تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803584755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد صرف هزینه‌های هنگفت در فوتبال برای هیچ/کارهای زیربنایی در فوتبال کی معنا پیدا می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
صرف هزینه‌های هنگفت در فوتبال برای هیچ/کارهای زیربنایی در فوتبال کی معنا پیدا می‌کند
در سال‌های اخیر بودجه‌های هنگفتی در فوتبال کشور برای بازیکنان هزینه شده است، اما کمتر مدیری به فکر کارهای زیربنایی بوده و بیشتر برنامه‌های خود را در موفقیت‌های کوتاه‌مدت تیم خرج کرده‌ است.

خبرگزاری فارس: صرف هزینه‌های هنگفت در فوتبال برای هیچ/کارهای زیربنایی در فوتبال کی معنا پیدا می‌کند



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با گذشت 13 دوره از برگزاری لیگ برتر فوتبال و نیم قرن مسابقات رسمی تحت عناوین مختلف، به غیر از چند باشگاه، بقیه تیم‌های حاضر در مسابقات یا از داشتن ورزشگاه اختصاصی محروم بوده‌اند و یا ظرفیت ورزشگاه‌هایشان کم بوده و به ناچار در استادیوم‌های دیگر شهر خود بازی را برگزار می‌کنند.
در فوتبال مدرن امروز کلمه میزبانی به معنای یکی بودن محل تمرین و مسابقه است، اما در فوتبال ایران این امر صادق نبوده و تیم میزبان نیز به همان اندازه تیم میهمان فرصت تمرین در زمین مسابقه را پیدا می‌کند که در این مورد می‌توان به تیم تراکتورسازی اشاره کرد.
در سال‌های اخیر بودجه‌های هنگفتی در فوتبال کشور برای بازیکنان هزینه شده است، اما کمتر مدیری به فکر کارهای زیربنایی بوده و بیشتر برنامه‌های خود را در موفقیت‌های کوتاه‌مدت تیم خرج کرده‌ است.
با این نگرش جای تعجب ندارد که بسیاری از تیم‌های کشورمان در ورزشگاه‌هایی که مالک آن سازمان ورزش و جوانان بوده و بیش از نیم قرن از افتتاح آن می‌گذرد، بازی می‌کنند.
در این بین باشگاه گسترش فولاد تبریز با وجود خصوصی بودن این باشگاه به زیرساخت‌های ورزش نیز توجه داشته و امکانات مناسب سخت‌افزاری را نیز فراهم کرده است. ذوب‌آهن اصفهان با تأسیس ورزشگاه و راه‌آهن تهران نیز با خرید ورزشگاه خود را از خانه به دوشی نجات داده‌اند.
خبرگزاری فارس در تبریز در گزارشی به وضعیت ورزشگاه‌های تیم‌های حاضر در لیگ برتر به ترتیب رتبه رده‌بندی جدول لیگ پرداخته است:
 
باشگاه فولاد خوزستان:
 
باشگاه فولاد خوزستان دارای یک ورزشگاه اختصاصی به ظرفیت 5 هزار نفر است که محل تمرین تیم بزرگسالان و همچنین تمرین و زمین مسابقه تیم‌های پایه این باشگاه است. مکان این ورزشگاه نزدیک خانه‌های سازمانی شرکت فولاد خوزستان است، اما فولادی‌ها در حال ساخت یک استادیوم 30 هزار نفری هستند که در صورت افتتاح بزرگ‌ترین ورزشگاه اختصاصی خواهد بود. فولاد خوزستان قبلاً بازی‌های خود را در ورزشگاه تختی اهواز و در حال حاضر در استادیوم 50 هزار نفری الغدیر اهواز برگزار می‌کند.
 
پرسپولیس تهران:
محل برگزاری تمرینات تیم پرسپولیس ورزشگاه شهید درفشی‌فر و محل مسابقه این تیم ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی است. ورزشگاه آزادی در بازی‌های آسیایی تهران در سال 1353 افتتاح شده و استادیوم شماره یک ایران و محل برگزاری بازی‌های تیم ملی است.
 
نفت تهران:
محل برگزاری بازی‌های نفت تهران ورزشگاه تختی تهران است. ورزشگاه تختی تهران یکی از استادیوم‌هایی است که میزبان بازی‌های آسیایی 1974 تهران بوده و با ظرفیت 30 هزار نفر تنها ورزشگاهی است که سکوی تماشاگرانش سرپوشیده است.
 
سپاهان اصفهان:
سپاهانی‌ها قبلا در ورزشگاه 22 بهمن اصفهان بازی می‌کردند، اما به دلیل قرار گرفتن این ورزشگاه در مرکز شهر، مکان بازی‌های این تیم به ورزشگاه فولادشهر منتقل شد که با افتتاح ورزشگاه نقش جهان سپاهانی‌ها به این استادیوم نقل مکان خواهند کرد.
 
استقلال تهران:
محل تمرین تیم استقلال تهران ورزشگاه شهید مرغوب‌کار و محل برگزاری بازی‌های این تیم ورزشگاه آزادی تهران است. تیم استقلال تهران در دهه‌های 50 و 60 در ورزشگاه شهید شیرودی بازی می‌کرد.
 
تراکتورسازی تبریز:
باشگاه تراکتورسازی تبریز در دهه پنجاه یک ورزشگاه نقلی با ظرفیت 7 هزار نفر در داخل کارخانه افتتاح کرد. اما بازی‌های این تیم در ورزشگاه تختی تبریز واقع در باغشمال برگزار می‌شد. به دنبال سقوط تیم تراکتورسازی به لیگ یک بازی‌های این تیم در سال‌های 86 تا 88 در ورزشگاه خود انجام می‌شد. ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی که ظرفیتش به 10 هزار نفر افزایش یافته بود در اوایل سال 88 شاهد آخرین بازی رسمی این تیم در لیگ یک بوده و با صعود این تیم به لیگ برتر استادیوم 70 هزار نفری یادگار امام محل برگزاری بازی‌های تیم تراکتورسازی شد. ورزشگاه یادگار امام دومین ورزشگاه بزرگ کشور است.
 
ملوان بندرانزلی:
محل برگزاری مسابقه‌های تیم ملوان بندرانزلی از بدو تاسیس این باشگاه ورزشگاه تختی این شهر است. ورزشگاه تختی انزلی اخیرا یک بار مورد بازسازی قرار گرفته است.
 
سایپای کرج:
سایپا پیش از جدا شدن از تهران در ورزشگاه آزادی بازی می‌کرد اما با الحاق این تیم به شهر کرج محل برگزاری مسابقات تیم سایپا به ورزشگاه انقلاب این شهر با ظرفیت 15 هزار نفر منتقل شد.
 
صبای قم:
صبای قم در ورزشگاه یادگار امام قم با ظرفیت 10 هزار نفر بازی‌های خانگی خود را انجام می‌دهد.
 
گسترش فولاد تبریز:
تنها باشگاه خصوصی کشور که خود اقدام به ساخت  ورزشگاه اختصاصی کرده است. ورزشگاه گسترش فولاد تبریز واقع در بنیان دیزل است که ظرفیت نزدیک به 10 هزار نفر را داشته و سکوهای این ورزشگاه قابل ارتقا است. در کنار این ورزشگاه سه چمن بزرگ تمرینی نیز در نظر گرفته شده است تا این تیم از بابت زمین مسابقه و تمرین دغدغه‌ای نداشته باشد.
 
راه‌آهن تهران:
با واگذاری تیم راه‌آهن تهران به بخش خصوصی ورزشگاه راه‌آهن که بیشتر به ورزشگاه اکباتان شهرت دارد، با ظرفیت 12 هزار تماشاگر به این تیم واگذار شد.
 
استقلال خوزستان:
محل برگزاری تیم استقلال خوزستان صنعتی ورزشگاه تختی قدیمی‌ترین ورزشگاه اهواز است.
 
ذوب‌آهن اصفهان:
این تیم نیز دارای ورزشگاه اختصاصی با نام فولادشهر در شهرکی با همین نام است. ظرفیت ورزشگاه فولاد شهر 12 هزار نفر بوده و محل برگزاری بازی‌های تیم ذوب آهن و سپاهان اصفهان در لیگ برتر و رقابت‌های باشگاه‌های آسیا است.
البته تیم سپاهان در این ورزشگاه مهمان بوده و با اتمام ورزشگاه نقش جهان از این ورزشگاه نقل مکان خواهد کرد.

پدیده مشهد:
بعد از چند سال مشهدی‌ها در لیگ برتر صاحب تیم شدند. محل برگزاری بازی‌های این تیم در لیگ برتر ورزشگاه ثامن الائمه مشهد است. این ورزشگاه به همراه ورزشگاه آزادی تنها استادیوم‌های ایران هستند که به دوربین عنکبوتی مجهز هستند. مشهد ورزشگاه دیگری به نام تختی را نیز دارد.
 
نفت مسجد سلیمان:
فوتبال از شهر مسجد سلیمان وارد ایران شده است اما یک قرن طول کشید تا این شهر در بالاترین سطح فوتبال ایران صاحب نماینده شود. محل برگزاری مسابقات نفت مسجد سلیمان تنها ورزشگاه موجود در این شهر است، به شرطی که نواقص موجود تا پیش از آغاز لیگ برتر رفع شود.
 
پیکان تهران:
پیکان در مجموعه کارخانه خود دارای یک ورزشگاه مجهز با ظرفیت 5 هزار نفر است، اما به دلیل مسافت زیاد از بازی‌های این تیم  در این ورزشگاه استقبال نمی‌شود. پیکانی‌ها در بازی پلی‌آف در ورزشگاه پنج هزار نفری شهر قدس از تیم فجر سپاسی پذیرایی کردند و با توجه به استقبال خوب به احتمال زیاد محل برگزاری بازی‌های خود را در این ورزشگاه اعلام کنند. البته سازمان لیگ برتر نیز برگزاری مسابقات پیکان در این ورزشگاه را منوط به رفع نواقص موجود اعلام کرده است.
 ++++++++++++++
گزارش از فرهاد فرهادپور ++++++++++++++ انتهای پیام/60002/ذ40

94/01/03 - 12:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن