تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803912120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد مشکلاتی که گریبانگیر مرغداران بروجردی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
مشکلاتی که گریبانگیر مرغداران بروجردی شده است
یکی از مهم‌ترین اقلام غذایی سفره‌های خانواده‌های ایرانی گوشت مرغ است که از ارزش غذایی نسبتا بالایی برخوردار است و افرادی که به هردلیلی نمی‌توانند از گوشت قرمز استفاده کنند، این ماده غذایی می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

خبرگزاری فارس: مشکلاتی که گریبانگیر مرغداران بروجردی شده است



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، به طور کلی پرورش حیوانات در اقتصاد یک جامعه نقش مهمی در تامین مواد غذایی افراد آن جامعه ایفا می‌کند به گونه‌ای که محصولات حیوانات، باکیفیت‌ترین غذا در زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود.
 در این میان یکی از مهم‌ترین اقلام غذایی سفره‌های خانواده‌های ایرانی گوشت مرغ است که از ارزش غذایی نسبتا بالایی برخوردار است و افرادی که به هردلیلی نمی‌توانند از گوشت قرمز استفاده کنند، این ماده غذایی می‌تواند جایگزین مناسبی باشد، چرا که گوشت مرغ نیز سرشار از پروتیین است.
مرغداری به عنوان یک صنعت زیرمجموعه بخش کشاورزی است که با پرورش و تولید طیور نیاز جامعه را به این ماده غذایی متفع می‌کند.
 در حال حاضر این صنعت در شهرستان بروجرد با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که نیاز است، هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات این قشر توجه ویژه‌ای مبذول شود و با رفع موانع، مرغداری‌ها نیز بتوانند به نحو ارزشمند و مطلوب به فعالیت خود ادامه دهند.
یکی از مرغداران در خصوص مشکلات خود گفت: مشکلات ما فراوان است، اما در حال حاضر شاید یکی از مهم‌ترین این مشکلات، هزینه‌های بالای تولید مرغ باشد که با وجود این هزینه‌های سرسام‌آور، بانک‌ها همکاری ضعیفی با واحدهای مرغداری دارند.
علی سعیدی افزود: لازم است، به منظور رفع مشکلات، مسئولان هر چه سریع‌تر برای مشکلات مالی مرغداری‌ها چاره‌ای بی‌اندیشند.
وی همچنین ضمن ابراز تاسف از همکاری نکردن بانک‌ها با مرغداری‌ها ادامه داد: در شرایطی که مرغداری‌ها نیازمند ارائه تسهیلات مالی هستند، بانک‌ها عملا هیچ‌گونه حمایت مالی نمی‌کنند.
یکی دیگر از مرغداران نیز در این زمینه گفت: هم اکنون به دلیل مشکلات عدیده در حیطه کاری مرغداران، بسیاری از فعالان این عرصه از ادامه فعالیت سرباز زدند و حتی از این حیطه کاری خارج شده‌اند.
علی اکبر شریعتی کرد: یکی از مهمترین دلایل این رکود کاری، قیمت بالای جوجه، تلفات طیور، قیمت پایین مرغ، بیماری و... است.
وی افزود: قیمت دانه‌های مرغ در حال حاضر بسیار بالا بوده این درحالی است که قیمت مرغ تولید شده در زمان فروش در برابر هزینه‌های تولید اندک است.
شریعتی با اشاره به اینکه هیچ نظارتی در خصوص مشکلات این قشر وجود ندارد، خاطر نشان کرد: به سبب ورشکست شدن بیشتر مرغداران در بروجرد تعاونی مرغداران قابلیت کاری خود را از دست داده است، چرا که مرغداری‌ها بابت بدهی‌های گذشته همکاری خود را با این تعاونی قطع کرده‌اند.
 وی اضافه کرد: هیچ‌گونه تسهیلات دولتی در خصوص فعالیت مرغداران به آنها اعطا نمی‌شود و در صورتی که تسهیلاتی صورت بگیرد، این تسهیلات سودها و باز پرداخت بالایی داشته و موجب انصراف واحدهای تولیدی از دریافت تسهیلات و وام‌های بانکی می‌شود.
این مرغدار گفت: در حال حاضر اکثر مرغداری‌ها به بانک‌ها بدهی داشته و هزینه‌های واحدهای تولیدی با درآمدها همخوانی ندارد به طوری که هزینه‌ها دو برابر درآمد واقعی است و این مسئله باعث ضرر بسیاری از مرغداران و در نهایت ورشکستگی آنها می‌شود.
شریعتی در خصوص هزینه‌های مرغداری توضیح داد: هزینه‌های این قشر، بیشتر صرف پرداخت هزینه بالای سوخت، برق، قیمت داروها نظیر واکسن طیور می‌شود به طوری که هزینه واکسن برای یک مرغدار چیزی در حدود 10میلیون تومان در یک دوره زمانی دو ماه و نیمه را رقم می‌زند.
وی افزود: شهرستان بروجرد به اندازه کل استان از ظرفیت بالای مرغداری برخوردار است که متاسفانه در حال حاضر اغلب آنها به دلیل مشکلات تعطیل و تعداد فعالان این عرصه انگشت شمار است.
 وی گفت: از دولت خواستاریم که از مرغداری‌ها حمایت کند و به مشکلات این قشر رسیدگی کند.
مدیر عامل تعاونی مرغداران شهرستان بروجرد گفت: متاسفانه در حال حاضر مرغدارها با این تعاونی هیچ‌گونه همکاری و ارتباطی ندارند.
حسن صارافزود: این تعاونی درحدود 10 سال و کمی بیشتر از مرغداران بروجردی طلب دارد که با وجود پیگیری‌های متعدد اما هنوز این بدهی به طور کامل پرداخت نشده است.
وی عنوان کرد: به مراتب از اداره جهاد در خواست کرده‌ایم تا مرغدارها را در مرحله‌ای از انجام فعالیت اداری، ملزم به دریافت تاییدیه از تعاونی کنند، تا با این اقدام مرغداران نیز به منظور تسریع در انجام امور خود مقداری از بدهی خود را نیز پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ‌گونه خرید و فروشی در تعاونی مرغداران بروجرد انجام نمی‌شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث غیرفعال شدن تعاونی شده، کمبود و یا به بیانی دیگر نبود نقدینگی این تعاونی است.
مدیر عامل تعاونی مرغداران بروجرد گفت: این تعاونی از گذشته تا به امروز مبلغی در حدود 100 میلیون تومان از مرغداران طلب دارد و این طلب بابت خرید و فروش دانه در گذشته بوده که مرغداران آن را هنوز پرداخت نکرده‌اند.
صارمی ادامه می‌دهد: با اجرای طرح آزادسازی خرید و فروش دیگر مرغدارها به تعاونی مراجعه نکردند، چرا که در گذشته تا سال 77 دولت یارانه‌ای را در خصوص خرید دانه در نظر گرفته بود، اما با آزادسازی دانه و مرغ، مرغ‌داران خود دانه را به صورت آزاد تهیه کرده و مرغ را نیز در بازار آزاد بفروش می‌رسانند.
 وی مهمترین مشکل اتحادیه مرغداران بروجرد را مشکلات مالی عنوان و تصریح کرد: در صورتی که مشکلات نقدینگی برطرف شود، تعاونی نیز به فعالیت خود در زمینه خرید و فروش ادامه می‌دهد، اما متاسفانه بانک‌ها با ما همکاری‌های لازم را ندارند.
مدیر عامل تعاونی مرغداران بروجرد با اشاره به اینکه این تعاونی 118 عضو دارد، گفت: علاوه بر این تعداد مرغداران دیگری نیز فعالیت دارند که عضو تعاونی نبوده و در مجموع می‌توان گفت، حدود 160 مرغداری در بروجرد مشغول به فعالیت هستند که به طور دقیق اطلاعی از تعداد آنها نداریم.
 به گفته صارمی تعاونی مرغداران بروجرد در حال حاضر هیچ‌گونه فعالیتی ندارد و کارمندان این تعاونی به دلیل مشکلات مالی در پرداخت حقوق از ادامه همکاری و فعالیت با این تعاونی دست کشیده‌اند.
-------------------------
گزارش از حسین کردی
------------------------
انتهای پیام/2304/صا40

93/12/28 - 10:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن