تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819851728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال مسافرین نوروزی از سیاه چادرهای عشایر قصرشیرین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استقبال مسافرین نوروزی از سیاه چادرهای عشایر قصرشیرین قصرشیرین - ایرنا - مدیر امورعشایری قصرشیرین گفت: سیاه چادرهای عشایری در ورودی شهر پذیرای مسافران و گردشگران است که از ابتدای تعطیلات نوروز با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است.


جواد مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیاه چادرهای عشایری از 29 اسفند 94 در ورودی قصرشیرین برای پذیرایی از میهمانان نوروزی برپا شده که در بدو ورود مسافران مورد بازدید آنها قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: در این سیاه چادرها که با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برپا شده، عشایر با دوغ، ماست، پنیر و شیراز، نان محلی و انواع شیرینی محلی شامل بژی و گرده و آش رشته و آشهای محلی از مسافران و میهمانان نوروزی پذیرایی می کنند.
مرادی گفت: همچنین در این غرفه ها صنایع دستی عشایری نیز به مسافران و میهمانان نوروزی عرضه می شود.
وی افزود: این سیاه چادرها معرف فرهنگ زندگی عشایری برای آشنایی مسافران نوروزی هستند که آداب و رسوم زندگی عشایری و میهمان نوازی این قشر مولد را برای گردشگران به نمایش می گذارند و تا پایان تعطیلات نوروز دایر است.
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شده تا قصرشیرین از ابتدای نوروز امسال پذیرای بسیاری از هموطنانمان از سراسر کشور بخصوص اهالی شهرهای همجوار و استان کرمانشاه باشد.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.ک/3
3012/8066












06/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن