تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818759767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره ایران و روسیه درباره بحران یمن و سوریه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مذاکره ایران و روسیه درباره بحران یمن و سوریه
چنین گفت و گویی (میان طرفها در یمن) به معنای تثبیت اوضاع در این کشور، حفظ تمامیت ارضی و اتحاد، یافتن راه حل مشکلات سیاسی و اقتصادی جامعه یمن که مورد قبول همه طرف ها باشد و همچنین جلوگیری از تبدیل این کشور به مرکز جدید تروریسم بین المللی است.»
کد خبر: ۴۸۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ - 26 March 2015


حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در مسکو، پایتخت روسیه با میخائیل بوگدانف، همتای روس خود دیدار و درباره اوضاع یمن گفتگو کرد.


پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه گزارش داد در طول این گفتگوها هر دو طرف بر ضرورت حل و فصل بحران حاد داخلی این کشور بر اساس گفتگوی فراگیر ملی که همه نیروهای سیاسی با نفوذ یمن را شامل شود، تاکید کردند.


در این گزارش آمده است: «چنین گفت و گویی (میان طرفها در یمن) به معنای تثبیت اوضاع در این کشور، حفظ تمامیت ارضی و اتحاد، یافتن راه حل مشکلات سیاسی و اقتصادی جامعه یمن که مورد قبول همه طرف ها باشد و همچنین جلوگیری از تبدیل این کشور به مرکز جدید تروریسم بین المللی است.»


در گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین از تلاش های جمال بن عمر، مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن برای حل بحران این کشور حمایت شد.


جدیدترین گزارش ها حاکی است عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن پس از خروج از شهر عدن در جنوب این کشور به عمان متواری شده است.


گزارش ها همچنین از ادامه حملات هواپیماهای جنگی عربستان به مناطقی در یمن حکایت دارد.


حمایت ایران از مذاکرات سوری - سوری


معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه همچنین در مورد بحران سوریه با تمرکز بر مذاکرات سوری- سوری تبادل نظر کردند.


دور دوم این مذاکرات قرار است بین دولت سوریه و مخالفان آن با هدف پایان درگیری های چهار ساله در این کشور از ششم تا نهم آوریل در مسکو برگزار شود.


وزارت امور خارجه روسیه افزود: «طرف روسی اطلاعات مقدماتی را برای برگزاری این مذاکرات به طرف ها ارائه کرده است که می تواند زمینه مناسبی برای سازماندهی مذاکرات معنی دار بین دولت سوریه و مخالفان به منظور دستیابی به توافق ملی بر پایه اعلامیه ژنو در ژوئن 2012 ایجاد کند.»
بر اساس این گزارش، «بوگدانف و امیرعبداللهیان در مورد تهدید بزرگ داعش و دیگر گروه های تروریستی در منطقه عمیقا ابراز نگرانی کردند و تشدید تلاش ها برای تضمین تعامل بیشتر (میان کشورهای منطقه) بر اساس احترام به هنجارهای به رسمیت شناخته شده و اصول حقوق بین الملل را خواستار شدند.»


 واقعیت در مقابل توهم


معاون وزیر خارجه ایران در کنفرانسی مطبوعاتی پس از این دیدار درباره مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1 + 5 سخن گفت و از طرف های مذاکرات خواست رویکردی واقع بینانه در این خصوص اتخاذ کنند.


خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از وی اعلام کرد: «اکنون توپ در (زمین) طرف دیگر است. کشورهای غربی باید تصمیمی واقع بینانه درباره این موضوع  (توافق هسته ای با ایران) بگیرند. این تصمیم مشکلی نیست. آنها باید انتخابی ساده بین واقعیت و توهم داشته باشند.»


گفتنی است ایران و گروه 1 + 5 شامل روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، امریکا و آلمان در حال مذاکره برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا اول ژوئیه هستند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن