تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819518755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام ناتو: غرب باید ارسال تسلیحات به اوکراین را مد نظر قرار دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقام ناتو: غرب باید ارسال تسلیحات به اوکراین را مد نظر قرار دهد تهران- ایرنا- "فیلیپ بریدلاو" نماینده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: غرب باید از همه ابزارهای خود از جمله ارسال سلاح برای کمک به اوکراین استفاده کند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با ارسال تسلیحات دفاعی به اوکراین موافق است یا خیر، افزود: به نظر من هیچ یک از ابزارهای آمریکا یا دیگر کشورها نباید در مورد حل بحران اوکراین کنار گذاشته شود.
وی بدون اشاره به نام روسیه گفت که (کشوری دیگر) از همه روش های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتی علیه اوکراین استفاده کرده است.
بریدلاو ادامه داد: بنابر این ما تصور می کنیم غرب نیز باید از همه ابزارهای خود برای پاسخ به این بحران استفاده کند؛ آیا بی ثباتی می تواند یکی از این ابزارها باشد، پاسخ درست است. همچنین انفعال می تواند به بی ثباتی منجر شود.
وی در نشستی که اندیشکده آلمانی ژرمن مارشال در بروکسل ترتیب داده بود، یادآور شد: همچنان شاهد ارسال و توزیع تسلیحات از مرزهای اوکراین هستیم؛ بنابر این نگرانی وجود دارد که آیا توافق مینسک اجرا می شود یا خیر؟
خودداری "ویکتور یانوکوویچ" رییس جمهوری پیشین اوکراین از امضای توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولت جدید در کی یف، همچنین درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان روس زبان شرق این کشور، روابط روسیه و غرب را به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد رسانده است.
دولت اوکراین در 15 آوریل 2014 (26 فروردین) عملیاتی را با هدف سرکوب ناآرامی های شرق اوکراین آغاز کرد.
تنش روسیه و غرب، تحریم های دو جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه را در بر داشته است.
تحریم ها زیان های اقتصادی دوسویه ای را برای اروپا و روسیه در پی آورده و در نتیجه آن حجم مبادلات بازرگانی روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته 4.3 درصد کاهش یافت.
توافق آتش بس مینسک 2، پس از رایزنی های دیپلماتیک سران فرانسه و آلمان با حضور رییس جمهوری روسیه در 12 فوریه 2015 (23 بهمن) بین کی یف و جدایی طلبان به دست آمد و از 15 فوریه (26 بهمن) اجرایی شد. با این حال، این توافق بارها توسط دولت اوکراین و جدایی طلبان نقض شده است.
اروپام**9157**1504



02/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن