تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805145804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرستان فارسان پذیرای میهمانان و مسافران نوروزی 94


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شهرستان فارسان پذیرای میهمانان و مسافران نوروزی 94 خبرگزاری پانا:شهرستان فارسان باحداكثرمختصات 50درجه20دقیقه طول شرقی و32درجه 23دقیقه عرض شمالی،بامركزیت شهر فارسان(در33كیلومتری مركز استان) وجمعیتی بالغ بر93 هزار و 941 نفر،تقریبا در مرکز استان قرار گرفته و از شمال به شهرستانهای شهر کرد و کوهرنگ، از جنوب و مشرق به شهرستان شهر کرد وكیار و از مغرب به شهرستان اردل محدود شده است. این شهرستان دارای چهار شهر،(فارسان،جونقان،باباحیدر و پردنجان) و سه بخش (مركزی،جونقان وباباحیدر)و 5 دهستان،مساحتی درحدود558 كیلومتر مربع رابه خود اختصاص داده است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۳ فروردين ساعت 15:05

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا،ازمهمترین جاذبه های شهرستان فارسان می¬توان به چشمه و آبشارپیرغاروكتیبه های مشروطیت،قلعه سردار اسعد بختیاری،چشمه سراب،كاروانسرای خان اوی، چشمه قلعه فارسان،غارآقاسیدعیسی،امامزادگان سیدسعید چلیچه وباباحیدرو... اشاره نمود. همچنین این شهرستان یكی از مراكز اصلی سكونت ایل بختیاری وكوچ نشینان این ایل می باشد.
در این شهرستان مجموعه گردشگری پیرغار از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان است چشمه پیرغار درحاشیه روستای ده چشمه ودرفاصله 37کیلومتری شهرکرد و3 کیلومتری شهرفارسان مکان بسیار زیبا ودیدنی وجوددارد که به پیرغار معروف است.
بعضی مردم این منطقه عقیده دارند که رودخانه وچشمه پیرغار ازابتدا وجود نداشته ودرسالهای گذشته به علت معجزه یکی ازسادات که ازاولاد امامان شیعه بوده است بوجود آمده است. آبی که از چشمه پیر غار سرچشمه می گیرد اولا میزان آن در واحد زمان بسیاربالاست وحدود2000لیتربرثانیه می باشد وثانیا جهت آشامیدن مناسب می باشد .
چشم اندازهای طبیعی همچون توپوگرافی وارتفاعات ، چشمه وبیشه زارهاودرختان،زیبایی این محل رادوچندان کرده است.
به همین خاطردرفصول مختلف این مکان تفریحی میزبان تعداد زیادی مسافر وایرانگرد ازگوشه وکنار کشور است این مکان تفریحی درفصل بهار وتابستان پذیرای مسافر است.  
آبشار پیرغار از جمله زیبا ترین آبشار های فصلی ایران است که البته  به دلیل قرار گرفتن در استان پر برکت چهارمحال وبختیاری فصول پر آبی این آبشار بیشتر از کم آبی آن است .آبشار در محیط طبیعی بسیار زیبا و در نزدیکی یکی از زیباترین تفرجگاه های استان چهار محال واقع شده،این آبشار نام خود را از غاری آهکی و ناشناخته می گیرد که اهمیت تاریخی بسیار دارد این آبشار در روستایی به نام ده چشمه قرار دارد که آبی که از همین آبشار به زمین می ریزد از کنار این روستا گذشته و کشتزار های زیادی را سیراب میکند. از مسیر های ایجاد شده در کوه میتوان با یک کوه پیمایی متوسط  خود را به بالا ترین نقطه آبشار و در ادامه مسیر با دنبال کردن آب به سرچشمه آن رسید. آبشار در جنوب غربی و 40 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی شهر فارسان در روستایی به نام ده چشمه واقع شده است.
بهترین مسیر برای گردشگران رساندن خود به شهرکرد و ادامه مسیر به سمت شهر فارسان است البته مردم این محل را بیشتر به خود پیرغار یا ده چشمه می شناسند و روی تابلو ها هم محل گردشگری پیرغار یا ده چشمه نوشته شده است،در ضمن جاده رسیدن به آبشار کاملا مطلوب و آسفالت بوده و از پارکینگ مناسبی برخوردار است.و زمینه اطراق کردن  نیز فراهم میباشد.
غارپیرغار در3کیلومتری شهر فارسان ودرحاشیه روستای ده چشمه واقع شده است.این غار سرچشمه رودخانه ده چشمه به حساب می آید واز نوع غارهای آهکی می باشد.این غار هنوز به طور کامل شناسایی نشده است..طول این غار نیز مشخص نیست .درکنار این غار یک تونل مصنوعی وجودداردوبنابه اقوال گذشتگان این تونل به برجی مشرف به پیرغار وده چشمه راه دارد واستفاده های محافظتی ازآن می شده است.امادرحال حاضر انتهای این تونل مشخص نیست. از این نمونه غارها درابعاد کوچک وبزرگ درمسیرتنگ درکش ورکش ودرمناطق کوهستانی بازفت نیز به چشم می خورد. دراغلب نقاط کوهستانی دامداران از آن غارها به عنوان آغل نگهداری دام استفاده می کنند واین نشانگر این موضوع است که درکل منطقه فارسان از غارها بهره برداری خاصی بعمل نیامده است. این غار به دلیل اعتقادات مردم منطقه مبنی بر سكونت یكی از بزرگان ( سادات ) اكنون یكی از زیارتگاه های اهالی منطقه می باشد .
ازآثار صخره ای وسنگی منطقه فارسان دردوران اسلامی می توان به کتیبه های مشروطیت پیرغار اشاره کرد.این کتیبه ها دردامنه کوهی مشرف به روستای ده چشمه از توابع شهرستان فارسان ودرفاصله 5کیلومتری شهر فارسان و37 کیلومتری شهرکرد درتفرجگاه پیر غار واقع شده اند.این کتیبه ها متعلق به دوران مشروطیت وتوسط دوتن از رهبران جنبش مشروطه خواهی بختیاری به نامهای سرداراسعد وسردار ظفر نوشته شده اند.کتیبه هادرچهار قسمت مجزا به سینه صخره های سیلیسی وبه ترتیب حدوث زمان وقایع از راست به چپ حجاری شده اند.کتیبه سوم تقریبا درحدفاصل و زیر دوکتیبه ابتدایی قرارگرفته که خودشامل دوبخش مجزااست.نوع خط کتیبه ها نستعلیق گه گاه با خط شکسته آمیخته شده وازنظر شیوه نگارش دارای اغلاط دستوری واملایی می باشد.کتیبه های اول ودوم به دستور سردار ظفر درخصوص چگونگی آغاز وانجام جنبش مشروطه خواهی است.کتیبه دوم به دستور علی قلی خان سرداراسعد درهمان زمینه قبلی وکتیبه سوم درخصوص لغو شدن القاب درسال 1304 هجری شمسی به دستور مجلس شورای ملی حجاری شده است.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن