را فقط با فعالیت‌های امدادی می‌شناختند، اظهار می‌کند: با اجرای موفق طرح ملی ایمنی و سلامت و کمپینی که امسال برای پیشگیری از تصادفات رانندگی با حضور هنرمندان در حال اجراست و ارائه خدمات مختلف از ایستگاه سلامتی و فضای دوستدار کودک تا خیمه نماز و کارهای ابتکاری توسط اعضای سازمان جوانان هلال احمر در سراسر کشور و فعالیت‌های فرهنگی اعضای جوان در این پایگاه‌ها، رویکرد فرهنگی و سازنده هلال احمر بیش از پیش برای مردم مشخص شده است. 15 سال است همیشه روز اول سال برای من با هلال احمر آغاز می‌شود، این صحبت حسین افصحی قدیمی‌ترین فرد در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نورزی قم است. وی که امسال وارد هشتمین سال خدمت خود در هلال احمر به عنوان یکی از مسئولان اجرایی طرح ملی در قم می‌شود می‌گوید: از سال 79 درست در آغاز اجرای طرح ملی که آن زمان‌ها به نام اکیپ راهنمایی نوروزی شهرت داشت به عنوان عضو در کنار اعضا به خدمت مشغول بودم و از سال 86 تا همین امروز به عنوان کارشناس در مرکز امور جوانان استان قم این طرح را همراهی می‌کنم. وی در خصوص شرایط و نحوه انتخاب اعضا برای حضور در محل‌های اجرای طرح می‌گوید: همیشه پیش از چیدن لوحه و انتخاب افراد یک سری مشخصه‌هایی را طبق دستورالعمل سازمان لحاظ می‌کنیم؛ از سن و سال اعضا گرفته تا نوع شخصیت و روابط عمومی بالا، رفتار، گفتار و آراستگی و نظم ظاهری عضوی که باید در اکیپ‌ها خدمت‌رسانی کند مد نظر قرار می‌گیرد. افصحی همچنین با اشاره به دستور العمل امسال که تاکید به عضویت اعضا در سامانه جامع عضویت سازمان جوانان داشته، ابراز می‌کند: امسال همه اعضا در کلاس‌های آموزشی مختلف شرکت کرده‌اند و 30 نفر از سر تیم‌ها هم به صورت ویژه دوره دیده‌اند تا بتوانند به بهترین شکل در خدمت مردم باشند.

وی با توجه به حجم بالای کار در استان تک شعبه قم می‌گوید: اعضای قم با توجه به اینکه این شهر محور مواصلاتی 17 استان کشور است و تردد مسافرین در این ایام بسیار پر حجم و سنگین است، حتی اگر شیفت نباشند در تمام ایام نوروز کاملا در آماده باش به سر می‌برند تا در صورت نیاز به خدمت رسانی بپردازند. محمد مصباحی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای موفق طرح در ایام سپری شده در سال جدید، اظهار کرد: در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در سال جاری 285 نفر آقا و 40 نفر از بانوان داوطلب جوان جمعیت هلال احمر قم در حال خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی قم هستند. وی افزود: در هفت روز نخست اجرای طرح بیش از 40 هزار نفر به پست‌های ثابت و پست‌های سیار(پروژه سحاب) که با حرکت امدادی دوچرخه سواران در داخل بوستان‌ها و مکان‌هایی که امکان تردد خودروهای امدادی نیست، مراجعه کرده و از خدمات هلال احمر بهره‌مند شده‌اند. معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه به سایر خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی توسط جمعیت هلال احمر استان قم اشاره کرد و گفت: در طرح نوروزی امسال خیمه‌های نماز، برگزاری نمازهای جماعت و پاسخگویی به سئوالات شرعی از جمله فعالیت‌هایی است که مورد استقبال مسافرین نوروزی قرار گرفته است. همچنین تست رایگان قند خون و فشار خون، غرفه دوستدار کودک و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر بخش‌های برنامه‌ این طرح است که روزانه تعداد زیادی از زائرین و مسافرین شهر قم از آن بهره‌مند می‌شوند.   مصباحی ادامه داد: تا کنون بیش از 13 هزار  نقشه ایران و استان قم با معرفی مناطق زیارتی و گردشگری، 9 هزار بروشور نکات ایمنی و سفر و 11 هزار مورد سایر محصولات فرهنگی در بین مسافران توزیع شده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی هلال احمر قم از 27 اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

داوطلبان جوان جمعیت هلال احمر خدمت به زائران کریمه‌ اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) را بهترین لحظات عمرشان می‌دانند و در روزهایی که مردم به دنبال تفریح و مسافرت بوده و در کنار خانواده‌ اوقاتشان را سپری می‌کنند، در هوای نامساعد، سرد و بارانی به خانواده بزرگ ایرانی خدمت رسانی کرده و خود را خادم شهر مقدس قم و خانواده بزرگ ایران می‌دانند. انتهای پیام/78009/و40

94/01/08 - 11:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن