تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802985032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میراث مینیاتوری یک تمدن بزرگ/ در باغ «ایران» قدم بزنید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گردشگری نوروزی- ۱/
میراث مینیاتوری یک تمدن بزرگ/ در باغ «ایران» قدم بزنید

باغ موزه مینیاتور/ سایز شده


شناسهٔ خبر: 2519636 یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
فرهنگ > میراث فرهنگی و گردشگری

رفتن به باغ موزه مینیاتوری تهران، به معنی رفتن به چغازنبیل، میدان نقش جهان، تخت سلیمان و پارسه و پاسارگاد و گنبد سلطانیه‌ و کلیساهای آذربایجان و بازار تبریز و مسجد شیخ صفی‌الدین اردبیلی و بیستون است. خبرگزاری مهر- گروه فرهنگ: اینجا به هیچ مکان و زمان و تمدنی تعلق ندارد، گویی که این خشت‌ها همیشه تاریخ، این چنین پابرجا بوده و با تو از روزگاران نامده و رفته، سخن گفته‌اند.زیگورات چغازنبیل در استان خوزستان و در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش و ۲۰ کیلومتری هفت تپه، در نزدیکی کرانه غربی رود دز جای گرفته است؛ نیایشگاهی که در سال۱۲۵۰ پیش از میلاد در دوره عیلامیان به فرمان پادشاه مشهور عیلامی، «اونتاش گال» ساخته شده تا با ما از تمدن و فرهنگ کهن و ریشه‌دارمان بگوید.بنای مقدسی که روبه‌روی توست، زیگورات چغازنبیل است. «چغازنبیل»، از دو بخش «چغا» به معنای تپه و زنبیل، تشکیل شده است. گویا پیش از آن‌که زیگورات را از دل خروارها خاک بیرون بکشند، ویرانه های تپه مانندش یک زنبیل واژگونه را تداعی می کرده و بدین سبب بومیان، این نام را بر آن نهاده اند.«چغازنبیل» در فاصله میان اهواز و شوش و سازه‌های آبی شوشتر که مجموعه‌ای به هم پیوسته از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها و تونل‌های عطیم است می‌تواند مسافران بسیاری را همزمان با نوروز به استان خوزستان فراخواند. همچنان که گردشگران بسیاری دلشان می‌خواهد به کرمان بروند و ارگ بم را ببینند و با حضور خود، خارج شدن بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان از فهرست میراث در خطر یونسکو را جشن بگیرند.
باغ موزه مینیاتور/ سایز شده
هستند کسانی که دوست دارند به نصف جهان بروند و میدان نقش جهان را ببینند یا راهی زنجان و گنبد سلطانیه شوند یا سری به استان کرمانشاه بزنند و «کوه بیستون» را ببینند و با فرهاد کوه‌کن از عشق شیرین بگویند.گردشگرانی هم هستند که دلشان می‌خواهد به شیراز بروند و تخت جمشید و آرامگاه کوروش را ببینند یا  راهی آذربایجان شوند و به تبریز بروند و ببینند بر سر بازاری که ابن بطوطه و مارکوپولو از رونق کسب و کار در آن گفته‌اند، چه آمده؟   هنوز هم  در بر همان پاشنه می‌چرخد یا نه؟ یا به اردبیل بروند و مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، پایه‌گذار خانقاه صفوی را ببینند.
باغ موزه مینیاتور/ سایز شده
‌خوزستان و اصفهان و شیراز و کرمان و تبریز و اردبیل و زنجان، در شمار زیباترین شهرهای ایران‌اند و چغازنبیل و پارسه و پاسارگاد و کلیساهای آذربایجان، آن‌قدر بناهای تاریخی ارزشمندی هستند که در فهرست میراث جهانی ثبت شوند. بناها و محوزه‌هایی که یک‌جا جمع شده‌اند. می‌دانید کجا؟...باغ مینیاتوری تهران.راه دوری در پیش نیست. باغ موزه مینیاتوری در منطقه هشت تهران است. شمال خیابان جانبازان غربی یا همان گلبرگ و شرق خیابان کرمان. تعطیلات نوروز، فرصت خوبی است تا با جاذبه‌های گردشگری شهر و دیار خود یا حداقل منطقه‌ای که در آن زندگی‌ می‌کنیم آشنا شویم.پس می‌توان یک روز با کسانی که دوستشان داریم به باغ مینیاتوری رویم و با ویژگی‌های یک باغ ایرانی آشنا شویم. قدم بزنیم و خود را به نسیم خنکی بسپاریم که با سرانگشتان جادوگرش، شاخ و برگ درختان و پوست تن ما را نوازش می‌دهد.اما رفتن به باغ موزه مینیاتوری، تنها  قدم زدن در یک باغ ایرانی با جوی آب روان در میان آن و تن سپردن به خنکای بهار نیست. رفتن باغ موزه مینیاتوری تهران، به معنی رفتن به چغازنبیل و  میدان نقش جهان و تخت سلیمان و پارسه و پاسارگاد و گنبد سلطانیه‌ و کلیساهای ا آذربایجان و بازار تبریز و مسجد شیخ صفی‌الدین اردبیلی و محوطه بیستون است.
باغ موزه مینیاتور/ سایز شده
۱۲ ماکت از ۱۲ بنا و محوطه تاریخی که در فهرسست یونسکو به ثبت رسیده‌اند، ساخته شده است. این ماکت‌ها که به همت هنرمندان ایرانی و نه چینی ساخته و طراحی شده‌اند، تا اندازه‌ای ما را با اصل آثار آشنا می‌کنند.باغ موزه مینیاتور در زمینی به مساحت سه هکتار طراحی شده و سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسیده؛ پدر و مادرها می‌توانند در یک روز دل‌انگیز بهاری دست بچه‌های خود را در دست بگیرند و به باغ روند. شاید بچه‌ها ساعتی دست از بازی‌های رایانه‌ای بردارند و به طبیعت نزدیک شوند و حتی با دیدن ماکت آثار تاریخی، اندکی با فرهنگ و پیشینه تاریخی خود آشنا شوند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن