تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820822615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالزی و احتمال یک تغییر: نخست وزیر می ماند یا می رود؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مالزی و احتمال یک تغییر: نخست وزیر می ماند یا می رود؟ کوالالامپور- ایرنا - افزایش سیل انتقادات بر ضد نجیب تون رزاق که کمتر از دو سال از دوره پنج ساله نخست وزیری خود را پشت سرگذاشته، مالزی را در آستانه یک تغییر احتمالی قرار داده است.


به گزارش ایرنا، گزارش های انتقاد آمیز از عملکرد نخست وزیر مالزی که از ماه های گذشته تاکنون در رسانه های مخالف، مستقل و حتی برخی رسانه های حامی دولت انتشار یافته است، نشان می دهد این انتقادها از واقعیات موجود در مالزی نشات می گیرد و عواملی همچون کینه های سیاسی، تلاش برای حذف رقیب و یا اشتیاق به قدرت رسیدن در آن نقشی ندارند.
حضور نجیب تون رزاق در بازی گلف با باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، انتقادها در مورد کمک های مالی دولت به سیل زدگان ایالت های مختلف این کشور، احتمال فساد مالی در یک شرکت بزرگ وابسته به دولت، اجرای قانون مالیات کالا و خدمات، کاهش ارزش رینگیت (واحد پول مالزی) در مقایسه با دلار و یورو و حمایت حزب حاکم آمنو از اجرای حدود اسلامی در یکی از ایالت های این کشور از جمله عوامل فرسایش تدریجی پایه های کرسی نخست وزیری نجیب تون رزاق است.
برخی از منتقدان نجیب تون رزاق که تا چندی پیش از متحدان وی بودند اکنون با تشخیص مسیر نادرست نخست وزیر در هدایت این کشور که تا زمان تحقق چشم انداز سال 2020 خود فاصله ای ندارد، به منتقدانی اصلی وی تبدیل شده اند.
از میان انتقادهای گسترده علیه نجیب تون رزاق، روزنامه مالیزیا ایسنایدر روز چهارشنبه در گزارشی به قلم نواوی محمد، نوشت که نجیب تون رزاق بودجه کشور را از آنجایی که پول و میراث خودش نیست، به گونه ای خرج می کند مثل اینکه این امر به هیچکس دیگر مربوط نیست.
وی نوشت: نجیب تون رزاق به این دلیل آزادانه این سیاست را همچنان ادامه می دهد که هنوز مردم بسیاری با رای دادن خود زمینه حضور وی را در قدرت فراهم می کنند. اگر چه این افراد، اقلیت هستند، اما به نام دموکراسی و با دستکاری در نتایج انتخابات، تداوم حضور نجیب را در قدرت تضمین می کنند.
این منتقد سیاست های نجیب تون رزاق نوشت: نخست وزیر مالزی با تشخیص این موضوع که دولت او یک دولت اقلیت است با سرعت پایه های قدرت خود را در بین کارکنان دولت، نزدیکان خود و حتی افراد خارج از دولت مستحکم کرد، به گونه ای که وی حتی نظر مساعد برخی مخالفان خود را نیز جلب کرده است که این امر تا حدودی از آسیب پذیر بودن وی کاسته است.
نواوی محمد معتقد است: حزب حاکم مالزی (آمنو) با شرایط فعلی توان اداره کشور را ندارد و از سوی دیگر ائتلاف مخالفان دولت نیز با زندانی شدن انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت نمی تواند سکان هدایت این کشور را در اختیار گیرد.
وی براین باور است در ائتلاف مخالفان دولت مالزی نیز اختلاف وجود دارد و مثل دوندگانی هستند که تا پیش از خط پایان رسیده اند، اما قبل از عبور از خط پایان به جان هم افتاده اند.
اظهارات این تحلیلگر مالزیایی را می توان در اختلاف بین حزب اسلامی مالزی، حزب اقدام دموکراتیک و حزب عدالت مردم این کشور مشاهده کرد که مجموعه ای از حوادث از جمله زندانی شدن انور ابراهیم، رهبر مخالفان دولت این کشور، درگذشت نیک عزیز، رهبر معنوی حزب اسلامی مالزی (پاس) و تصویب قانون اجرای حدود اسلامی در ایالت کالانتان آن را تقویت کرده است.
این سه حزب با یکدیگر ائتلاف مخالفان دولت مالزی را تشکیل می دهند. این ائتلاف در حال حاضر از 222 کرسی پارلمان 89 کرسی را در اختیار دارند.
تضعیف حزب حاکم مالزی از یک سو و اختلاف بین ائتلاف مخالفان اکنون این سئوال را مطرح می کند که در صورت برکنار کردن نجیب تون رزاق چه کسی توان هدایت مالزی را در این شرایط بحرانی دارد.
آساق**241**1611



05/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن