تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798496993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرید زکریا: دلیلی بر دخالت ایران در یمن نیست/ عربستان از دولت شیعی می ترسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرید زکریا: دلیلی بر دخالت ایران در یمن نیست/ عربستان از دولت شیعی می ترسد تهران - ایرنا - فرید زکریا تحلیلگر سیاسی آمریکا می گوید«گفته می شود که حوثی های یمن مورد حمایت ایران هستند. هر چند دلیلی بر این امر وجود ندارد اما عربستان سعودی دولت شیعی در یمن را مشکلی بزرگ می بیند.»


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری شبکه سی ان ان آمریکا، فرید زکریا تحلیلگر سیاسی و مجری برنامه «جی پی اس» در شبکه سی ان ان جمعه شب در تحلیل تجاوز نظامی عربستان علیه یمن گفت: یمن در مرزهای جنوبی عربستان قرار دارد و آنچه سعودی ها را نگران می کند دو موضوع است: اول بی ثباتی و ورود افراط گرایان (داعش) به داخل کشور و مساله دیگر حجم نفوذ حوثی ها در یمن است.
وی افزود: گفته می شود که حوثی ها کاملا مورد حمایت ایران هستند اما واقعا مشخص نیست که نفوذ ایرانی ها بر حوثی ها تا چه حد است مشکل اینجاست که عربستان معتقد است دولتی شیعی در یمن مشکلی بزرگ به شمار می رود.
وی افزود: سعودی ها سنی های متعصبی هستند و ضد شیعه. بنابراین می بینیم که ماهیت ایدئولوژیک نیز در این موضوع وجود دارد. همچنین یک بازی قدرتمند منطقه ای بین عربستان از یک سو و ایران از سوی دیگر جریان دارد که از سوریه آغاز شد و اکنون در یمن قابل مشاهده است.
زکریا تصریح کرد: آنچه سعودی ها را به حملات علیه یمن کشاند – حملاتی که در نوع خود منحصر به فرد است- این است که آنها دولتی شیعی در یمن نمی خواهند.
وی تصریح کرد: یادآوری کنیم آخرین باری که عربستان از قدرت نظامی خود استفاده کرد چه زمانی بود؟ در حمایت از پادشاهی بحرین که وابسته به اقلیتی سنی است و برای این رخ داد که از نرسیدن طایفه شیعه به قدرت مطمئن شود؛ طایفه ای که اکثریت بحرین را داراست.
این تحلیلگر آمریکایی افزود: استفاده عربستان از زور در هر دو مورد نشان می دهد که سعودی ها دولت شیعی را در همسایگی خود بر نمی تابند.
عربستان در توجیه این اقدام مدعی شده که بنا به درخواست عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن و حمایت از مردم در مقابل کسانی که آن ها را کودتاچیان توصیف کرد، به یمن تجاوز نظامی کرده است؛ اما حضور گسترده و دور از انتظار مردم در راهپیمایی روز پنجشنبه صنعا نشان داد هیچیک از ادعاهای عربستان صحت ندارد و این کشور به دلیل اینکه نفوذ خود را در یمن از دست داده است، سعی می کند این کشور را به آتش و آشوب بکشاند.
گروه های مختلف یمنی پیش از این برای مقابله با متجاوزان اعلام جهاد کرده و از مردم خواسته بودند برای مقابله با متجاوزان اسلحه به دست گیرند.
مقام های وزارت بهداشت یمن روز جمعه گفتند که دستکم 60 غیرنظامی در تهاجم هوایی چند ساعته اخیر سعودی و متحدانش به یمن، جان باخته اند.
همچنین گزارش شده است که ده ها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان در تهاجم هوایی سعودی و هم پیمانانش به مناطق مسکونی یمن که از روز پنجشنبه آغاز شده، جان خود را از دست داده اند.
شبس**9241**1565



08/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن