تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819554862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعهدات طرف مقابل باید درعمل اثبات شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تعهدات طرف مقابل باید درعمل اثبات شود
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر به توافق با طرف‌های غربی برسیم این توافق باید قابل راستی آزمایی برای دو طرف باشد.
کد خبر: ۴۸۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ - 23 March 2015




معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر به توافق با طرف‌های غربی برسیم این توافق باید قابل راستی آزمایی برای دو طرف باشد.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی افزود: اگر اقداماتی را ما قبول کنیم و اقداماتی را طرف مقابل قبول کند، هر دوی این اقدامات باید قابل راستی آزمایی و اثبات باشد.

وی که با خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما گفتگو می کرد، اضافه کرد: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران برنامه‌هایی را می‌پذیرد که به وسیله آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی می‌شود و تعهداتی را نیز طرف مقابل برای برداشتن تحریم‌ها قبول می‌کند که باید در عمل به اثبات برسد.

عراقچی گفت: بعد از توافق باید اقدامات دو طرف در مکانیزم روشن، قابلیت اثبات و راستی آزمایی داشته باشد و این موضوع عجیبی نیست.

معاون وزیر امور خارجه افزود: درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران این امر اثبات شده‌ای است و جامعه بین الملل از جمله کشورهای عضو جنبش غیر متعهد این را پذیرفته‌اند و هیچ یک از گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان نمی‌دهد که اقدام خلافی از طرف ایران وجود داشته است.

عراقچی گفت: به هر حال با توجه به دغدغه‌ها و سوال‌هایی که طرح و نگرانی‌های کاذبی که ایجاد کردند در این مذاکرات اعلام آمادگی کرده‌ایم اعتماد سازی بیشتری درباره برنامه هسته‌ای انجام دهیم.

هرگونه توافقی که به دست آید باید متعادل و متوازن باشد

وی اضافه کرد: در مقابل، طرف غربی باید شناسایی و مشروعیت بین المللی این برنامه را تضمین کند و تحریم‌ها برداشته شود و این روند مذاکرات است.

عراقچی گفت: در صورتی که به این رویکرد متوازن دست یابیم و هر دو طرف به خواسته‌های خود برسند توافق خواهیم داشت.

معاون وزیر امور خارجه افزود: هرگونه توافقی که به دست آید باید متعادل و متوازن باشد.

وی گفت: هرگونه اقدامی که انجام می‌دهند قابلیت برگشت پذیری یا برگشت ناپذیر بودن باید به طور برابر برای هر دو طرف وجود داشته باشد.

عراقچی افزود: ما این اصل را در مذاکرات رعایت کرده‌ایم.

قرار نیست هیچ امتیازی به طرف مقابل داده شود

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در مرحله حساسی از مذاکرات هستیم و بیان نکاتی برای تاثیرگذاری بر فضای مذاکرات طبیعی است گفت: آنچه مسلم است در مذاکرات قرار نیست هیچ امتیازی به طرف مقابل داده شود.

وی افزود: به ویژه از طرف جمهوری اسلامی ایران قرار نیست هیچ امتیازی داده شود مگر اینکه تلاش کنیم فضای مبتنی بر اعتماد نسبت به برنامه صلح آمیز هسته‌ایمان ایجاد کنیم.

عراقچی گفت: در مقابل طرف‌های ما باید احترام بگذارند و برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را شناسایی کنند و تحریم‌هایی را که به ناحق گذاشته‌اند بردارند.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: این هدف مذاکرات است و باید به نقطه‌ای دست یابیم که توافق متوازنی داشته باشیم که در مقابل اعتماد سازی، برنامه هسته‌ای کشورمان شناسایی و تحریم‌ها رفع شود.

وی گفت: آنچه بیش ازهر موضوعی نیاز است هماهنگی طرف‌های مقابل ماست.

اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد توافق در دسترس است

عراقچی افزود: در مذاکرات اخیر این هماهنگی به طور کامل وجود نداشت و به این دلیل پس از مذاکرات لوزان جلسه‌ای در لندن تشکیل دادند و تلاش کردند مواضع خود را هماهنگ کنند.

وی اضافه کرد: به اعتقاد ما اگر این هماهنگی و اراده سیاسی وجود داشته باشد توافق در دسترس است.

معاون وزیر امور خارجه درباره دستور کار مذاکرات آینده در لوزان سوئیس نیز گفت: درباره مسائل سیاسی و فنی مذاکرات به موازات یکدیگر پیش می‌رود.

وی افزود: حل مسائل فنی به تصمیم گیری‌های سیاسی کمک می‌کند.

عراقچی اضافه کرد: در برخی موارد فنی پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و راه حل‌هایی پیدا شده اما از نظر سیاسی باید همچنان به تلاش‌ها ادامه دهیم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن