تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798487273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امامزاده احمد پاعلم؛ از منحصربه‌فرد ترين زيارتگاه‌هاي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۳۷ب.ظ)
امامزاده احمد پاعلم؛ از منحصربه‌فرد ترين زيارتگاه‌هاي ايران موج - پل‍دختر داراي آثار طبيعي و تاريخي زيادي است اما يکي از منحصربه‌فردترين زيارتگاه‌هاي ايران در چند کيلومتري اين شهر و بر فراز قله کبير قرار گرفته که به امام‌زاده احمد معروف است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، شهرستان پل‌دختر يکي از شهرستان‌هاي لرستان است که در جنوب باختري استان قرار گرفته است اين شهرستان داراي آب‌وهواي معتدل در زمستان و گرم در تابستان است. محدوده اين شهرستان در گذشته از توابع بخش ملاوي خرم‌آباد بوده اما در حال حاضر خود به يک شهرستان تبديل‌ شده است که مرکز آن پل‌دختر است و با مرکز استان لرستان 100 کيلومتر و شهر دره شهر ايلام 45 کيلومتر فاصله دارد.
مرکز شهرستان پل‌دختر ازنظر جغرافيايي در 47 درجه و 42 دقيقه درازاي خاوري و 33 درجه و 9 دقيقه پهناي شمالي و در ارتفاع 660 متري از سطح دريا قرار دارد.
اين شهرستان داراي آثار طبيعي و تاريخي زيادي است اما يکي از منحصربه‌فردترين زيارتگاه‌هاي ايران در چند کيلومتري اين شهر و بر فراز قله کبير قرارگرفته که به امام‌زاده احمد معروف است.
امام‌زاده سيد احمد ملقب به شاه احمد در ارتفاعات کبير کوه بين سه استان لرستان، ايلام و خوزستان و در عمق 13 کيلومتري غرب جاده خرم‌آباد به پل‌دختر واقع‌شده است و براي مردم لرستان و ايلام اين امام‌زاده شناخته‌ شده است و البته همه‌ساله زائراني از استان‌هاي خوزستان، کرمانشاه، همدان و حتي مرکزي و اصفهان به زيارت اين مکان مقدس مشرف مي‌شوند.
نسب اين امام‌زاده شريف به امام موسي کاظم(ع) مي‌رسد و مشتاقان و ارادتمندان اهل‌بيت عصمت و طهارت در ماه‌هاي اسفند تا خرداد از بسياري از مناطق غرب کشور به عشق زيارت نواده رسول خدا به اين مکان قدسي مشرف مي‌شوند.
موضوعي که امام‌زاده شاه احمد را از ساير اماکن مقدس ايران مجزا مي‌کند قرارگيري آن در نوک قله کبير کوه و ارتفاع يک هزار و 610 متري است که در نوع خود در ايران بي‌نظير و منحصربه‌فرد است.
ساختمان اوليه حرم بعد از انقلاب از ورق آهن ساخته‌شده بود که سقف آن به شکل شيب‌دار و مخروطي شکل بوده و با وجود سادگي ساختمان بنا، اما آن‌چنان معنويت و جذابيتي داشته که سالانه ميزبان هزاران نفر از دوستداران خاندان اهل‌بيت(ع) است.
قرارگيري حرم در ارتفاع بکر کوهستان و وجود مناظر بکر طبيعي در مسير و اطراف بقعه سبب شده است که زيارت امام‌زاده احمد (ع) با سياحت عجين شود و اين‌يکي ديگر از ويژگي‌هاي اين مکان است.
ارادت مردم به اين مکان شريف بي‌مورد نيست و علاوه بر مقدس بودن بقعه، حاجت‌هاي بي‌شمار برآورده شده زائران، بر محبت امام‌زاده شاه احمد افزوده است تا جايي که بر اساس برآوردها سالانه 100 هزار نفر به ديدار اين حرم قدسي مشرف مي‌شوند.
براي دسترسي به امام‌زاده شاه احمد از مسير خرم‌آباد به دو طريق مي‌توان عمل کرد که در روش اول از طريق جاده خرم‌آباد به پل‌دختر مي‌توان اقدام کرد و در غرب جاده بعد از عبور از شهرستان پلدختر به عمق 13 کيلومتري غرب جاده، بعد از گذر از روستاي پاعلم (پايين‌دست امام‌زاده احمد) و مسير کوهستاني جاده به بقعه متبرکه رسيد و يا در انتهاي جنوبي آزادراه خرم‌آباد پل زال توقف کرده و 10 کيلومتر به سمت جاده پل‌دختر حرکت کرده تا تابلوهاي راهنماي روستاي پا علم مشخص شود و از آن طريق اقدام کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن